Gå til innhold

Kveld i Brosundet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DEr har du fått det kledelig innrammet. Fint med s/h

Tusen takk for vennlige ord Knut! :) Det ble s/hv fordi jeg hadde bomma litt med hvitbalansen...igjen.. :mellow: Da er s/hv redningen.

Hehe ja det kjenner jeg igjen ja. Gjorde det samme senest på ku bildene.

Men selvfølgelig bruker man jo s/h selv om det er bilder man ikke har bommet på da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes så absolutt at du har fått til noe her.

At du valgte å presentere det i svarthvit tror jeg ikke var så dumt.

At løvblad får litt bevegelsesuskarphet må man bare finne seg i for det skal ikke store vindpustet til før de beveger seg.

Som han Solskinns Sørli nevner så gir det jo en fin innramming.

Det mest "blury" som henger ned i høyre del av bildet gir jo litt ekstra grunnet lysene fra bygningen bak der som skinner innimellom bladene.

De fine speilingene skal heller ikke være glemt.

Etter lukkertid å dømme har nok stativ vært i bruk og da er det jo ikke annet å vente enn at det blir litt "blury" løvverk.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes så absolutt at du har fått til noe her.

At du valgte å presentere det i svarthvit tror jeg ikke var så dumt.

At løvblad får litt bevegelsesuskarphet må man bare finne seg i for det skal ikke store vindpustet til før de beveger seg.

Som han Solskinns Sørli nevner så gir det jo en fin innramming.

Det mest "blury" som henger ned i høyre del av bildet gir jo litt ekstra grunnet lysene fra bygningen bak der som skinner innimellom bladene.

De fine speilingene skal heller ikke være glemt.

Etter lukkertid å dømme har nok stativ vært i bruk og da er det jo ikke annet å vente enn at det blir litt "blury" løvverk.

Roar

Tusen takk Roar, det var hyggelig sagt av deg :wee:

Jo da, Lateguri tok fram stativet for en gangs skyld.. :D

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Du sover ikke bort høstnatta heller....

Synes dette ble stilig og s/hv var et meget godt valg. Synes ikke det gjorde så mye med litt blur på bladene. kanskje hvis du hadde gått ned i knestående, at du hadde fått med toppen av bygningene og bladene hadde lagt seg på himmelen...

Bare en tanke:-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Dette ble ikke dumt . men svært bra nattbilde i s/hv .

Glassklart og skarpt med fine kontraster innrammet av det du kaller blury blader . Noe jeg synes er en flott del av komposisjonen .Altså en kontrast mellom det skarpe og det uskarpe.

Liker dette godt !

Hvitbalansebom kan ofte rettes opp i etterarbeidet, selv har jeg muligheten til å gjøre et bilde varmere eller kjøligere .

Har også muligheten til å justere fargene slik at det blir mer korrekt fargetemperatur. Det oftest gult som må reduseres , av og til også rødt.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Du sover ikke bort høstnatta heller....

Synes dette ble stilig og s/hv var et meget godt valg. Synes ikke det gjorde så mye med litt blur på bladene. kanskje hvis du hadde gått ned i knestående, at du hadde fått med toppen av bygningene og bladene hadde lagt seg på himmelen...

Bare en tanke:-)

Hei Pål! :)

Det var ikke sååå seint altså! Kanskje rundt 8 på kvelden. :)  Så jeg var hjemme og bysselalla som jeg bruker, skal jo opp igjen i sekstida. :w00t:

Og jeg VAR nede i knestående, men måtte ha kamera på stativ og  hadde det så langt ned jeg kunne, så jeg tenkte nok det samme som du der. :)  Jeg kunne ikke flytte meg lenger fram heller, for der var en bratt bakke..

Tusen takk for trivelig kommentar!

Lenke til kommentar

Svart/hvitt bilder kan være magiske.., her får jeg følelsen av stillhet og ro, tross i at man er i byen.., flott med lysene og speilingen, fint innrammet av busker og trær..

# Jan Åge

Det er veldig stille og rolig i byen etter butikkene er stengt, egentlig en fredelig plass da. :)

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Dette ble ikke dumt . men svært bra nattbilde i s/hv .

Glassklart og skarpt med fine kontraster innrammet av det du kaller blury blader . Noe jeg synes er en flott del av komposisjonen .Altså en kontrast mellom det skarpe og det uskarpe.

Liker dette godt !

Hvitbalansebom kan ofte rettes opp i etterarbeidet, selv har jeg muligheten til å gjøre et bilde varmere eller kjøligere .

Har også muligheten til å justere fargene slik at det blir mer korrekt fargetemperatur. Det oftest gult som må reduseres , av og til også rødt.

Mvh

Alec

Tusen takk Alec! :)

Det var gul som ble problemet ja.  Jeg vet jeg kan justere det på kameraet, problemet er at jeg ser det ikke skikkelig før jeg kommer hjem og ser det på skjermen vet du ;)

Lenke til kommentar

Det trekker ikke mye ned at løvet ikke ble skarpt på et slikt motiv Helene. :) Et alternativ til V2 hadde vært å gått litt fram og litt ned (heise staiv litt mer mot bakken) sånn at husene ikke var dekket av løv. Buskene hjelper til i motivet, det samme gjør greinene som henger over kamera, så det er viktig at det ikke forsvinner i V2 ;)

-Frode

Lenke til kommentar

Det trekker ikke mye ned at løvet ikke ble skarpt på et slikt motiv Helene. :) Et alternativ til V2 hadde vært å gått litt fram og litt ned (heise staiv litt mer mot bakken) sånn at husene ikke var dekket av løv. Buskene hjelper til i motivet, det samme gjør greinene som henger over kamera, så det er viktig at det ikke forsvinner i V2 ;)

-Frode

Hei Frode! Tusen takk for konstruktiv og fin kommentar!

Jeg hadde ikke mer å gå på når det gjaldt plassering av stativet, det stod så langt ned det kunne komme og hvis jeg hadde tatt et skritt lenger fram ville jeg trilla ned en bakke... Men hadde jeg kunnet,så hadde jeg nok gjort det.:)

Lenke til kommentar

Ett skarpt og godt eksponert nattbilde. Synes bevegelsen i løvet bare ga bildet litt kledelig dynamikk og liv.

Mvh. Rolf

Flott by, også i sorthvitt, der vest.

Kjempe finn natt bilde :)

Vennlig hilsen Bahtiyar

Tusen takk for fine tilbakemeldinger, jeg setter veldig stor pris på det! :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...