Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt Tesla, hva må jeg sjekke?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Som f.eks hva da?

 

Jeg lever med bilen hver dag, og ser egentlig ingen store mangler det er vitkig for meg at de fokuserer på. DU-problemene virker fikset, byggekvaliteten har fått et stort hopp, lydisoleringen er nå god og autopiloten er et topp verktøy om den brukes riktig. 

 

Den er selvsagt ikke perfekt, men sånn det står i dag er Model S uten irriterende problemer. Det er mulig QA kunne vært litt bedre, men det er også det. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tesla har nok sine beste folk på saken, så jeg er ikke bekymret.

Av en eller annen grunn virker ikke akkurat dette beroligende! Om Teslas "beste folk" ikke hadde sett seg blinde på høyest mulig motoreffekt, i god gammel amerikanske stil, og heller lagt inn hovedinnsatsen på andre områder hadde jeg vært mer mer beroliget.

 

 

De hadde problem med ett belte, de sjekket alle biler som er produsert. Kødder de med sikkerhet? Nææ... 

Lenke til kommentar

Tenker primært på QA, men også lydisolering og helt banale feil som vannlekkasjer. Husk at dette er en svært dyr bil selv om vi nordmenn får den på "billigsalg".

 

QA er helt topp på min, ikke sett noe problemer så langt. Men de har problemer med frontlyktene, det burde de fikset. Men det er vell andre ting på prioriteringslisten som svært kostbare DU'er som feiler osv. 

 

Husk at bilen er dyr pga batteri og DU's, ikke pga det er en luksusbil. Det er bare til å se på en el golf, den er forbanna dyr ift en vanlig golf den også, selv om den er billig i norge.

Lenke til kommentar

Tenker primært på QA, men også lydisolering og helt banale feil som vannlekkasjer. Husk at dette er en svært dyr bil selv om vi nordmenn får den på "billigsalg".

 

Ikke en eneste vanndråpe i min bil. Ei heller hatt noen feil. 

 

Som sagt: er helt rolig jeg. Virker som resten av el-bil motstanderne tar seg av all frykten og negativiteten. 

Lenke til kommentar

Det er jo en funksjon det var på tide at kom, det er jo ikke noen stor nyhet akkurat.

 

Nei, jeg synes ikke de skal pushe ut ting som ikke er klart enda... 

 

Ingen nyhet, men funksjonen er ny og forbanna kul. gleder meg til å slippe å tenke på parkering når jeg kommer hjem, bare gå inn og la bilen ta seg av det. Selv om det dog nok er en stund til, jeg har ikke garasje og må rygge bilen inn. Men jeg klarer å vente :) Er dog klar for å få 7.1 slik at jeg kan få brukt spotify uten å tusle med mobilen. det blir fint. Og ja, forbedret AP som alltid :)

Lenke til kommentar

Funksjonen er jo ikke ny i premiumsegmentet (jeg mener du har uttalt at Tesla hører hjemme der..), BMW og Mercedes har begge lansert slike systemer for en god stund siden.

 

Det var jeg ikke klar over, den er uansett ny for meg og det som er så fint den er i utvikling :) Det er det som er det beste med Tesla for meg, ny dag nye funksjoner. Helt topp. 

 

Funksjonen er dog kun tilgjengelig i USA for øyeblikket, aner ikke hvorfor. Men de får vell en gullerot siden de ikke får spotify i 7.1 tenker jeg. 

 

Kan du finne noen kilder på at mercedes/bmw har dette? dette er det eneste jeg finner på youtube

 

Ser ikke akkurat ferdig ut ref lakken. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Igjen gjør folk feilen å blande sammen "har sagt skal komme" og "shipper til kunder". Enorm forskjell. 

 

Jeg har sittet i den nye syveren. Den er fin på bilder, men bilene som er bygget nå er bare jall. Håndbygde prototyper helt uten kvalitet.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Igjen gjør folk feilen å blande sammen "har sagt skal komme" og "shipper til kunder". Enorm forskjell. 

 

Jeg har sittet i den nye syveren. Den er fin på bilder, men bilene som er bygget nå er bare jall. Håndbygde prototyper helt uten kvalitet.

 

Ser også ut som en må styre bilen frem i 7'eren? som en radiostyrt bil. Hos tesla er det bare å trykke og bilen fikser opp. Denne videoen likte jeg; 

 

Lenke til kommentar

Anleggsmaskiner har hatt dette lenge, og fjernstyrt bil er ikke akkurat noe nytt.

 

Shipper faktisk BMW 7-serien til kunder nå? Eller Mercedes den nye E-klassen? Det har ingenting å si hva man sier man skal komme med. Det eneste som teller er å faktisk levere til kunder. 

 

Tesla er selvsagt ikke først med mange av disse tingene. Det de faktisk _er_ først med er en elbil som funker som hverdagsbil og en bil som får ny funksjonalitet OTA. Det skal de ha all mulig kredit for.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Hos BMW kan du bestille en med dette:

http://www.bmw.no/no/all-models/7-series/sedan/2015/innovative-functionality.html

 

Mercedes har lansert, men leverer først i 213 (nye E-klassen).

 

Uansett, det viktige er at menigheten igjen tror Tesla er først uten at de faktisk er det.

 

Det er akkurat som med Apple..

 

Hvem sa at de var først ute? Det er bare du som sier at de er først ute. 

Lenke til kommentar

Hos BMW kan du bestille en med dette:

http://www.bmw.no/no/all-models/7-series/sedan/2015/innovative-functionality.html

 

Mercedes har lansert, men leverer først i 213 (nye E-klassen).

 

Uansett, det viktige er at menigheten igjen tror Tesla er først uten at de faktisk er det.

 

Det er akkurat som med Apple..

 

Men ett spørsmål,siden du kjenner disse funksjonene. Ut i fra hva jeg kan se må en "styre" bilen inn og åpne porten selv. Eller har 7 serien eller 213 funksjon som en bare kan aktivere så åpner, lukker den porten og kjører seg inn? eller må en faktisk stå der? I såtilfelle må jeg si Tesla sin funksjon er en god del mer praktisk, da en kan stå på badet og få bilen ut(regner med funksjonen er implementert i API'et slik at en kan legge det til i app) 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet noen av de tre.

Men det ville jo vært typisk om du kan styre Tesla sin fra nabobyen mens du må ha oversikt med de andre..

 

Det blir litt som automatisk styring der du faktisk må holde i rattet vs en løsning der du kan la bilen kjøre og selv sitte i baksetet..

 

Nå er det jo bare en antagelse fra min side at dette blir implementert i API'et, men jeg håper absolutt det.

 

Nå har jo AP kjøringen til Tesla gått veldig bra, bank i bordet :) 

Lenke til kommentar

Nå har jo AP kjøringen til Tesla gått veldig bra, bank i bordet :)

Det var mye skriverier en periode om flerfoldige nestenulykker (og ulykker?) på bakgrunn av autopilotsystemet til tesla. Jeg vil påstå den gikk alt annet enn bra.

 

Men det er vel heller ikke mye man skal forvente når en software i betastadiet blir pushet ut på vanlige forbrukere uten reell interesse i å teste de ut ei heller har noen opplæring i hva og hvordan rundt testing av slikt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå har jo AP kjøringen til Tesla gått veldig bra, bank i bordet :)

Det var mye skriverier en periode om flerfoldige nestenulykker (og ulykker?) på bakgrunn av autopilotsystemet til tesla. Jeg vil påstå den gikk alt annet enn bra.

 

Men det er vel heller ikke mye man skal forvente når en software i betastadiet blir pushet ut på vanlige forbrukere uten reell interesse i å teste de ut ei heller har noen opplæring i hva og hvordan rundt testing av slikt

 

 

Det var mye skriverier i starten ja, om folk som brukte systemet feil. Men kan du vise til en ulykke? Det kan ikke jeg, har iallefall ikke hørt om en. 

 

Jeg bruker min hver dag og opplever sjeldent problemer, og da sitter jeg der klar til å ta over uansett. Har ikke annet å finne på(enn så lenge).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...