Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt Tesla, hva må jeg sjekke?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Over en del P85+, men de har stort sett gått lenger og/eller har mindre utstyr. Dessuten er ikke P85+ nødvendigvis en bedre bil enn en P85 - for meg var det ikke prisen som gjorde at jeg valgte bort 85+ men komforten. Man trenger bare én kjøper ;)

 

Regner med å få litt mindre enn den ligger ute for, men det er absolutt interesse. Både fra de vanlige Finn-nissene og fra faktiske folk. Har allerede bud på bare litt mindre enn jeg vil ha (580), men avventer tilbud fra Tesla Norge i morgen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket hva jeg får for samme pris da jeg bestilte den nye, og kjente at det rett og slett ikke er noe annet på markedet som frister. Ikke en eneste bil. Bil med forbrenningsmotor (som nyttebil) har rett og slett blitt uinteressant etter halvannet år med fullelektrisk. Som leketøy er det fortsatt fint. 

 

Kunne jo kjøpt en godt utstyrt fem-serie eller e-klasse f-eks, men har rett og slett ikke lyst på. Som jeg har sagt før - om jeg får velge en hvilken som helst bil i hele verden (men må bruke den og ikke bare selge) velger jeg Model S. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Det er såpass tap ja. Er vel uansett mye mindre enn f.eks en E-klasse.

Hadde det ikke vært for den svake krona hadde det vel fort vært 100 tusen mer.

Og det hadde egentlig ikke spilt noen rolle siden den nye også hadde vært 100 billigere.

Hva er grunnen til bytte, er det nye seter og autopilot? Dual motor?

Dersom jeg skulle kjøpe Tesla ville jeg gått for ren RWD. Det gir den mest riktige kjørefølelsen.

D-motor bilene kjører jo store deler av tiden som FWD, sånn til info. Siden den lille frontmotoren er mer effektiv enn den store bak blir den bak tonet ned / slått av.

Syns det er meget interessant å lese om Tesla, er et stort emne. Og ikke minst hva fremtiden bringer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Deler ikke helt harmen mot de som annonserte, men er jo artig at verdens kanskje største fanboy vant.

 

Hvordan går det med din bil Salvesen? Min har vært i Drammen en uke nå uten at jeg har fått noen leveringsdato - begynner å bli lei av å kjøre lånt bil. (Selv om den har V10 og går fortere enn P85! :) )

 

Har ingen aning :p Prøver febrilsk å finne ut hvilken båt den er på eller skal på men det er ikke så lett har jeg funnet ut av, den har tydligvis vært klar til shipping siden den 5 men finner den ikke på noen av båtene som er på vei over nå eller booking på den. Ganske frustrerende :( Har byttet utlevering til drammen for å spare inn noen dager og kanskje få bilen i år, om jeg er heldig! 

 

Har du hørt med de hvorfor den lar vente på seg ? Må være utrolig irriterende :p Er lei av å kjøre diesel dyr jeg også nå, alt med den irriterer meg om dagen. Makan til bråk. 

Lenke til kommentar

Har ingen aning :p Prøver febrilsk å finne ut hvilken båt den er på eller skal på men det er ikke så lett har jeg funnet ut av, den har tydligvis vært klar til shipping siden den 5 men finner den ikke på noen av båtene som er på vei over nå eller booking på den. Ganske frustrerende :( Har byttet utlevering til drammen for å spare inn noen dager og kanskje få bilen i år, om jeg er heldig! 

 

Har du hørt med de hvorfor den lar vente på seg ? Må være utrolig irriterende :p Er lei av å kjøre diesel dyr jeg også nå, alt med den irriterer meg om dagen. Makan til bråk.

Plutselig dukker den opp :)

 

Har ikke hørt noe om hvorfor, har bare fulgt den på pakkesporing selv. Vær obs på at sporinga gjerne har en uke forsinkelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...