Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt Tesla, hva må jeg sjekke?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det fare for at batteriene kan eksplodere?

 

De kan vell lage fyrverkeri lignende tilstander, men noen stor eksplosjon er vell lite sannsynlig. Det er jo inndelt i tusenvis av celler. Men det kan se ut til at batteriet overlevde denne gangen, blir spennende å se hva de kommer frem til. 

Lenke til kommentar

Batteridrevne saker er kule men hadde for faen ønsket og trodd at ikke biler også skulle selvantenne på denne måten! Leser jo stadig vekk om at Iphone telefoner selvantenner når de lader, men når man tenker på at en Tesla egentlig er det samme som "en million" Iphones så er det jo logisk at slike batteribiler også selvantenner. Trist :(

Nå er vi litt raske i konklusjonene her. For alt vi vet kan det være 12V tilbehør som tok fyr. Tesla har nok sine beste folk på saken, så jeg er ikke bekymret. Bilen står i garasjen og lader som vanlig :-).

 

Er dog kanskje verdt å poengtere at det brenner rundt 3000 biler i Norge på ett år. Hvorfor Tesla får overskriftene er heller ikke så overraskende - som Apple, er Tesla et selskap folk elsker å hate.

Endret av Woods
Lenke til kommentar

 

Dette er trossalt den første og det har blitt ladet en del de siste årene :)

Den første du vet om mente du vel.

 

 

Jo det er vell åpenbart når jeg sier det, og det er ikke som om jeg ikke har sjekket etter flere eller at jeg tilfeldigvis kom over artikkelen og ikke har sjekket om flere mulige. meg bekjent har det brent 4 tesla'er og de andre bilene er forårsaket av punkteringer av batteriet osv. 

Lenke til kommentar

 

 

Uhh..nei????

Det brenner rundt 10 biler i Norge hver dag.

Hvor mange av de brenner som følge av forsett? Uten å ha et tall på det er slike opplysninger som du her kommer med fullstendig verdiløse.

 

 

Samme kan jeg si om denne brannen, hvordan vet vi at den ikke er som følge av forsett?

 

Klart det er noen biler som brenner pga feil, akkurat som tesla også sannsynligvis gjør det. 

Lenke til kommentar

Klart, det kan hende at eieren etter to dager forstod hvor dårlig finish det er på Tesla og like gjerne brant opp bilen sin mener du? :)

 

Eller andre ting, men det er spekulasjoner. Samme kan en si om volvoen som brant i samme område på samme dag. Dette er ikke noe nytt, biler brenner hver dag. Men det er noe nytt for Tesla og det blir spennende å se hva de finner ut av, jeg er dog ikke noe reddere for å lade bilen enn mobilen :) 

 

Det skal også sies at laderen som ble brukt var en midlertidlig/mobil sak som folk vistnok hadde merket problemer med. Det er iallefall det jeg har lest. Men ladet der selv på mandag og merket ingenting, men det var også min andre tesla lading så hadde ikke mye empiri å gå på:) 

Lenke til kommentar

Så dere sier det er helt greit at det brenner så lenge tesla slapp laderen ut? :rofl: så det er helt greit om en bil tar fyr om det blir fyllt på bensin?

 

Såfall synes jeg tesla har gjort en dårlig jobb, hvis man ikke kan lade bilen uten og betale egenanndel hver gang.

 

Nei. hvor tar du dette i fra? Greit å sitere når du kommer med slike påstander... 

 

Og man trenger ikke å betale noen egenandel hver gang det lades, dette er første gang av millioner av ladinger. Tesla er ikke alene om brann ved påfylling...

 

petrol1_3285151b.jpg

Lenke til kommentar

 

 

Så dere sier det er helt greit at det brenner så lenge tesla slapp laderen ut? :rofl: så det er helt greit om en bil tar fyr om det blir fyllt på bensin?

 

Såfall synes jeg tesla har gjort en dårlig jobb, hvis man ikke kan lade bilen uten og betale egenanndel hver gang.

Nei. hvor tar du dette i fra? Greit å sitere når du kommer med slike påstander...

 

Og man trenger ikke å betale noen egenandel hver gang det lades, dette er første gang av millioner av ladinger. Tesla er ikke alene om brann ved påfylling...

 

petrol1_3285151b.jpg

Les noen poster opp... "

Det skal også sies at laderen som ble brukt var en midlertidlig/mobil sak som folk vistnok hadde merket problemer med. Det er iallefall det jeg har lest. Men ladet der selv på mandag og merket ingenting, men det var også min andre tesla lading så hadde ikke mye empiri å gå på:) "

Lenke til kommentar

 

Les noen poster opp... "

Det skal også sies at laderen som ble brukt var en midlertidlig/mobil sak som folk vistnok hadde merket problemer med. Det er iallefall det jeg har lest. Men ladet der selv på mandag og merket ingenting, men det var også min andre tesla lading så hadde ikke mye empiri å gå på :) "

 

 

Og dette leser du som "Så dere sier det er helt greit at det brenner så lenge tesla slapp laderen ut?"? Poenget var at jeg spekulerte i at problemet lå i laderen og at den var midlertidlig, ikke at det var greit...

Lenke til kommentar

Om problemet ligger i lader eller bil spiller vel egentlig ikke så stor rolle. Tesla har laget begge deler og er således ansvarlig for det.

Kommer Tesla til å erstatte denne bilen direkte tro, eller blir det vanlig forsikringssak? Med økende antall biler på veiene og skader kan det fort få utslag i forsikring dersom de tror risikoen er økende for branner blant annet. Noe som selvsagt blir belastet alle eierne av TMS mtp prising. 

Lenke til kommentar

Om problemet ligger i lader eller bil spiller vel egentlig ikke så stor rolle. Tesla har laget begge deler og er således ansvarlig for det.

Kommer Tesla til å erstatte denne bilen direkte tro, eller blir det vanlig forsikringssak? Med økende antall biler på veiene og skader kan det fort få utslag i forsikring dersom de tror risikoen er økende for branner blant annet. Noe som selvsagt blir belastet alle eierne av TMS mtp prising. 

 

Absolutt ingen tvil om hvem som er den "skyldige", men feil på lader vill jo være det letteste, iallefall for meg. 

Men grunnen til min misstanke er jo at det er blitt nevnt at flere har hatt problemer med laderen. Men som alt annet er dette kun spekulasjoner og håp. 

 

Om etterforskning viser at dette var tesla sin feil så må de jo det, da stiller vell forsikringen krav mot tesla regner jeg med? Vet ikke hvordan dette fungerer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...