Blib Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Uff, ja, ganske banalt. Men jeg trenger å midtstille hele siden min. tenkte på <center>, men da bli også teksten midtstilt. Jeg har hele siden i en tabell og ønsker å midtstillge kun denne, helst ved hjelp av CSS. Men jeg kan ikke sette f. eks left:250px; for da vil den jo kun være midtstilt for dem med min oppløsning.. Anyone? Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Det kan da vel ikke være så vanskelig å sentrere en side!? Det er så enkelt at jeg har ingen ord til å forklare, beklager.... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Det kan da vel ikke være så vanskelig å sentrere en side!? Det er så enkelt at jeg har ingen ord til å forklare, beklager.... Ja, jeg sa det var banalt. Men jeg kommer ikke på det. Og hva var vitsen med den posten der hvis du ikke skulle si noe annet enn at du ikke kan det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Lag en table i et html dokument. Sett størrelsen både vertikalt og horisontalt på 100%. Så midtstiller du denne. Så hiver du siden inn der. Den vil da være midtstillt horisontalt og vertikalt Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Lag siden i tables, og sett <center> tags før og etter tables Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Lag siden i tables, og sett <center> tags før og etter tables Det gjorde jeg, SOM SAGT, men da ble også teksten midtstilt, den inni tabellen! wh1t3inc.: Nøyaktig *hvordan* skal jeg midtstille? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 For eksempel: <table border = 0 cellpadding = 0 cellspacing = 0 bgcolor = "#ffffff" width="100%" height="100%" align="center"> Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Vet ikke om det er tabell du bruker. Men jeg pleier å bruke style="margin: 0 5em;" f.eks. Nå har jeg ikke testet på tabell, men mener at en DIV vil få lik avstand på venstre og høyre side slik at det blir midtstilt. Kan jo prøve noe liknende med tabellen og, men er ikke sikker på hvordan resultatet blir hvis tabellen er width: 100%; Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 For eksempel: <table border = 0 cellpadding = 0 cellspacing = 0 bgcolor = "#ffffff" width="100%" height="100%" align="center"> Takker. Align=center var det jeg trengte Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 fikk høre av de lærde at css margin-left: auto; margin-right: auto; skulle gjøre susen, men fikk det aldri till Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 De lærde skulle heller gitt deg denne snutten: <style> body { align: center; } </style> Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 men den sentrerer vel absolutt alt? Inkludert teksten i en div f.eks? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Align er ingen css-egenskap (jonas), men det er text-align. Den egenskapen er derimot noe begrenset når den settes i body, så margin: auto; blir mest korrekt. tjcombo: Var du klar over dette? <table align="center"> funker ikke i alle browsere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Var du klar over dette? <table align="center"> funker ikke i alle browsere. Rimelig sikker på at det gjorde det. Hvilke browsere funker det ikke i? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Align er ingen css-egenskap (jonas), men det er text-align. Den egenskapen er derimot noe begrenset når den settes i body, så margin: auto; blir mest korrekt. La oss si jeg prøvde å hjelpe med syntaxen, elns... men den sentrerer vel absolutt alt? Inkludert teksten i en div f.eks? <style> #noesomskalsentreres { text-align: center; } </style> </head> <body> <table...> </table...> <div id="noemsomskalsentreres">Dette står alltid i midten.</div> Du kan jo og bruke dette til å oppheve body-center-align i css hvis du bruker den. Lenke til kommentar
dms Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Hvor vanskelig skal det være?! CSS: .1{ margin-left:auto; margin-right:auto; border:1px solid black; height:400px; width:400px; } HTML: <body> <div class="1">Look Ma, no tables! Denne div-blokken er midt i browservinduet. For å få til det må man trylle.</div> </body> Det kan da vel ikke være så vanskelig å sentrere en side!? Det er så enkelt at jeg har ingen ord til å forklare, beklager.... Nok et strålende innlegg fra din side. Har du ikke noe fornuftig å si er det ingen som tvinger deg til å svare på innlegg. Postcount != respekt.. Endret 13. november 2003 av dms Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 <!-- BEGYNNELSE AV SENTRERINGSTABELL --> <table width="100%" height="100%" border="0" cellspacing="0"> <tr> <td></td> <td></td> <td></td> </tr> <tr> <td></td> <td width="750" height="550"><div align="center"> <!-- selve siden settes inn her --> SIDE SIDE SIDE SIDE SIDE SIDE SIDE SIDE SIDE SIDE <!-- selve siden slutter her --> </div></td> <td></td> </tr> <tr> <td></td> <td></td> <td></td> </tr> </table> <!-- sentreringstabell slutt --> med denne får du i alle fall sentrert hele siden, og den er fleksibel i forhold til oppløsning Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Ikke anbefal tables for ham, da... Kjør DMS-stil! Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Ikke anbefal tables for ham, da... Kjør DMS-stil! Blir ikke siden forskjellig etter hvordan oppløsning man har da? At den kanskje klikker for noen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå