AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 For tiden arbeidsledig og går på kurs i regi av nav for å komme ut i jobb. En av veilederne kalte meg inn til en samtale angående min progresjon i jobbsøkerprosessen. Noe av det første vedkommende sa var " Hva tenker du om at jeg som skattebetaler skal finansiere dine dagpenger? Synes du det er greit???" Jeg skjønner at de skal pushe litt på meg, men synes dere dette er ok å si eller ikke? Anonymous poster hash: 552b2...961 Anonymous poster hash: 552b2...961 Lenke til kommentar
SweetDollarTee Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Synes absolutt det er helt greit. Mennesker skal vel tåle litt nå da? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Det kommer helt an på setting, fagperson og dens kompetanse til å bruke "kritiske verktøy" Jeg har brukt langt hardere ord selv, men det kommer an på kontekst og relajon Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Tja, sannheten er nå sannheten, men du kunne jo svart at uten deg og de i samme situasjon hadde vedkommende saksbehandler vært arbeidsledig selv. 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Hvor jobber denne veilederen? Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Da hadde jeg svart: Hva tenker du om at alle i privat sektor finansierer lønna di? 8 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 og offentlig sektor ... Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Hva svarte du? Synes du det er greit? =) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2015 Jeg vil ikke si spesifikt hvor denne personen jobber. Jeg ble litt satt ut og hadde forventet en hyggeligere samtale. Målet var vel å motivere meg til enda hardere jobbsøk og å ta jobber som jeg ikke trives med eller passer til. Men nå har jo NAV lov til å kreve at jeg tar hva som helst av jobb for å få dagpenger, så jeg kan ikke si noe på det.Men metoden til vedkommende motiverte ikke meg mer eller økte tilliten min til vedkommende. Anonymous poster hash: 552b2...961 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Det synes jeg du kan si fra om! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2015 Hva svarte du? Synes du det er greit? =) Jeg er ganske sjenert av meg så fikk ikke fram noe annet en: "det gidder jeg ikke diskuture med deg" Anonymous poster hash: 552b2...961 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2015 Det synes jeg du kan si fra om! Si i fra om hva? Anonymous poster hash: 552b2...961 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 At saksbehandlerens metode for å motivere deg var meget mislykket. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Hva mener du med at du ble kalt inn til samtale ifm. din progresjon? Lenke til kommentar
coffeee Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Forresten, dagpenger betyr vel at du har jobbet. I så fall har du betalt skatt av disse pengene nettopp for å finansiere fremtidig arbeidsledighet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Det synes jeg du kan si fra om!Si i fra om hva? Anonymous poster hash: 552b2...961 At samtaleteknikken til saksbehandler ikke resulterte i at du hverken følte deg mer motivert eller fikk mer tillit til fagpersonen. Er usikker på om du skal si dette direkte til saksbehandler, eller om du skal sende klagen oppover i systemet. Personlig liker jeg best å ta det med den det gjelder, men så er ikke jeg noe særlig sjenert av meg .. Lykke til, åkkesom! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2015 Hva mener du med at du ble kalt inn til samtale ifm. din progresjon? Altså jeg fikk en ringe-vikarjobb som jeg prøvde meg litt i men som jeg ikke likte og som jeg ikke passet til. Så jeg satt den på vent. Det fikk dem til å reagere og de sier at de tar bort dagpengene om jeg ikke gjenonopptar den jobben. Anonymous poster hash: 552b2...961 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2015 Forresten, dagpenger betyr vel at du har jobbet. I så fall har du betalt skatt av disse pengene nettopp for å finansiere fremtidig arbeidsledighet. Skulle tro det ja. Anonymous poster hash: 552b2...961 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Syntes dette var upassende og uproft av h*n. 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Altså jeg fikk en ringe-vikarjobb som jeg prøvde meg litt i men som jeg ikke likte og som jeg ikke passet til. Så jeg satt den på vent. Det fikk dem til å reagere og de sier at de tar bort dagpengene om jeg ikke gjenonopptar den jobben. a mener du med at du ble kalt inn til samtale ifm. din progresjon? Anonymous poster hash: 552b2...961 Dette er feilen med mange i dag. Det er IKKE en menneskerett å ha en jobb man liker eller passer til. Man får som regel ikke drømmejobben direkte, men må JOBBE med å få den. En av måtene å gjøre dette på, er å opparbeide seg erfaring, også fra jobber man ikke liker. Nå kjenner ikke jeg deg, men utav det du har sagt i denne tråden syns jeg det var HELT riktig å si dette. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå