sjeve Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 ^This. Veldig irriterende. Elsker å spille med defensive midtbanespillere, men sjeldent de får god rating. Samme problemet har jeg med sentrale midtbanespillere med defensive plikter. Offensive plikter er en helot annen verden. Det er jo dette som gjør at man ikke må henge seg opp i "ratings" og være stats-autist. Man må selvfølgelig analysere om man skal utnytte taktikk og spillere til det ytterste, men gjør det på riktig måte! Jeg ignorerer ratingen, og ser selv på hvilken rolle spillerne har, og tar til etteretning hva statistikken viser i forhold til rollen, taktikken, og motstanden. Mine aller viktigste spillere er ofte de med middels rating. Typisk en forsvarende midtbanespiller. Lenke til kommentar
Sonickon Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Blir det spilt touch eller full simulering? Har spilt en del FM touch, ikke prøvd meg på den andre gamemoden enda. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 16. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2016 Spiller aldri touch. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 7. august 2016 Del Skrevet 7. august 2016 Spiller kun touch,for gammel for den full modus! Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 8. august 2016 Del Skrevet 8. august 2016 Jeg tror jammen det er tid for litt god gammel syting igjen. Jeg har tidligere vært innpå at jeg føler at jeg ikke for til årets spill i det hele tatt. De siste årene har det gått jamnt nedover med hvor godt jeg har gjort det på spillet, men årets affære er virkelig heltrist. Antageligvis er det jeg som ikke er kompetent nok til å få til dette spillet. På den siste saven har situasjonen vært som følger: Jeg tar over et lag, gjør noen innkjøp av spillere. Laget herjer tidvis ca de 10 første kampene før de fort taper terreng og er totalbås. Samme spillere gjør hårreisende feil. Bytter jeg på spillere er det ingen forskjell. Jeg tar team-møter og får av og til guttene til å glimte til før de detter i do igjen. Enkelte ganger gjør et taktikkskifte sitt til at laget ser ut til å virke bedre, men det holder ikke for altfor mange kamper. Det er to muligheter her: enten er jeg dårlig til å sette taktikker eller så er jeg dårlig til å kjøpe inn spillere. Jeg heller mot det førstnevnte. På siste save begynte jeg med Bath, spilte to sesonger. På slutten av sesong 1 tok styret meg til side og krevde at jeg skulle få så og så mange poeng på de neste fem kampene.Jeg byttet taktikk, fikk spilt to kamper på slutten av sesongen, gjorde noen innkjøp om sommeren og startet med tre seire på rad før laget falt mer og mer sammen. På slutten av sesongen var jeg ganske lavt på tabellen. Startet sesong 3 med et par tap før jeg ga meg. Søkte så jobb, fikk en i Nord-Irland. Her begynte jeg også sinnsykt, men så datt laget mer og mer sammen. Jeg orket ikke mer enn en halv sesong på det der (siden det ble noe syting) og sa opp. Fikk så en jobb i Sverige. Den startet OGSÅ bra, og synker nå igjen. Det mest interessant er at både Bath og den Nord-Irske klubben vant sine ligaer. Med mitt spillermateriell... Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Har detsverre ingen gode tips, da jeg er i samme båt som deg. Sliter helt sinnsykt på denne versjonen, uten at jeg kan skjønne det helt selv. Endret 9. august 2016 av Leaf Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Jeg er sikker på at David Moyes har kjent på samme følelsen IRL ;-) Har spilt siden 95/96, og i takt med at flere funksjoner har blitt lagt til har jeg tatt en gradvis mer overfladisk tilnærming til spillet. Men jeg holder fortsatt koken, bare ikke med like gode resultater alltid. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Ja, litt av problemet ligger nok i at jeg ikke orker å dille med trening og det å snakke med spillere før, under og etter kampen. Jeg er heller ikke interessert i å snakke med media. Men det er jo derfor man har assistenttrenere og slikt, og det har ikke vært et stort problem før. Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 Muligens det kjedeligste å reise versjon er hvor mye enklere innleggs fotball er enn noe annet. Scorer ca 60% av mine mål på innlegg. Scorer godt over 100 mål på en sesong. Totalt urealistisk og blir litt kjedelig. Prøvd meg på taktikker der man spiller gjennom midten men da blir man fort straffet av cpu. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Hva er det første dere pleier gjøre som manager når dere starter en ny save? Spilt CM/FM i alle år, men det kan være nyttig med nytt tilskudd av ideer. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Sjekker troppen om hva som skal forsterkes og se på taktikk. Og fikse trenere. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Lurer på en ting. Laptop klarer å kjøre spillet, om en noe begrenset. Største problemet er at den blir så varm når jeg spiller FM. Jeg har en server stående med langt kraftigere hardware. Vil spillet gå raskere, kunne ha flere ligaer og større database i tillegg til at laptop bli mindre varm om jeg kjører spillet på serveren og streamer via Steam eller logger på nettverksspill? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. august 2016 Forfatter Del Skrevet 21. august 2016 Du kan streame via Steam, eller kjøre virtual desktop med TeamViewer fks. Det bør fungere utmerket. Brukte sistnevnte mye for noen år siden når jeg hadde med laptopen uten FM på jobb. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 21. august 2016 Del Skrevet 21. august 2016 Remote desktop er jo selvsagt en løsning, men ønsker å unngå det. Vil å streame det gjøre at laptop avlastes og vil det gi mulighet til å sette opp spill basert på hardware på server og ikke laptop? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Toppen av pinglespillere. 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Kollapset av et gnagsår? Hmm. Gnagsår er tydeligvis skumlere enn jeg trodde Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 For å få spillere til å bli homegrown, når må de da hentes til klubb i England? Vil en brasiliansk 19 åring kunne bli HG, eller må de være yngre når de hentes til klubben? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 De må være 18 eller under når du henter dem, og heller ikke lånes ut. Helst så tidlig som mulig når de er 18. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Kan de ikke lånes ut til andre engelske klubber? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Kan de ikke lånes ut til andre engelske klubber? Jo, for "Trained in country", men ikke for "Trained in club". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå