Gå til innhold

FM16 - Generell diskusjon for Football Manager 2016

Anbefalte innlegg

Hva er det du prøver å bevise? Det er ingen her, heller ikke jeg, som betviler at Community Shield er en "super cup". Jeg sier bare at CS er likestilt med en vanlig treningskamp, hvilket er grunnen til at de har bestemt at man kan bruke seks innbyttere, kontra tre til vanlig...

Uansett så er dette så OT som man får det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du prøver å bevise? Det er ingen her, heller ikke jeg, som betviler at Community Shield er en "super cup". Jeg sier bare at CS er likestilt med en vanlig treningskamp, hvilket er grunnen til at de har bestemt at man kan bruke seks innbyttere, kontra tre til vanlig...

Hvorfor spør du hva jeg prøver å bevise når jeg nettopp har gitt deg tidenes teskjé som avkrefter nettopp det at den "regnes om en treningskamp, det er fakta"? Fakta er at det IKKE er en treningskamp, og det regnes heller ikke som det. DET, MartinF, er fakta. I tillegg, så lurer jeg på hvorfor i alle dager du snakker om "treningskamp" hvis du ikke betviler at CS er en super cup? Er grunnen at du sitter med 18k innlegg her inne slike ting? "nehei, det regnes som. PUNKTUM", uten noen som helst forklaring og logisk bakgrunn for dine bastante og helst meningsløse påstand? 

For å ha det på det rene; at du og noen andre kverulatiske individer velger å kalle det en treningskamp er én ting, så si at det er lov å bruke 6 bytter fordi det ér en treningskamp ("det er fakta"), er en helt annen. Det ER en super cup, og det ER egne regler, og det ER ikke en treningskamp, enten du vil eller ei. "det er fakta". Les forrige posten min en gang til om du skal pumpe på med flere "joho"-innlegg som ikke har noe med "det er fakta" å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor spør du hva jeg prøver å bevise når jeg nettopp har gitt deg tidenes teskjé som avkrefter nettopp det at den "regnes om en treningskamp, det er fakta"? Fakta er at det IKKE er en treningskamp, og det regnes heller ikke som det. DET, MartinF, er fakta. I tillegg, så lurer jeg på hvorfor i alle dager du snakker om "treningskamp" hvis du ikke betviler at CS er en super cup? Er grunnen at du sitter med 18k innlegg her inne slike ting? "nehei, det regnes som. PUNKTUM", uten noen som helst forklaring og logisk bakgrunn for dine bastante og helst meningsløse påstand?

For å ha det på det rene; at du og noen andre kverulatiske individer velger å kalle det en treningskamp er én ting, så si at det er lov å bruke 6 bytter fordi det ér en treningskamp ("det er fakta"), er en helt annen. Det ER en super cup, og det ER egne regler, og det ER ikke en treningskamp, enten du vil eller ei. "det er fakta". Les forrige posten min en gang til om du skal pumpe på med flere "joho"-innlegg som ikke har noe med "det er fakta" å gjøre.

Ta dette heller på pm, for du er den eneste som bryr deg SÅ mye om dette, sjeve. Nok off topic her nå. Endret av OhEasy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis noen sliter med taktikk, prøv å last ned en som heter Diego Simeone Madness eller noe sånt, ligger på fm-base eller fm-scout.

Jeg er vanligvis ikke en som laster ned taktikker, ever.. men av en eller annen grunn testet jeg den.

Den funket...litt for bra.

Kom på 3. I min første sesong med levante i la liga, med en av de dårligste stallene i ligaen.

Kom på 2. Med Stuttgart første sesong i bundesliga, var vel tippet på 13-14..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen sliter med taktikk, prøv å last ned en som heter Diego Simeone Madness eller noe sånt, ligger på fm-base eller fm-scout.

Jeg er vanligvis ikke en som laster ned taktikker, ever.. men av en eller annen grunn testet jeg den.

Kom på 3. I min første sesong med levante i la liga, med en av de dårligste stallene i ligaen.

Jeg skrev et innlegg for noen dager siden der jeg skrev at jeg slet med taktikk. Føler jeg er ganske god på fm, de tidligere fm spillene har jeg gjort det ganske bra, men i årets utgave sliter jeg enormt, uansett hvilket lag jeg er så slipper jeg inn mål tidlig i kampen allerede etter 2-3 minutter og jeg spiller ikke noe sykt offensivt liksom...har så lyst å like å spille dette spillet, jeg skal reise mye i år så hadde vært greit med fm på fly, tog, og bil! hehe

Lenke til kommentar

Tenkte å sette opp en Diskusjon.no online FM save i morgen.

Noen her inne som kunne tenke seg å være med på det?

Hadde vært kult med en liten intern battle mellom oss her inne ;)

Vi kan spille i PL, La Liga, Bundesliga osv. Hva enn de fleste måtte ønske.

Kan føre opp litt stats hvis det er ønskelig også. Blir vel hvis vi spiller flere sesonger. Komme med forslag evt.

Wanna join? :w00t:

Endret av OhEasy
Lenke til kommentar

Jeg skrev et innlegg for noen dager siden der jeg skrev at jeg slet med taktikk. Føler jeg er ganske god på fm, de tidligere fm spillene har jeg gjort det ganske bra, men i årets utgave sliter jeg enormt, uansett hvilket lag jeg er så slipper jeg inn mål tidlig i kampen allerede etter 2-3 minutter og jeg spiller ikke noe sykt offensivt liksom...har så lyst å like å spille dette spillet, jeg skal reise mye i år så hadde vært greit med fm på fly, tog, og bil! hehe
Da anbefaler jeg at du finner denne taktikken! Den ligger ute i flere versjoner, men anbefaler den som er 4-4-1-1. Gjør 2 endringer i instruksjoner, skap overtall til kontroll og skru ned tempoet 1 hakk, ikke mer. Try it.

OhEasy: skulle gjerne vært med, men jeg tror ikke jeg har tid til mye spilling de neste ukene desverre.

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

Kan føre opp litt stats hvis det er ønskelig også. Blir vel hvis vi spiller flere sesonger. Komme med forslag evt.

Hadde vært kult!skal tenke på det, holder på med FC United nå :-) Men sliter i motbakke. rykka opp ses 1, ligger vel som nr 10 i midt feb 2017

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg at du finner denne taktikken! Den ligger ute i flere versjoner, men anbefaler den som er 4-4-1-1. Gjør 2 endringer i instruksjoner, skap overtall til kontroll og skru ned tempoet 1 hakk, ikke mer. Try it.

Finnes den i noe annet enn 4-4-1-1?

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar

Pusher det tilbake til i morgen/i løpet av helgen, så får vi se om flere her melder seg på.

Endret av OhEasy
Lenke til kommentar

Wow. Calm the fuck down, bro...

Lol! Hvilken del av "nok off topic her nå" var det du ikke forsto? Ellers er jeg enig "kaam da fakk daon". Siden du fremdeles ikke vet hvordan sitat-knappen fungerer, så velger jeg å tro det var super-kverulanten du hentydet til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ta dette heller på pm, for du er den eneste som bryr deg SÅ mye om dette, sjeve. Nok off topic her nå.

Rett skal være rett, og det hele bunnet i et veldig ON-TOPIC spørsmål. Det ble ikke besvar på en respektabel ELLER utfyldende måte. Det ble bevart på en måte som fortjener å bli flambert. Vi ser jo alle at super-kverulanten dreit seg loddrett ut, og fakta viste at FM ikke serverte personen med spørsmålet, en BUG. Hvor vanskelig kan det være å godta at det er en supercup, når det er en supercup, liksom? Det er det som er spørsmålet. 

Neste gang du drar "nok off-topic" kortet for å marginalisere andres innlegg, så gjør det når det faktisk er off-topic. I mellomtiden kan du slå opp tematikk på nettet slik at du ikke drar i gang en diskusjon om hva som er hva FØR du vet hva som er hva. Det gjorde Martin"Kverulant"F, og som du burde vite; en klok man lærer av andres feil, men en idiot lærer av sine egne ;)

Endret av sjeve
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en som bryr seg. Så vi andre kan vel bare gå videre og prate om ting relevant for tråden.

Starta nettopp en ny save med Middlesbrough. Går bra så langt, 8 seire og 2 uavgjort på de første 10 kampene i Championship. Håper på promotion allerede første sesong, så jeg kan begynne å bygge et godt PL lag med en gang. Prøver også å få i gang en online league save, som dere sikkert har sett her i tråden blant alt rotet.

Hva med dere, noen interessante saves?

Lenke til kommentar

Er igang med Leicester. Februar første sesongen. Ligger på en helt ok 12.plass. Litt rufsete perioder i sesongen så langt, pga prøving og feiling med taktikk. Men artig er det.

Online save høres interessant ut. Hvordan fungerer egentlig det om 9 av 10 spillere er online? Blir den 10. kasta ut?

Lenke til kommentar

Er igang med Leicester. Februar første sesongen. Ligger på en helt ok 12.plass. Litt rufsete perioder i sesongen så langt, pga prøving og feiling med taktikk. Men artig er det.

Online save høres interessant ut. Hvordan fungerer egentlig det om 9 av 10 spillere er online? Blir den 10. kasta ut?

Vet faktisk ikke helt. Hvis 9 av 10 trykker continue, så blir sikkert den 10ende automatisk tatt med videre. Man får jo en viss tid på å gjennomføre diverse ting (overganger, kamper osv), altså fra øyeblikket man går fra en side til en annen. Har man da kastet bort tiden sin så too bad. Aldri prøvd det før, bare sett folk gjøre det. Ser veldig moro ut. Blir jo som vanlig spilling, bare at vi er flere som spiller samtidig i samme liga, på en server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...