Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brukt Tesla, hva må jeg sjekke?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Siden dette nå har blitt mer eller mindre en generell Tesla-tråd, så lurer jeg på en ting.

 

I Teslaen styrer man så og si alt fra skjermen? Hvordan funker det i praksis?

Trykka litt i xc90en til svigers, å så at selv temperatur og viftestyring må hentes fram på skjermen.

 

Blir ikke slikt tungvint eller blir det en vanesak i stor nok grad til at man kan gjøre det uten å se/ta blikket bort fra veien?

 

Man kan jo styre en hel del i fra rattet også med info i "det lille" displayet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt klart at de har store voksesmerter ja, men nå åpner de jo i disse dager også flere servicesentre rundt om kring så både sørlandet og østlandet er godt dekket.

 

Kristiansand ble åpnet for ca en måned siden var det vel, Brumunddal er vel også åpent, i Oslo har de Skøyen og Grorud i tillegg til at de har et senter i Drammen, og det åpner et senter ved Rygge etterhvert.

Men det er ingen tvil, de trenger ytterligere kapasitet på det sentrale østland.

 

Jeg mener Tesla bør vurdere skiftarbeid en periode for å redusere ventetiden..

Lenke til kommentar

 

 

Siden dette nå har blitt mer eller mindre en generell Tesla-tråd, så lurer jeg på en ting.

 

I Teslaen styrer man så og si alt fra skjermen? Hvordan funker det i praksis?

Trykka litt i xc90en til svigers, å så at selv temperatur og viftestyring må hentes fram på skjermen.

 

Blir ikke slikt tungvint eller blir det en vanesak i stor nok grad til at man kan gjøre det uten å se/ta blikket bort fra veien?

Man kan jo styre en hel del i fra rattet også med info i "det lille" displayet.

Så høres med andre ord ut som en vanesak da :)

Lenke til kommentar

Null kroner og null problemer, samt at de fiksa et par kosmetiske ting jeg ikke ante om og et par småting som var påkrevd fra fabrikken.

 

Ei uke på verksted, null kroner, null problemer. Vel, har en følelse av at du ikke forteller hele sannheten her? Du hevdet det var rutineservice. Da har du enten forhåndsbetalt servicepakke, eller du har betalt 4500 - 5000 kroner for servicen. Eller er det en verkstedtime/-uke for garantireparasjoner du hadde? Da er det i tilfelle ikke "rutineservice" som du kalte det.

Lenke til kommentar

 

Null kroner og null problemer, samt at de fiksa et par kosmetiske ting jeg ikke ante om og et par småting som var påkrevd fra fabrikken.

 

Ei uke på verksted, null kroner, null problemer. Vel, har en følelse av at du ikke forteller hele sannheten her? Du hevdet det var rutineservice. Da har du enten forhåndsbetalt servicepakke, eller du har betalt 4500 - 5000 kroner for servicen. Eller er det en verkstedtime/-uke for garantireparasjoner du hadde? Da er det i tilfelle ikke "rutineservice" som du kalte det.

 

 

Sannsynligvis forhåndsbetalt service for 5-8 år. Koster forresten det samme for 5 år hos tesla som jeg betalte for sist service på min bmw. Sier litt om hvor rimelig det er å kjøre elbil :)

Lenke til kommentar

Service *bør* jo etter all logikk være vesentlig billigere på elbil.

 

Og etter det jeg kan se er det også det, langt billigere. Tesla har jo også sagt at de dekker forbruksdeler i serviceprisen også. Men dette er vell ikke helt bekreftet. Har dog ikke sett noen som har hatt høye service utgifter slik som med hydrokarbondrågene. 

Lenke til kommentar

Har forhåndsbetalt service, så 0 nå. Ble betalt da bilen ble kjøpt. 

 

Leverte på mandag for rutineservice. De hadde altfor få folk, så sendte bilen til Brummundal. Der ble service tatt. Med transport ble det derfor en uke i stedet for en dag. Når de har den inne sjekker de også bilen og gjør ting som skal tas, samt at de fikser bulletins fra Tesla. For min del var det bytte av noen kabler, litt vanntetting i et styrestag og fiksing av noen dørpakninger jeg ikke hadde sett var løse. 

 

(Fikk tilbud om låne-Tesla hele uka, men trengte ikke bil denne uka her så droppa det).

Lenke til kommentar

Har forhåndsbetalt service, så 0 nå. Ble betalt da bilen ble kjøpt. 

 

Leverte på mandag for rutineservice. De hadde altfor få folk, så sendte bilen til Brummundal. Der ble service tatt. Med transport ble det derfor en uke i stedet for en dag. Når de har den inne sjekker de også bilen og gjør ting som skal tas, samt at de fikser bulletins fra Tesla. For min del var det bytte av noen kabler, litt vanntetting i et styrestag og fiksing av noen dørpakninger jeg ikke hadde sett var løse. 

 

(Fikk tilbud om låne-Tesla hele uka, men trengte ikke bil denne uka her så droppa det).

 

Kan jeg spør hvor langt bilen din har gått og hvor mange servicer du har utført?

 

Lurer på om jeg skal kjøpe pakke eller betale underveis.

 

Har du fått skiftet slitasjedeler under service kostnadsfritt slik de påstår?(bremser osv?)

Lenke til kommentar

Har kjørt 17000 på halvannet år, dette var første service. De bytta ikke bremser nå, neppe nødvendig. Denne servicen var egentlig dyr om man ser på hva jeg fikk. Vindusviskere, filtre, batteri i nøkkel og en bilvask. 

 

Jeg hadde ikke bestilt avtale tror jeg. Like greit å kjøre betalt service hver 18. måned eller noe sånt. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Har kjørt 17000 på halvannet år, dette var første service. De bytta ikke bremser nå, neppe nødvendig. Denne servicen var egentlig dyr om man ser på hva jeg fikk. Vindusviskere, filtre, batteri i nøkkel og en bilvask. 

 

Jeg hadde ikke bestilt avtale tror jeg. Like greit å kjøre betalt service hver 18. måned eller noe sånt. 

 

Ja det jeg tenker også, avtalen er mer gunstig for galninger som Bjørn N. som kjører 100 000 i året sånn jeg ser det.. 

 

"problemet" er vell bare om de går vekk i fra 4500 som fastpris. Da er det greit å ha en 5-8års avtale i størrelsesorden 15-25 000 om jeg ikke husker helt feil ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...