Gå til innhold

[Løst] Chromecast oppdaterer og oppdaterer


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Chromecast på Clas Ohlson i dag (de hadde massevis av den avlange, ikke fått inn den nye runde) og det gikk helt greit med å plugge den i en TV og sette den opp og få den på nett vha. Chromecast-app for Android-telefon.

 

Men så oppdaget den at det fantes en oppdatering - din Chromecast fortjener det beste! Så begynte det å snurre på skjermen telle opp til 100 %. Deretter sier den at den må ta en omstart. Etter omstart sier den at det finnes en oppdatering  - din Chromecast fortjener det beste! Så snurrer og teller den opp til 100 % igjen, og sier at den trenger en omstart. Slik holder den på i uendelig løkke. Dioden lyser forøvrig hvitt når TV-skjermen påstår at dingsen oppdateres, den skal blinke rødt i følge support.google.com.

 

Jeg har prøvd både å la den omstarte av seg selv, ved å skru av og på TV-en, og å dra ut strømforsyningen og vente et minutt før jeg plugger inn igjen. Og vi appen når jeg i et heldig øyeblikk rett etter at oppdateringen får kontakt mellom appen og dingsen.

Jeg har prøvd å tilbakeinnstille til fabrikkinnstillingene både via appen og ved å holde inne en knapp som nesten er usynlig til lysdioden lyser rødt.

 

Men uansett hva jeg gjør, så vil dingsen bare oppdatere seg igjen og igjen, og så lenge den oppdaterer seg, tar den ikke imot noen casting. Så nå står dingsen og oppdaterer, og vil sannsynligvis fortsette med det hele natta til jeg pakker den ned og leverer den tilbake.

 

 

Eller er det noen som har erfaring med det samme, og har tips til hvordan jeg kommer videre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har du mulighet så prøv ett annet trådløst nettverk. Prøv en annen ruter eller prøv å bruke nettet til mobilen om du har datatrafikk nok. Kanskje det er en midlertidig feil i oppdateringen eller noe, slik at alt virker bedre i morgen :)

 

Ellers ingen erfaring med dette annet enn at min til tider er litt ustabil på forskjellige ting til forskjellige tidspunkt.

Lenke til kommentar

Fungerte like dårlig i dag på det vanlige nettet (NextGenTel) og med 3G-telefonen som wifi. Jeg kan konstatere at noe ble nedlasta, for etter fire-fem forsøk sendte Chess meg melding om at jeg hadde brukt 80 % av datakvoten, og kunne når som helst oppgradere til abonnement med mer data. :)

 

Men Chromecasten er fortsatt ikke oppgradert på en måte at den skjønner at den er oppgradert, og vil oppgradere igjen og igjen. Den har gått seg vill i en uendelig løkke. 

 

Neste stopp Clas Ohlson for å reklamere...

Lenke til kommentar
 

Hold knappen inne i minst ~25 sekunder når den er koblet til strøm.

Hold inne til lyset lyser konstant.

 

 

Jeg har prøvd å holde inne knappen til lyset slukket, ble rødt, blinket. 25+ sekunder. Det skulle være å nullstille til fabrikksinnstillinger? Vel, da skjønner den straks at det finnes oppdateringer, så er løkka i gang igjen.

 

Alternativt, kutt nettet ditt så den ikke kan oppdatere og gjør det via appen.

 

Ja, jeg kuttet vanlige nettet mittt for å få den over på nytt nett (mobilen). men for å bruke appen og kommunisere med Chromecasten må rimeligvis et trådløst nett være på og både enheten med appen og Chromecasten værre koblet på samme nett. Jeg ser ikke noen mulighet for å oppgradere via appen uten at et trådløsnett er på? Eller for å omstarte og nullstille via appen uten nett?

Lenke til kommentar

Nulstill via appen uten internett. Trådløst nett må du jo ha på, men ikke internett så vidt jeg vet. Altså, dra ut kabelen fra routeren til internett og prøv å resett den da.

 

Om Chromecasten ikke har internett vet den heller ikke at den kan oppdatere seg og du kan dermed kjøre en factory resett fra appen.

Kort fortalt, kutt internettet, ikke det trådløse nettet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet løst. Tok dingsen tilbake til Clas O, viste bilder av hva jeg hadde sett på skjermen og fortalte at de to skjermbildene gikk i løkke. Fyren bak disken som selvsagt hadde maken selv og hadde solgt massevis av disse sa det var et ukjent problem, og skjønte godt at jeg ikke kom videre fra den løkka. "Vil du prøve å bytte den, eller vil du ha pengene tilbake?"

 

Jeg valgte å prøve en ny, og den fungerer helt fint. Produksjonsfeil kan forekomme, den første jeg fikk må ha vært defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...