FrihetensRegn Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Et helt idiotisk utsagn fra denne personen. Det er ikke akkurat lett for folk å få jobb i disse tider, noe en som jobber med jobbsøking burde visst. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Desto større grunn til ikke å være for kresen mtp. jobb. For det er bedre å ha en jobb enn ikke å ha det. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Helt enig i det, men hvor mange "navere" vil egentlig ikke i jobb? Jeg regner med at de fleste faktisk ønsker å komme seg i jobb og trenger motivasjon, ikke noe som får dem til å gjemme seg under dyna. Eller er jeg enig i at det brukes for mye penger i offentlig sektor generelt sett, men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Lurer på hvor lønna hans kommer ifra... Synes den kommentaren var veldig uproff og usaklig. Jeg hadde svart like usaklig tilbake Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Hvis det kommer en dårlig kommentar er det egentlig bare å heve seg over det, ikke synke ned på samme nivå. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Enig med stigfjel, hold deg unna NAV!! Jobb heller der du er og søk på andre jobber imens. Mye bedre! Dette forutsetter vel at TS sin arbeidsledighet var selvvalgt, men det kan jeg ikke se at står noe sted. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) For tiden arbeidsledig og går på kurs i regi av nav for å komme ut i jobb. En av veilederne kalte meg inn til en samtale angående min progresjon i jobbsøkerprosessen. Noe av det første vedkommende sa var " Hva tenker du om at jeg som skattebetaler skal finansiere dine dagpenger? Synes du det er greit???" For en selvforherligende drittsekk. Kast egg på bilen hans. Endret 15. oktober 2015 av Amoralsk 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Dette forutsetter vel at TS sin arbeidsledighet var selvvalgt, men det kan jeg ikke se at står noe sted. Han hadde jo fått seg en jobb, men som han avsluttet fordi han mente han ikke passet den eller jobben passet ham. Så det ser nok ut til at TS sin arbeidsledighet var mer eller mindre selvvalgt, i hvert fall i siste omgang. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Ja, da er vi enige. Fikk ikke med meg det i farta. Edit: skrivefeil. Endret 16. oktober 2015 av El-Ateisten Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Spørsmålet er hvordan du i størst mulig grad kan unngå disse offentlige arbeiderne når du er avhengig av arbeidsledighetstrygden. Jeg tror de forlanger at du skal ha en saksbehandler der, og ikke minst levere inn disse meldekortene. Dagens dagpenger varer vel uansett bare i ett år, så du kan like gjerne gå over til å tigge om sosialpenger (dette kan jo innebære at du må gi opp din nåværende bolig). Eller du kan bo som en snøhulemann og leie ut din nåværende bolig. Eller, man får håpe at du får ny jobb så fort som mulig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Snakket med vedkommende (hun forresten) i dag og jeg sa at kommentaren tidligere var unødvendig og kan oppfattes nedlatende. Hun forsvarte seg med at "det var for å sette ting i perspektiv" Reglene om å få dagpenger er klare og noe jeg aksepterer. Anonymous poster hash: 552b2...961 Anonymous poster hash: 552b2...961 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Helt enig i det, men hvor mange "navere" vil egentlig ikke i jobb? Jeg regner med at de fleste faktisk ønsker å komme seg i jobb og trenger motivasjon, ikke noe som får dem til å gjemme seg under dyna. Eller er jeg enig i at det brukes for mye penger i offentlig sektor generelt sett, men det er en annen diskusjon. Tja ... eksempel Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Helt enig i det, men hvor mange "navere" vil egentlig ikke i jobb? Jeg regner med at de fleste faktisk ønsker å komme seg i jobb og trenger motivasjon, ikke noe som får dem til å gjemme seg under dyna. Eller er jeg enig i at det brukes for mye penger i offentlig sektor generelt sett, men det er en annen diskusjon. Tja ... eksempel Dette bør være obligatorisk for hele landet. Nesten halvering av brukere er veldig mye penger. Det bør kreves mye mer, enten oppmøte eller utdanning. Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Jeg vet om flere "navere". Det som er felles for alle, er at de gjør ALT de kan for å slippe å jobbe. De sitter heller og forventer at drømmejobben skal falle ned i fanget, noe det jo selvsagt aldri gjør. Som nevnt tidligere, må man JOBBE for å finne drømmejobben, og ofte består dette i å gjøre jobber man ikke liker eller trives i. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Mange sliter med søvnproblem, noe som gjør at det naturligvis ikke er lett å møte opp til enhver tid. Og om man ikke møter opp på jobb så ender mann opp i nav. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Søvnproblem er ofte bakgrunn i manglende døgnrytme og daglige gjøremål. 2 Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Jaha covah da tror jeg du har truffet en minoritet av "navere" for veldig mange av de jeg vet om som går på nav prøver virkelig å komme seg i jobb. Hva legger du i "navere" forresten? Folk som bevisst forsøker å unngå å jobbe eller folk som har mistet jobb, nyutdannede o.l. som er innom nav fordi de trenger hjelp til komme seg i jobb og støtte til de gjør det? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Ordet "naver" bruker jeg konsekvent om de som prøver å lure seg unna, frivillig leve på trygd og snylte på samfunnet. Det er vel den betydningen man gjerne legger i å "nave". Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Bye & Rønning: Ut og Nave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå