N|troXx Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 Hei, har i dag routerboard 493g og Openwrt - chaos calmer installert. Dette fungerer utmerket for mine fleste dingser som skal kobles opp. har 2 utfordringer: 1. DHCP server fungerer ikke for alle pcer som kobles til, de fleste men ikke alle pcer får IP adresse. 2. Forsøker å sette opp LACP (802.3ad)/Bonding fra hjemmeserver til router, men dette ser ikke ut som støttes. Noen som har tips til hva som er galt? eller en routeros lvl5 lisens som ikke benyttes som kan doneres? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 15. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2015 DHCP server: du har selvfølgelig sjekket det opplagte - det er nok IP adresser i poolen slik at alle får? Står det noe interessant i loggene til DHCP serveren? Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2015 Ikke funnet noe angående DHCP nei. Har hoppet over til RouterOS nå, ser ut til at jeg fikk berget lisensen min. Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har aldri hatt problemer DHCP, så her har du antagelig noe rart på oppsettet ditt. Det burde være lett løsbart med openwrt. Kan du fortelle nøyaktig hva du ønsker å få til med bonding? Har du to nettleverandører du ønsker å by nyttiggjøre båndbredde fra, i så fall hvor er de koblet til? Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2015 Hei, Ønsker å få lastbalansering, failsafe av serveren samt muligheter for mer fart. Er flere maskiner i hjemmet som jobber mot server, spesielt ved backup og fil kopiering. Har en nettleverandør, så ikke noe multiwan. Kun internt kablet opplegg Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2015 Høres ut som du har to nettverksporter på hjemmeserveren som du ønsker lastbalansering på. Dersom serveren kjører linux burde det bare være å sette opp bonding av nettverksportene på serveren. Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2015 Høres ut som du har to nettverksporter på hjemmeserveren som du ønsker lastbalansering på. Dersom serveren kjører linux burde det bare være å sette opp bonding av nettverksportene på serveren. Stemmer det, kjører ESXi på hjemmeserveren og ønsker lastbalansering fra ESXi switch og opp til router. Er det da bare å sette opp lastbalansering på serveren og openwrt fikser seg selv? eller er det andre hensyn jeg må ta, er lite dokumentasjon på dette som jeg finner. Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2015 Ja, jeg mener det skal holde å sette det opp på serveren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå