Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt Tesla, hva må jeg sjekke?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg havnet bak et par sånne støvsugere i dag..

Den ene i 70km/t i venstrefeltet på motorveien.

Den andre enda litt saktere, men i det minste i høyrefeltet. Selv det lager dog kø.

Hva har det egentlig med biltypen å gjøre? Jeg suste forbi ganske mange fosilsinkere i dag, tok meg dog ikke bryet i å merke meg bilmerke, farge på bil/sjåfør, registreringsnummer eller andre ting jeg kunne sette de i bås for :xmas:

Å sette bilmerker og sjåførene i bås er jo halve gleden med å ha forskjellige merker langs veien :p

 

Var forresten ute og lufta bikkja her om dagen. Først kom en gammel PD Passat knatrende forbi, så en Tesla rett etter. Da merka man virkelig hvor stille elbilene egentlig er....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var forresten ute og lufta bikkja her om dagen. Først kom en gammel PD Passat knatrende forbi, så en Tesla rett etter. Da merka man virkelig hvor stille elbilene egentlig er....

Det er veldig deilig i byer hvertfall, stillheten er gull, særlig i lav fart.

I normal fart på veien 70-80 merker man ikke så mye til det.

Lenke til kommentar

Teslaene er ikke så stille i vinterhalvåret da, de fleste kjører jo på piggdekk.. Ganske morsomt når hele poenget skal være at de er så miljøvennlige..

 

Så du mener de skal heller være trafikkfarlige? Jeg har piggfritt på min da jeg bor på vestlandet og kjører lite i fjellet, men om en føler en trenger pigg så må enn jo såklart få lov til det. Tesla'en er uansett bedre for miljøet enn "motparten" uavhengig av dekktype. 

 

Synes forøvrig den var veldig god på snødekke med piggfritt, MYE bedre enn min bmw. 

Lenke til kommentar

Skyldes det nødvendigvis laderen? Kan jo være bilen, eks. at batterikjølingen ikke fungerte slik det skulle.

På tråden på Reddit var det noen som skrev at de hadde brukt denne midlertidige laderen. Det de opplevde med den var at den ga flere KW enn de andre fast monterte. Men ladingen stanset opp så mange ganger at de hadde flyttet bilen over til en av de faste laderne.

Lenke til kommentar

Batteridrevne saker er kule men hadde for faen ønsket og trodd at ikke biler også skulle selvantenne på denne måten! Leser jo stadig vekk om at Iphone telefoner selvantenner når de lader, men når man tenker på at en Tesla egentlig er det samme som "en million" Iphones så er det jo logisk at slike batteribiler også selvantenner. Trist :(

Lenke til kommentar

 

Men så virker det ekstra spessielt st den tar fyr hos tesla sin lader :)

Vil nå egentlig påstå det er mer spesielt om den tar fyr uten å gjøre noe som helst.

Er tross alt mye energi som overføres under lading.

 

 

Her er jeg helt enig, mye verre om det ikke ligger en nærliggende grunn. Når en mater på med 200+ ampere så sier det seg selv at ting kan skje om ikke alt er optimalt. 

 

Det folk har sett mye av er kontakter med skader, da selve holderen i laderen er svak slik at kontakten detter ut og treffer bakken og "knuser". Har selv sett en del kabler ligge å slenge de siste dagene. I tillegg er det også flere muligheter enn bil og lader, selv om det virker lite sannsynlig. vi må nok bare vente å se, jeg for min del er ikke bekymret for å lade bilen. Dette er trossalt den første og det har blitt ladet en del de siste årene :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...