Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt Tesla, hva må jeg sjekke?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da hadde jeg gått for 70 med mer utstyr tror jeg. 

 

Ja jeg tror det er der jeg lander! Rekkevidden klarer jeg meg fint meg 99,9% av tilfellene, 330hk holder i laaange baner selv om 700 frister såklart. Er vandt med 164 eller hva jeg har i diselfiseren... 

 

Men er det noe annet jeg må være klar over? Ting som "mangler" i denne utgaven eller slikt? Er det samme garanti på disse batteriene? Evt fallgruver.. 

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det ingen fallgruver. Samme bil, bare annen motor og annet batteri. 

 

Tror ikke jeg har brukt P-delen av min på et halvt år nå. 330hk er plenty. 

 

(Uten Panerai kunne du sagt "ja takk begge deler", vettu ;) )

 

Klokker > bil  :rofl:

 

Men, 85 monster koster vell litt mer en panerai'en i mellom tror jeg :p Har du P85d? 

Lenke til kommentar

Nei, jeg kjøpte før D, så jeg har vanlig P85.

 

Aha! Men, da går jeg ut i fra du har de gamle setene? Har du prøvd de nye? Og er det vinter og vår, eller nice upgrade? 

 

Jeg har innstilt meg veldig på de nye setene, men lurer på om dette vekter for stort hos meg. Husker bare når jeg prøvde den aller første utgaven ble jeg skuffet over setene :/ 

 

har ikke mulighet for å prøve den heller her i byen, så vanskelig å si. 

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk ønsker seg SUV, men det er bare meg. 

 

 

Mulig du får både bikkjebur og barnevogn sammen baki S'en, men da vi skulle ha bil for å få til dette endte vi med en Touran.

Kjekt med høyt lasterom uten "kant" å komme over for å få tunge, store ting ut og inn hele tiden.

Ålreit og praktisk nok bil, men den ble dyr på slutten med dobbelmassesvinghjul fra helvete.

 

Nå er bikkja borte og ungen vokst fra vogna, Touranen er solgt til en stakkar som mente han kunne fikse slikt, og V60 har flyttet inn i garasjen istedenfor.h

Hadde jeg hatt råd skulle jeg hatt meg en Model S.

Har fått prøvekjøre P85 fra Oslo til Holmestrand, og det var en drøm å kjøre.

(Kjørte deretter hjem fra Holmestrand i Fiestaen min, det ble litt som å hoppe fra Royal Caribbean Cruise Lines til Strømstad-ferja)

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

 

 

 

Hadde jeg hatt råd skulle jeg hatt meg en Model S.

 

 

 

Har du satt opp regnestykke på utgifter på nåværende bil VS Tesla? Jeg har sånn grovt sett gjort det og det er mye å spare! selv om en må belåne hele bilen og får større utgifter i renter osv. Kommer greit ut jeg iallefall. Ikke vill endring i reglene påvirke meg mye heller da jeg ikke har store bomutgifter, men noe høyere blir det jo! 

Lenke til kommentar

Jeg kan vanskelig se for meg at du forsvarer dette her rent økonomisk.

520 får du sikkert ikke mer enn 300 for?

Bytte bil fra 300 til 650 tror jeg neppe kan gjøres mtp spare penger.

Har selv sett litt på dette, og drivstoff og bomavgift per år er egentlig bare småpenger mot det en TMS koster, som er der man hovedsakelig sparer noe på.

Lenke til kommentar

Jeg kan vanskelig se for meg at du forsvarer dette her rent økonomisk.

520 får du sikkert ikke mer enn 300 for?

Bytte bil fra 300 til 650 tror jeg neppe kan gjøres mtp spare penger.

Har selv sett litt på dette, og drivstoff og bomavgift per år er egentlig bare småpenger mot det en TMS koster, som er der man hovedsakelig sparer noe på.

 

Håper nå å få en del mer enn det, etter det jeg har sett ligger de på 350 og opp. Har en del ekstrautstyr og slikt. Var kanskje feil av meg å si at det er mye å spare, jeg går nok i minus. Men ikke så mye som en skulle tro. Går vell en tusenlapp i måneden på diesel, noen hundrelapper på bom+årsavgift. Så si en sparer en tusenlapp i måneden da kanskje. Forsikring har jeg ikke sjekket, så her kan være en fallgruve. Men det jeg mener er at ja bilen koster litt mer i innkjøp, men en sparer jo litt også som igjen gjør at det ikke blir sååå galt som å kjøpe feks en bmw til samme pris. 

Lenke til kommentar

Den er jo klart billigere i drift selvsagt, så du henter jo inn en del der. Tror uansett jeg ville solgt F10 først så ser man litt hva man har å bruke. Kjenner en del som eier BMW, og når de begynner å bli noen år er de ikke akkurat gratis å holde i drift for å si det sånn.

En klart kjappere bil da, men du går nok ned et hakk på premiumskalaen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hadde jeg hatt råd skulle jeg hatt meg en Model S.

 

 

 

Har du satt opp regnestykke på utgifter på nåværende bil VS Tesla? Jeg har sånn grovt sett gjort det og det er mye å spare! selv om en må belåne hele bilen og får større utgifter i renter osv. Kommer greit ut jeg iallefall. Ikke vill endring i reglene påvirke meg mye heller da jeg ikke har store bomutgifter, men noe høyere blir det jo! 

 

 

Nå har jeg en '10 Fiesta som jeg bruker til jobb. Har ikke bommer, og under 5 km å kjøre hver vei, så for meg er det ikke noe å lure på engang.

 

Før hadde jeg 3 bommpasseringer og 4 mil hver vei, og da jeg måtte kvitte meg med den gamle Toyota-traveren regna jeg på å kjøpe en Leaf kontra en bruktbil til 100.000.

Det tok noen år før dette hadde spart seg inn likevel, og usikkerheten på hva en brukt elbil vil være verdt om x antall år gjorde at jeg heller kjøpte en liten diesel (Fiestaen).

 

 

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk ønsker seg SUV, men det er bare meg. 

 

Uansett; alle de problemene du snakker om er overdrevet. Ja, Tesla ligger bak BMW og Mercedes i opplevd kvalitet. Men fordelene er så store at det er greit - summen blir langt bedre. Det samme gjelder alle disse problemene du snakker om - de er overdrevne. På den ene målingen som teller er Tesla overlegne - nemlig hvor fornøyde eierne er. 

 

Jeg kan til daglig velge mellom tre biler. En Model S, en toppspekket X5 50i og en italiensk hestebil. Velger Teslaen 98% av gangene. Den er faktisk så overlegen, selv om de andre selvsagt er bedre på mange ting. 

 

(Husker forøvrig godt en ny 7-serie BMW familien hadde for noen år siden. Var på verksted månedlig det første året for å fikse barnesykdommer. Min Mini Cooper 2002-modell hadde ny drivlinje før den var et år.)

En kamerat av meg jobber for Tesla. Det er visst ganske mye feil på bilene som ruller i Norge. På enkelte biler er DU (motor) skiftet opptil tre ganger på ett år. Byggkvaliteten og fit and finish er heller ikke all verden. Tesla er gode på kundeservice, og man får som oftest lånebil. De har også muilghet for å hente og levere biler. Akkurat dette betyr nok veldig mye for kundene. Det er dog bare alvorlige feil som rettes ASAP. Det er flere ukers ventetid på service og reparasjoner i Oslo, så flere kunder må kjøre rundt en bil med irriterende ulyder og mangler.

 

Er det familen din som eier disse bilene, inkl. en FF?

Lenke til kommentar

 

Da hadde jeg gått for 70 med mer utstyr tror jeg. 

 

Ja jeg tror det er der jeg lander! Rekkevidden klarer jeg meg fint meg 99,9% av tilfellene, 330hk holder i laaange baner selv om 700 frister såklart. Er vandt med 164 eller hva jeg har i diselfiseren... 

 

Men er det noe annet jeg må være klar over? Ting som "mangler" i denne utgaven eller slikt? Er det samme garanti på disse batteriene? Evt fallgruver.. 

Det er 8 år på drivverk (motor) og batteri.

 

http://www.tv2.no/a/5913218

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk ønsker seg SUV, men det er bare meg.

Hatet SUV selv før (og tilfeldigheter førte til at jeg kjøpte en) men når man først har blitt vant til å få den overlegne trafikkoversikten og komforten som en SUV gir så føles det som en solid nedgradering hver gang man setter seg ned i en annen biltype. Endret av Vice
Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle valgt tror jeg tatt en 70 RWD med noe ekstra til rundt 600.

Fortsatt er det litt for mye å bruke på en bil da.

 

Min plan også, men jeg tror det blir 4x4. Klarer ikke å bestemme meg om det er verdt 35 000 eller ikke? 

 

Finner ikke tech pakke og slikt som det anonseres om på finn? ikke valg omdobbel lader og alt det greiene der heller? Er det blitt inkludert? angst for å bestille også glemme vesentlig utstyr 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...