Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

LACP - Openwrt og RB493g

Anbefalte innlegg

Hei,

har i dag routerboard 493g og Openwrt - chaos calmer installert. Dette fungerer utmerket for mine fleste dingser som skal kobles opp.

har 2 utfordringer:

1. DHCP server fungerer ikke for alle pcer som kobles til, de fleste men ikke alle pcer får IP adresse.

2. Forsøker å sette opp LACP (802.3ad)/Bonding fra hjemmeserver til router, men dette ser ikke ut som støttes.

Noen som har tips til hva som er galt?

eller en routeros lvl5 lisens som ikke benyttes som kan doneres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hatt problemer DHCP, så her har du antagelig noe rart på oppsettet ditt. Det burde være lett løsbart med openwrt.

Kan du fortelle nøyaktig hva du ønsker å få til med bonding? Har du to nettleverandører du ønsker å by nyttiggjøre båndbredde fra, i så fall hvor er de koblet til?

Lenke til kommentar

Høres ut som du har to nettverksporter på hjemmeserveren som du ønsker lastbalansering på. Dersom serveren kjører linux burde det bare være å sette opp bonding av nettverksportene på serveren.

Stemmer det,

kjører ESXi på hjemmeserveren og ønsker lastbalansering fra ESXi switch og opp til router. Er det da bare å sette opp lastbalansering på serveren og openwrt fikser seg selv? eller er det andre hensyn jeg må ta, er lite dokumentasjon på dette som jeg finner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...