Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt Tesla, hva må jeg sjekke?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har forstått er det én gang ja. Og det skjer først når du manuelt velger å slå på funksjonen, så om du ikke gjør noe ser du den aldri.

Med andre ord vil ikke andre enn den første føreren som aktiverer den se advarselen..

 

Da kan man vel ikke påstå at alle har godtatt advarselen heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en del navigasjonssystemer i biler som kommer med advarsler, det kommer i noen av disse opp hver gang og er helt uproblematisk.

 

Nei, jeg skal nok ikke kjøpe Tesla.. Men jeg vurderer en annen elbil, en med 4wd og tilhengerfeste.. Modellen er ikke i produksjon enda, men forventes å komme i produksjon første halvår neste år.

Lenke til kommentar

Det er en del navigasjonssystemer i biler som kommer med advarsler, det kommer i noen av disse opp hver gang og er helt uproblematisk.

 

Nei, jeg skal nok ikke kjøpe Tesla.. Men jeg vurderer en annen elbil, en med 4wd og tilhengerfeste.. Modellen er ikke i produksjon enda, men forventes å komme i produksjon første halvår neste år.

 

 Kan jeg spør hvorfor du vurderer denne ovenfor si Model X? 

Lenke til kommentar

 

Det er en del navigasjonssystemer i biler som kommer med advarsler, det kommer i noen av disse opp hver gang og er helt uproblematisk.

 

Nei, jeg skal nok ikke kjøpe Tesla.. Men jeg vurderer en annen elbil, en med 4wd og tilhengerfeste.. Modellen er ikke i produksjon enda, men forventes å komme i produksjon første halvår neste år.

 

 Kan jeg spør hvorfor du vurderer denne ovenfor si Model X?

 

Model X er ikke et alternativ av flere årsaker, blant annet at lasteløsningen bak virker til å være lite kompatibel med hundebur, akkurat som i Model S.

 

At det er en langt mer anonym bil er også et poeng for min del, ytelsen blir det ingen grunn til å klage på og bilen er vesentlig mindre omfangsrik enn en Model X.

 

Legg til at den er vesentlig rimeligere og regnestykket blir enkelt :)

 

Det er heller ikke snakk om å bytte ut noen av mine nåværende biler, men å kjøpe en bruksbil nr 2.

Lenke til kommentar

Gjetter på Kia.

 

Folk melder nå at Autopiloten til Tesla blir bedre og bedre allerede. Jeg tror ikke folk har tatt helt inn over seg hvilket sinnsykt fortrinn det er for Tesla at de har en flåte med biler som nå kjører rundt med sensorer og sender data tilbake til moderskipet. Såvidt jeg vet har verken Mercedes eller BMW noe liknende system. Om det er én ting man trenger for å lykkes med AI så er det en effektiv feedbackloop. Det har Tesla nå oppnådd på et nivå som resten av fabrikantene ikke engang nærmer seg.

Lenke til kommentar

Gjetter på Kia.

 

Folk melder nå at Autopiloten til Tesla blir bedre og bedre allerede. Jeg tror ikke folk har tatt helt inn over seg hvilket sinnsykt fortrinn det er for Tesla at de har en flåte med biler som nå kjører rundt med sensorer og sender data tilbake til moderskipet. Såvidt jeg vet har verken Mercedes eller BMW noe liknende system. Om det er én ting man trenger for å lykkes med AI så er det en effektiv feedbackloop. Det har Tesla nå oppnådd på et nivå som resten av fabrikantene ikke engang nærmer seg.

 

Ja de er lysår unna på flere fronter! 

 

PS, tesla hadde stand på det lokale kjøpesenteret idag. fikk lurt meg til en tur i en S85 med nye seter, herregud for en bil! Ventingen ble nesten enda verre! 

 

PS2 bilen ble satt i produksjon i går/forgårs morgen :-D

Lenke til kommentar

Gjetter på Kia.

Kia er ikke aktuelt for meg.

Den leveres vel ikke med 4wd heller?

 

Jeg sier ikke mer om merke nå, det er ikke endelig avgjort at den skal leveres i det hele tatt..

Avgjørelsen på om de skal starte serieproduksjon blir trolig tatt før nyttår.

 

Når det er avgjort og kontrakt signert skal jeg gjerne si resten :)

 

Folk melder nå at Autopiloten til Tesla blir bedre og bedre allerede. Jeg tror ikke folk har tatt helt inn over seg hvilket sinnsykt fortrinn det er for Tesla at de har en flåte med biler som nå kjører rundt med sensorer og sender data tilbake til moderskipet. Såvidt jeg vet har verken Mercedes eller BMW noe liknende system. Om det er én ting man trenger for å lykkes med AI så er det en effektiv feedbackloop. Det har Tesla nå oppnådd på et nivå som resten av fabrikantene ikke engang nærmer seg.

Det er helt klart at Tesla har et enormt fortrinn her, men denne informasjonen har de jo hatt mulighet til å hente inn også lenge før de begynte med autopiloten..

Lenke til kommentar

Kia er ikke aktuelt for meg.

Den leveres vel ikke med 4wd heller?

 

Jeg sier ikke mer om merke nå, det er ikke endelig avgjort at den skal leveres i det hele tatt..

Avgjørelsen på om de skal starte serieproduksjon blir trolig tatt før nyttår.

 

Når det er avgjort og kontrakt signert skal jeg gjerne si resten :)

Hvorfor i himmelens navn er det hemmelig hva slags bil du vurderer å bestille?

 

Det er helt klart at Tesla har et enormt fortrinn her, men denne informasjonen har de jo hatt mulighet til å hente inn også lenge før de begynte med autopiloten..

Tja, ikke data på hvordan autopiloten funker. Når folk tar rattet og korrigerer, når Teslaer med Autopilot passerer hverandre i forskjellige felter etc. Men det er klart - sensordata har de lenge kunnet hente inn. Blir spennende å se hvordan de andre svarer på dette. Mistenker at Tesla blir mer verdt som et data- og batteriselskap enn som bilfabrikant om noen år.

 

(Pokker ass, begynner å vurdere å bestille en ny 85D med alle de tweaksene jeg har lyst på etter å ha kjørt en i et år samt all den nye maskinvaren)

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det er avgjort og kontrakt signert skal jeg gjerne si resten :)

Hvorfor i himmelens navn er det hemmelig hva slags bil du vurderer å bestille?

 

Jeg har valgt å ikke si mer, så sånn er det, verre er det faktisk ikke.

 

Tja, ikke data på hvordan autopiloten funker. Når folk tar rattet og korrigerer, når Teslaer med Autopilot passerer hverandre i forskjellige felter etc. Men det er klart - sensordata har de lenge kunnet hente inn. Blir spennende å se hvordan de andre svarer på dette. Mistenker at Tesla blir mer verdt som et data- og batteriselskap enn som bilfabrikant om noen år.

At dataene blir mer verdt enn bilproduksjonen skal du ikke se bort fra nei, det samme med batteriene hvis de klarer å komme med noe som gir vesentlig forbedring i forhold til dagens batterier.

Lenke til kommentar

 

Tja, ikke data på hvordan autopiloten funker. Når folk tar rattet og korrigerer, når Teslaer med Autopilot passerer hverandre i forskjellige felter etc. Men det er klart - sensordata har de lenge kunnet hente inn. Blir spennende å se hvordan de andre svarer på dette. Mistenker at Tesla blir mer verdt som et data- og batteriselskap enn som bilfabrikant om noen år.

At dataene blir mer verdt enn bilproduksjonen skal du ikke se bort fra nei, det samme med batteriene hvis de klarer å komme med noe som gir vesentlig forbedring i forhold til dagens batterier.

 

 

Ny batteriteknologi har de allerede. Ryktene sier de er rett rundt hjørnet. Men for min del vill jeg heller ha den gamle og kjente NCA teknologien mot noe nytt som garantert vill by på mange problemer. Men bytter gjerne pakke(bil) om en 5år om det finnes nok empiri.

Lenke til kommentar

Siden dette nå har blitt mer eller mindre en generell Tesla-tråd, så lurer jeg på en ting.

 

I Teslaen styrer man så og si alt fra skjermen? Hvordan funker det i praksis?

Trykka litt i xc90en til svigers, å så at selv temperatur og viftestyring må hentes fram på skjermen.

 

Blir ikke slikt tungvint eller blir det en vanesak i stor nok grad til at man kan gjøre det uten å se/ta blikket bort fra veien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...