Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt Tesla, hva må jeg sjekke?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Det med hviningen er kun merkbart når all lyd er av, ved normal radio er det så og si ikke merkbart. Det er dog en rå inn i fremtiden lyd ved fult pådrag, det gir meg følelsen av at jeg kjører noe som hører til i fremtiden og ikke fortiden slik min bmw gjør. Den bråker også mye mer med radio på, forferdelig å kjøre etter en stund i tesla.

Men front motoren kunne hatt bedre isolasjon, men det er pirking. Normale biler trenger langt bedre isolasjon i forhold.

Jeg antar du ikke har P85D eller P90D? Det er primært kundene av disse utgavene som har klaget. Da snakker vi om en ganske høylytt hvinelyd fra rundt 50-80 km/t. En rekkefirerdiesel har ikke akkurat premium lyd, nei.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det med hviningen er kun merkbart når all lyd er av, ved normal radio er det så og si ikke merkbart. Det er dog en rå inn i fremtiden lyd ved fult pådrag, det gir meg følelsen av at jeg kjører noe som hører til i fremtiden og ikke fortiden slik min bmw gjør. Den bråker også mye mer med radio på, forferdelig å kjøre etter en stund i tesla.

Men front motoren kunne hatt bedre isolasjon, men det er pirking. Normale biler trenger langt bedre isolasjon i forhold.

Jeg antar du ikke har P85D eller P90D? Det er primært kundene av disse utgavene som har klaget. Da snakker vi om en ganske høylytt hvinelyd fra rundt 50-80 km/t. En rekkefirerdiesel har ikke akkurat premium lyd, nei.

 

 

Virker noe rart, mener alle har samme motor i front? 262hk motoren står iallefall i min og P90D, 85 har jo forsvunnet fra oversikten, men mener den har samme motor. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

 

 

Det med hviningen er kun merkbart når all lyd er av, ved normal radio er det så og si ikke merkbart. Det er dog en rå inn i fremtiden lyd ved fult pådrag, det gir meg følelsen av at jeg kjører noe som hører til i fremtiden og ikke fortiden slik min bmw gjør. Den bråker også mye mer med radio på, forferdelig å kjøre etter en stund i tesla.

Men front motoren kunne hatt bedre isolasjon, men det er pirking. Normale biler trenger langt bedre isolasjon i forhold.

 

Jeg antar du ikke har P85D eller P90D? Det er primært kundene av disse utgavene som har klaget. Da snakker vi om en ganske høylytt hvinelyd fra rundt 50-80 km/t. En rekkefirerdiesel har ikke akkurat premium lyd, nei.

Virker noe rart, mener alle har samme motor i front? 262hk motoren står iallefall i min og P90D, 85 har jo forsvunnet fra oversikten, men mener den har samme motor.

Det stemmer, men P90D/P85D, som har en stor motor bak, bruker gjerne motoren foran for å spare strøm. Endret av tlwrtpmc
Lenke til kommentar

 

 
Det stemmer, men P90D/P85D, som har en stor motor bak, bruker gjerne motoren foran for å spare strøm.

 

 

Alle gjør dette i range mode, bruker front motor så lenge det er "godt" nok altså. Logikken er lik selv om motorene er forskjellig. Noen ønsker dog at base modellene skal bruke motor bak i steden, og det er jeg forsåvidt enig i da det vill redusere lyden men igjen er det ikke så høy lyd at det er noe problem. Men det er jo logisk å endre på det da noen ikke liker det. Får se hva de gjør etterhvert, slik pirking er nok ikke på toppen av prioriteringslisten til Tesla om dagen :) 

Lenke til kommentar

Det er vel DU bak de har hatt store problemer med, kanskje det er et forsøk på å skåne denne? :)

 

De har hatt problemer med de store motorene tidligere, etter hva jeg har forstått er det nå kontroll på det. Men om det er sant vet jeg ikke. ang fordelingen setter en på dette selv ved å enable en modus, så om en ikke ønsker dette så er det bare til å slå av :) En kan fortsatt tuffe rundt i insane/ludi om en ønsker :p

Lenke til kommentar

Det er mye som tyder på at DU-problemene ikke er løst i følge det jeg hører.

 

Da hører vi forskjellig, jeg hører det naturligvis fra hold som ønsker at det skal være løst så det er nok mye svada :) har dog ikke hørt noe om at de mindre motorene er rammet enda. Håper jeg slipper å styre med det der, både for min og tesla sin del. Det opptar for mye kapasitet :/

Lenke til kommentar

Det er mye som tyder på at DU-problemene ikke er løst i følge det jeg hører.

De byttet en helg haug med DU-er for 1,5 år siden. Tror ikke problemet er borte, nei, men omfanget er noe redusert. Alle feilene, og det gjelder ikke bare drivlinje, fører til at kapasiteten på servicesenterene i Osloområdet er fullstendig sprengt. Nå har visst Tesla i Norge i tillegg både kostnadsfrys og ansettelsesstopp og snart dukker også Model X opp. Det hjelper jo at flere av kjøperne er ihuga fantaster, men det gjelder langt fra alle. Endret av tlwrtpmc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ett tips til de som er på jakt etter Brukt Tesla! Tesla selv selger ett drøss av demobiler til gode priser ift finn. De har til og med facelift modeller til salgs! Har også rabatt link om noen vill spare noen tusenlapper ved kjøp :)

Send meg gjerne en pm med info :) Står mellom brukt eller ny med facelift, vanskelig...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvorfor skal du ha Model 3 ??

 

vet ikke helt om jeg skal ha den selv, mulig den går til ett familiemedlem eller noe slikt. evt om jeg har lyst å bytte bil da så tar jeg den selv :) Står så langt forran i køen at den beholdes enn så lenge selv om jeg ikke tenker å ha den selv. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om noen skulle tusle seg innpå her med ideer om å kjøpe Tesla så husk på at denne måneden er siste kjangs for å kjøpe biler med inkludert superlading, og husk at Tesla selger brukte/inventory biler til gode priser på sine nettsider. Da får en oppgradert garantiperioden og en kan bruke referal link og få 8000 i avslag på prisen :) Jeg har link om noen skulle trenge! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet nylig en Model S for en kamerat som ikke hadde muligheten til å teste da han bor langt unna. En relativt normalkjørt sen 2014-modell med "autopilot" og ellers godt utstyrt. Her er mine betraktninger og funn:

- Motoren lager ulyder. Selger hadde fått byttet motor (eller drive unit som det vel heter) to ganger allerede. Nå var det muligens atter en runde i vente

- Mye bråk fra vindusviskerne, selv om de var tilnærmet helt nye

- Skurring fra en av høyttalerne

- Knirk i panoramataket

- Panoramataket lukket skjevt

- Knepping i rattet

- Kald trekk fra det lille trekant-vinduet i førerdøren

- Knirk i understellet ved kjøring på ujevnheter

- Bremsene tok ufattelig dårlig. Selger mente at de var oppgradert til "Nordic package".

- "Autopilot" er vel og bra. Men krever at man følger nøye med. Kjørte på firefelts motorvei, og bilen ville plutselig dra oss rett i autovernet på venstresiden.

- Spotify falt ut jevnt og trutt. Var visst bare sånn det var, ifølge selger

 

Vi gjorde også en stopp på en supercharger for å få det testet (og siden selger ikke hadde rukket å lade bilen). Ankom med ca 10% igjen på batteriet. Et par plussgrader ute. Bilen og batteriet forholdsvis varm etter at selger først hadde kjørt 5 mil hjem fra jobb, og deretter rett ut på kjøretur sammen med meg. Må si jeg ble skuffet over ladehastigheten. Etter 15 minutter, til tross for at det ikke var noen andre på lokasjonen, hadde det økt til 30%. Da hadde vi til gjengjeld prøvd to av pumpene, siden den første ikke ville virke.  

 

Det var også noe annet pirk på bilen.

Ble ikke noe kjøp for min kamerat denne gangen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...