Salvesen. Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Må man godta denne beta-softwaren hver gang man starter opp bilen, eller er det kun en gang pr. bil? Tror det er hver gang da jeg har sett flere godta den på youtube selv om det ikke er første gangen de bruker den. Men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Du må godta det når du manuelt slår på autopilot første gang. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Så når du har parkert, og drar ut på en ny kjøretur slipper du å godta det? Eller er det første gang pr. kjøretur? Endret 30. oktober 2015 av Snylter Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Såvidt jeg har forstått er det én gang ja. Og det skjer først når du manuelt velger å slå på funksjonen, så om du ikke gjør noe ser du den aldri. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Såvidt jeg har forstått er det én gang ja. Og det skjer først når du manuelt velger å slå på funksjonen, så om du ikke gjør noe ser du den aldri. Med andre ord vil ikke andre enn den første føreren som aktiverer den se advarselen.. Da kan man vel ikke påstå at alle har godtatt advarselen heller. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Du er virkelig på utkikk etter problemer du. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Er jo lurt å være det om man skal investere 6-900.000(!) Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 (endret) Joda, men det skal han ikke. Hadde man måttet godta hver eneste gang tipper jeg det hadde vært krise det også. Endret 30. oktober 2015 av Audun_K Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Det er en del navigasjonssystemer i biler som kommer med advarsler, det kommer i noen av disse opp hver gang og er helt uproblematisk. Nei, jeg skal nok ikke kjøpe Tesla.. Men jeg vurderer en annen elbil, en med 4wd og tilhengerfeste.. Modellen er ikke i produksjon enda, men forventes å komme i produksjon første halvår neste år. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Det er en del navigasjonssystemer i biler som kommer med advarsler, det kommer i noen av disse opp hver gang og er helt uproblematisk. Nei, jeg skal nok ikke kjøpe Tesla.. Men jeg vurderer en annen elbil, en med 4wd og tilhengerfeste.. Modellen er ikke i produksjon enda, men forventes å komme i produksjon første halvår neste år. Kan jeg spør hvorfor du vurderer denne ovenfor si Model X? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Det er en del navigasjonssystemer i biler som kommer med advarsler, det kommer i noen av disse opp hver gang og er helt uproblematisk. Nei, jeg skal nok ikke kjøpe Tesla.. Men jeg vurderer en annen elbil, en med 4wd og tilhengerfeste.. Modellen er ikke i produksjon enda, men forventes å komme i produksjon første halvår neste år. Kan jeg spør hvorfor du vurderer denne ovenfor si Model X? Model X er ikke et alternativ av flere årsaker, blant annet at lasteløsningen bak virker til å være lite kompatibel med hundebur, akkurat som i Model S. At det er en langt mer anonym bil er også et poeng for min del, ytelsen blir det ingen grunn til å klage på og bilen er vesentlig mindre omfangsrik enn en Model X. Legg til at den er vesentlig rimeligere og regnestykket blir enkelt Det er heller ikke snakk om å bytte ut noen av mine nåværende biler, men å kjøpe en bruksbil nr 2. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Hvilken bil er dette? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 30. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2015 Kan jeg spør hvilken bil det er ? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Gjetter på Kia. Folk melder nå at Autopiloten til Tesla blir bedre og bedre allerede. Jeg tror ikke folk har tatt helt inn over seg hvilket sinnsykt fortrinn det er for Tesla at de har en flåte med biler som nå kjører rundt med sensorer og sender data tilbake til moderskipet. Såvidt jeg vet har verken Mercedes eller BMW noe liknende system. Om det er én ting man trenger for å lykkes med AI så er det en effektiv feedbackloop. Det har Tesla nå oppnådd på et nivå som resten av fabrikantene ikke engang nærmer seg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Gjetter på Kia. Folk melder nå at Autopiloten til Tesla blir bedre og bedre allerede. Jeg tror ikke folk har tatt helt inn over seg hvilket sinnsykt fortrinn det er for Tesla at de har en flåte med biler som nå kjører rundt med sensorer og sender data tilbake til moderskipet. Såvidt jeg vet har verken Mercedes eller BMW noe liknende system. Om det er én ting man trenger for å lykkes med AI så er det en effektiv feedbackloop. Det har Tesla nå oppnådd på et nivå som resten av fabrikantene ikke engang nærmer seg. Ja de er lysår unna på flere fronter! PS, tesla hadde stand på det lokale kjøpesenteret idag. fikk lurt meg til en tur i en S85 med nye seter, herregud for en bil! Ventingen ble nesten enda verre! PS2 bilen ble satt i produksjon i går/forgårs morgen :-D Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Gjetter på Kia. Kia er ikke aktuelt for meg. Den leveres vel ikke med 4wd heller? Jeg sier ikke mer om merke nå, det er ikke endelig avgjort at den skal leveres i det hele tatt.. Avgjørelsen på om de skal starte serieproduksjon blir trolig tatt før nyttår. Når det er avgjort og kontrakt signert skal jeg gjerne si resten Folk melder nå at Autopiloten til Tesla blir bedre og bedre allerede. Jeg tror ikke folk har tatt helt inn over seg hvilket sinnsykt fortrinn det er for Tesla at de har en flåte med biler som nå kjører rundt med sensorer og sender data tilbake til moderskipet. Såvidt jeg vet har verken Mercedes eller BMW noe liknende system. Om det er én ting man trenger for å lykkes med AI så er det en effektiv feedbackloop. Det har Tesla nå oppnådd på et nivå som resten av fabrikantene ikke engang nærmer seg. Det er helt klart at Tesla har et enormt fortrinn her, men denne informasjonen har de jo hatt mulighet til å hente inn også lenge før de begynte med autopiloten.. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Kia er ikke aktuelt for meg. Den leveres vel ikke med 4wd heller? Jeg sier ikke mer om merke nå, det er ikke endelig avgjort at den skal leveres i det hele tatt.. Avgjørelsen på om de skal starte serieproduksjon blir trolig tatt før nyttår. Når det er avgjort og kontrakt signert skal jeg gjerne si resten Hvorfor i himmelens navn er det hemmelig hva slags bil du vurderer å bestille? Det er helt klart at Tesla har et enormt fortrinn her, men denne informasjonen har de jo hatt mulighet til å hente inn også lenge før de begynte med autopiloten.. Tja, ikke data på hvordan autopiloten funker. Når folk tar rattet og korrigerer, når Teslaer med Autopilot passerer hverandre i forskjellige felter etc. Men det er klart - sensordata har de lenge kunnet hente inn. Blir spennende å se hvordan de andre svarer på dette. Mistenker at Tesla blir mer verdt som et data- og batteriselskap enn som bilfabrikant om noen år. (Pokker ass, begynner å vurdere å bestille en ny 85D med alle de tweaksene jeg har lyst på etter å ha kjørt en i et år samt all den nye maskinvaren) Endret 31. oktober 2015 av Audun_K 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Når det er avgjort og kontrakt signert skal jeg gjerne si resten Hvorfor i himmelens navn er det hemmelig hva slags bil du vurderer å bestille? Jeg har valgt å ikke si mer, så sånn er det, verre er det faktisk ikke. Tja, ikke data på hvordan autopiloten funker. Når folk tar rattet og korrigerer, når Teslaer med Autopilot passerer hverandre i forskjellige felter etc. Men det er klart - sensordata har de lenge kunnet hente inn. Blir spennende å se hvordan de andre svarer på dette. Mistenker at Tesla blir mer verdt som et data- og batteriselskap enn som bilfabrikant om noen år. At dataene blir mer verdt enn bilproduksjonen skal du ikke se bort fra nei, det samme med batteriene hvis de klarer å komme med noe som gir vesentlig forbedring i forhold til dagens batterier. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2015 Tja, ikke data på hvordan autopiloten funker. Når folk tar rattet og korrigerer, når Teslaer med Autopilot passerer hverandre i forskjellige felter etc. Men det er klart - sensordata har de lenge kunnet hente inn. Blir spennende å se hvordan de andre svarer på dette. Mistenker at Tesla blir mer verdt som et data- og batteriselskap enn som bilfabrikant om noen år. At dataene blir mer verdt enn bilproduksjonen skal du ikke se bort fra nei, det samme med batteriene hvis de klarer å komme med noe som gir vesentlig forbedring i forhold til dagens batterier. Ny batteriteknologi har de allerede. Ryktene sier de er rett rundt hjørnet. Men for min del vill jeg heller ha den gamle og kjente NCA teknologien mot noe nytt som garantert vill by på mange problemer. Men bytter gjerne pakke(bil) om en 5år om det finnes nok empiri. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Siden dette nå har blitt mer eller mindre en generell Tesla-tråd, så lurer jeg på en ting. I Teslaen styrer man så og si alt fra skjermen? Hvordan funker det i praksis? Trykka litt i xc90en til svigers, å så at selv temperatur og viftestyring må hentes fram på skjermen. Blir ikke slikt tungvint eller blir det en vanesak i stor nok grad til at man kan gjøre det uten å se/ta blikket bort fra veien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå