pcf Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Heisann. Jeg trenger en ny bærbar maskin og har disse kravene: * må være sterk nok til å kunne f.eks. brukes til DJ'ing * minst 4GB RAM, helst 8GB * må være mulig å senere kunne dytte inn en SSD på minst 750GB * maks 13" skjerm * makspris 5000 kroner * gjerne en hybridmaskin à la Asus Transformer Book Noen som har forslag på modeller? Jeg kan også kjøpe brukt dersom maskinen fortsatt har garanti. Takker! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Tror det blir vanskelig å finne nettbrett som kan oppgraderes. Så sant det er enten PCI-E m.2 eller sata port burde det være lett å oppgradere. 4 eller 8 GB ram burde ikke være noe problem så sant det ikke er DDR4. KINGSTON 8GB 2133MHz DDR4 CL13SODIMM Desverre kjenner jeg ikke noen laptoper som støtter slike rambrikker. UEFI støtter vel 2 TB harddisker så tviler på problemet ligger der. Kjøp deg heller mini laptop istedenfor nettbrett slik det er nå. Selv vurder jeg: Acer Aspire V3-371 13.3" HD hvit Intel Iris 6100, Core i5-5257U, 4GB RAM, 128GB SSD, Windows 8.1 Men prisen er noe stiv, selv om den antakelig vil fungere med 1 TB SSD.Samsung 850 EVO 1TB Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Jeg ville ha kjøpt denne http://greentech.no/Standard/Laptop/HP/HP-Elitebook-2560p-i5-2540M-260-GHz-12-5-8GB-128GB-SSD-WIN-7-PRO120937-p0000072562 Den kommer med 1 års garanti, men du kan velge å utvide til 2 eller 3 års garanti mot betaling. Maskinen er solid bygget og av god kvalitet. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Tja, skulle jeg vurdert den Omnithunder, så hadde droppet SSD disken, Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Problemet med brukte maskiner er gjerne windows 10 gratis oppgradering. Der pleier drivere f.eks være litt ekstra knotete på endre maskiner det ikke finnes drivere til. Tror neppe support i dette tilfellet dekker dette her. Vet selv HP maskiner er begrenset mot å bytte nettverkkort det har jeg erfart. Endret 16. oktober 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 sleng i litt ekstra kroner å få deg denne.. ikke på markedet enda, men den venter jeg på: http://www.dinside.no/934907/er-dette-verdens-tynneste-13-tommer Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Tja, skulle jeg vurdert den Omnithunder, så hadde droppet SSD disken, Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Problemet med brukte maskiner er gjerne windows 10 gratis oppgradering. Der pleier drivere f.eks være litt ekstra knotete på endre maskiner det ikke finnes drivere til. Tror neppe support i dette tilfellet dekker dette her. Vet selv HP maskiner er begrenset mot å bytte nettverkkort det har jeg erfart. Du kan ikke droppe SSD'en på en brukt maskin, du må ta det som tilbys. Det er uproblematisk å skifte SSD på denne maskinen selv. Du maser om å bytte ut et fullt fungerende nettverkskort? Det er bare tull. Det er slettes ikke nødvendig med AC for å bruke maskinen. Windows 10 er heller ikke noe problem på denne maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå