Behemian Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Hei! Min samboer har da en litt eldre Andriod telefon (Samsung Galaxy S2) som tok kvelden her forleden dag. Har fått ordnet ny telefon og alt er vel og bra sånn sett, men hun vil veldig gjerne få tilgang på kontakter (som ikke er lagret på simkort), bilder (som er lagret internt), notater (jobbrelatert) og div andre filer som hadde vært greit å få tilgang til. Telefonen i seg selv "fungerer" til en hvis grad. Og da mener jeg at den kan slås på fra tid til annen, men den lader nesten ikke. Hvis man får kontakt med den, så kan de fort ta timer å bare lade den opp 2-3% (batteriet er byttet for bare litt siden), så det er nok noe feil der. Og hvis man kobler fra laderen, så tar det gjerne ikke mer enn 5 min, så har 30% av batteritiden alt blitt brukt opp. Så den er ikke tilregnelig nok til at man får gjort det man vil gjøre. Derfor lurer jeg på, er det noen måte jeg kan koble telefonen til datamaskinen, og finne filene, kontaktene osv. og føre de over manuelt? Gjerne ved hjelp av et program, eventuelt bare copy-paste inn i en mappe. Jeg er greit datakyndig, men mobiler er noe jeg ikke har tatt meg tid til å sette meg inn i enda. Så alt av hjelp mottas med takk! Ha en fortsatt fin dag! -SP Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Den eneste måten jeg vet er at du kan lage en fil i fra kontaktlisten der du eksporterer alle kontaktene dine til en enkelt fil som blir lest inn på den nye telefonen. Filen blir lagret på lokalminnet så burde være enkelt å finne igjen ved å koble tlf til pc. Lenke til kommentar
Behemian Skrevet 16. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2015 Problemet er at telefonen er så utilregnelig at det ikke har latt seg gjøre. Så min eneste mulighet er at jeg kan finne det jeg skulle trenge ved hjelp av en PC. Finnes det noe slikt program som lar meg opprette filer/mapper som inneholder kontakter, bilder, notater osv. som lar seg åpne på den nye telefonen, og dermed lar meg overføre det jeg trenger enkelt og greit? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 tror ikke filene er tilgjengelige fra filutforsker uten videre. Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 tror ikke filene er tilgjengelige fra filutforsker uten videre. Det går ann å bruke noe som heter ADB til å hente og levere filer. Hvilken telefon er det snakk om? Da må du på en eller anenn måte holde nok liv i den til å roote den , (om det i det hele tatt lar seg gjøre, prøv!), laste ned Android Platform Tools, og alt annet som kommer med, noe javapakker ++ Anbefaler deg at du går på xda-developers sitt forum, finner din telefon, og ser under "android development" for å finne guidelines til å roote telefonen din. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå