Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Frekt eller noe jeg bør tåle?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig i det, men hvor mange "navere" vil egentlig ikke i jobb? Jeg regner med at de fleste faktisk ønsker å komme seg i jobb og trenger motivasjon, ikke noe som får dem til å gjemme seg under dyna. Eller er jeg enig i at det brukes for mye penger i offentlig sektor generelt sett, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

For tiden arbeidsledig og går på kurs i regi av nav for å komme ut i jobb.

En av veilederne kalte meg inn til en samtale angående min progresjon i jobbsøkerprosessen.

Noe av det første vedkommende sa var " Hva tenker du om at jeg som skattebetaler skal finansiere dine dagpenger? Synes du det er greit???"

For en selvforherligende drittsekk.

Kast egg på bilen hans. 

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette forutsetter vel at TS sin arbeidsledighet var selvvalgt, men det kan jeg ikke se at står noe sted.

Han hadde jo fått seg en jobb, men som han avsluttet fordi han mente han ikke passet den eller jobben passet ham. Så det ser nok ut til at TS sin arbeidsledighet var mer eller mindre selvvalgt, i hvert fall i siste omgang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvordan du i størst mulig grad kan unngå disse offentlige arbeiderne når du er avhengig av arbeidsledighetstrygden.

Jeg tror de forlanger at du skal ha en saksbehandler der, og ikke minst levere inn disse meldekortene.

Dagens dagpenger varer vel uansett bare i ett år, så du kan like gjerne gå over til å tigge om sosialpenger (dette kan jo innebære at du må gi opp din nåværende bolig). Eller du kan bo som en snøhulemann og leie ut din nåværende bolig.

Eller, man får håpe at du får ny jobb så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Snakket med vedkommende (hun forresten) i dag og jeg sa at kommentaren tidligere var unødvendig og kan oppfattes nedlatende. Hun forsvarte seg med at "det var for å sette ting i perspektiv"

Reglene om å få dagpenger er klare og noe jeg aksepterer.

Anonymous poster hash: 552b2...961

Anonymous poster hash: 552b2...961
Lenke til kommentar

Helt enig i det, men hvor mange "navere" vil egentlig ikke i jobb? Jeg regner med at de fleste faktisk ønsker å komme seg i jobb og trenger motivasjon, ikke noe som får dem til å gjemme seg under dyna. Eller er jeg enig i at det brukes for mye penger i offentlig sektor generelt sett, men det er en annen diskusjon.

Tja ... eksempel

Dette bør være obligatorisk for hele landet.

Nesten halvering av brukere er veldig mye penger.

Det bør kreves mye mer, enten oppmøte eller utdanning.

Lenke til kommentar

Jeg vet om flere "navere".  

Det som er felles for alle, er at de gjør ALT de kan for å slippe å jobbe.  De sitter heller og forventer at drømmejobben skal falle ned i fanget, noe det jo selvsagt aldri gjør.   Som nevnt tidligere, må man JOBBE for å finne drømmejobben, og ofte består dette i å gjøre jobber man ikke liker eller trives i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha covah da tror jeg du har truffet en minoritet av "navere" for veldig mange av de jeg vet om som går på nav prøver virkelig å komme seg i jobb. Hva legger du i "navere" forresten? Folk som bevisst forsøker å unngå å jobbe eller folk som har mistet jobb, nyutdannede o.l. som er innom nav fordi de trenger hjelp til komme seg i jobb og støtte til de gjør det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...