gorillaen Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Dette er hva jeg har gjort på oppgave I. Men veldig usikker på om jeg har valgt ut riktige ikke-signifikate variabler? "men", "from16to19" og "from20to25" er de eneste som er mindre enn 0,10, men mulig jeg tenker/ser på feil sted... Les oppgaven, du har ikke tatt med standardfeil. Og du skal kun ta med ikkesignifikante variabler i test 2. I. Ta utgangspunkt i modellen fra Case oppgave F. Beregn en ny modell uten ikkesignifikante variabler (behold konstantleddet selv om det skulle være ikke-signifikant). Bruk standardfeil av passende type og tosidige tester p˚a et 10% signifikansniv˚a for ˚a bestemme om en variabel er signifikant eller ikke Tror jeg fant ut av det. Takk.. Legg ut det du fikk som svar! Lenke til kommentar
El-Guaje Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 I oppgave i beholdt jeg kun pepsibefore som variabel, mens i oppgave N beholdt jeg pepsitotheright som signifikant variabel. Ganske sikker på at det er riktig. Lenke til kommentar
Guro1234 Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Dette er hva jeg har gjort på oppgave I. Men veldig usikker på om jeg har valgt ut riktige ikke-signifikate variabler? "men", "from16to19" og "from20to25" er de eneste som er mindre enn 0,10, men mulig jeg tenker/ser på feil sted... Les oppgaven, du har ikke tatt med standardfeil. Og du skal kun ta med ikkesignifikante variabler i test 2. I. Ta utgangspunkt i modellen fra Case oppgave F. Beregn en ny modell uten ikkesignifikante variabler (behold konstantleddet selv om det skulle være ikke-signifikant). Bruk standardfeil av passende type og tosidige tester p˚a et 10% signifikansniv˚a for ˚a bestemme om en variabel er signifikant eller ikke Tror jeg fant ut av det. Takk.. Legg ut det du fikk som svar! bruker dere standardfeil ( white typen) altså "Robust" i Stata når dere tar inn verdiene? Lenke til kommentar
JOPE Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Noen som har gjort oppgave I på denne måten? Eventuelt om noen kan fortelle om dette er riktig eller galt? Lenke til kommentar
MiaHan Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 (endret) Noen som har gjort oppgave I på denne måten? Eventuelt om noen kan fortelle om dette er riktig eller galt? Endret 13. desember 2015 av MiaHan Lenke til kommentar
Jannlee90 Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 hei. er det noen som er på BI i Oslo i morgen å har lyst til å sammenlikne case svarene? Skal du på BI imorgen? Vi kan jobbe med oppgaver hvis du er interessert? Lenke til kommentar
soppen92 Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 hei. er det noen som er på BI i Oslo i morgen å har lyst til å sammenlikne case svarene? Skal du på BI imorgen? Vi kan jobbe med oppgaver hvis du er interessert? ja jeg skal på BI i morgen ja jeg er veldig med på å jobbe med oppgaver Lenke til kommentar
Jannlee90 Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 hei. er det noen som er på BI i Oslo i morgen å har lyst til å sammenlikne case svarene? Skal du på BI imorgen? Vi kan jobbe med oppgaver hvis du er interessert? ja jeg skal på BI i morgen ja jeg er veldig med på å jobbe med oppgaver Sendt deg melding Lenke til kommentar
Marie25 Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Er det noen her som har svar på akkurat hvordan denne eksamenen kommer til å foregå? Jeg vet det er multiple choice, men hva mer? Man skal vel ikke bruke stata? Lenke til kommentar
MiaHan Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 (endret) Er det noen her som har svar på akkurat hvordan denne eksamenen kommer til å foregå? Jeg vet det er multiple choice, men hva mer? Man skal vel ikke bruke stata? Du må jo bruke stata for å løse casen som er gitt. Oppgavene som kommer kan vi jo ikke vite hva er, men man kan kanskje tenke seg til noen oppgaver basert på tidligere eksamen. Du bruker med andre ord Stata før eksamen og tar med svarene du har fått på eksamen. Blir vel de 15 første oppgavene som dreier seg om Caset vi har fått, også er de resterende 15 spørsmålene om alt annet i pensum. Endret 14. desember 2015 av MiaHan Lenke til kommentar
JOPE Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Hei! I tidligere eksamen står det at alle hjelpemidler tillat, vet noen om vi kan ta med alt? eventuelt om vi har lov til å skrive på caset som vi har løst i Stata? Lenke til kommentar
Trilla Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Hei! I tidligere eksamen står det at alle hjelpemidler tillat, vet noen om vi kan ta med alt? eventuelt om vi har lov til å skrive på caset som vi har løst i Stata? Det er står i kursbeskrivelsen at alle hjelpemidler inludert BI-godkjent eksamenskalkulator er lov Lenke til kommentar
Trilla Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 HeiSitter her og gjør eksamensoppgaver, men klarer ikke helt å forstå meg på log-log, lin-log, log-lin og lin-lin. Er det noen som kan forklare meg dette og hvordan man ser ut ifra en oppgave om det er log-log osv? 1 Lenke til kommentar
Guro1234 Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Er det noen her som har svar på akkurat hvordan denne eksamenen kommer til å foregå? Jeg vet det er multiple choice, men hva mer? Man skal vel ikke bruke stata? Du må jo bruke stata for å løse casen som er gitt. Oppgavene som kommer kan vi jo ikke vite hva er, men man kan kanskje tenke seg til noen oppgaver basert på tidligere eksamen. Du bruker med andre ord Stata før eksamen og tar med svarene du har fått på eksamen. Blir vel de 15 første oppgavene som dreier seg om Caset vi har fått, også er de resterende 15 spørsmålene om alt annet i pensum. Det er 45 spørsmål på eksamen.. Tenker de første 17 har med caset å gjøre og resten er pensum Lenke til kommentar
Stavanger Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Hei Sitter her og gjør eksamensoppgaver, men klarer ikke helt å forstå meg på log-log, lin-log, log-lin og lin-lin. Er det noen som kan forklare meg dette og hvordan man ser ut ifra en oppgave om det er log-log osv? Lenke til kommentar
Stavanger Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Hei Sitter her og gjør eksamensoppgaver, men klarer ikke helt å forstå meg på log-log, lin-log, log-lin og lin-lin. Er det noen som kan forklare meg dette og hvordan man ser ut ifra en oppgave om det er log-log osv? Lenke til kommentar
Stavanger Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Du ser om det står LN foran enten Y På venstresiden, eller LN foran den variabelen de spør etter på høyreside. LIN-LIN betyr at begge sider er lineære, log-lin betyr at venstreside er med LN, mens høyreside er lineær. Og motsatt med lin-log. Log-log innebærer at begge sider er med LN. De vil ofte prøve å lure deg, ved at du ser det er lin-lin på begge sider, men variabelen de spør etter på høyresiden ikke har LN foran seg. Lenke til kommentar
bare.meg Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Noen av dere som får feilmeldinger eller opplever at STATA automatisk avsluttes når dere skal beregne modellene for oppgave I? Får feilmelding "ctrlinfo couldn't fully resolve!" Lenke til kommentar
Marie25 Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Er det noen her som har svar på akkurat hvordan denne eksamenen kommer til å foregå? Jeg vet det er multiple choice, men hva mer? Man skal vel ikke bruke stata? Du må jo bruke stata for å løse casen som er gitt. Oppgavene som kommer kan vi jo ikke vite hva er, men man kan kanskje tenke seg til noen oppgaver basert på tidligere eksamen. Du bruker med andre ord Stata før eksamen og tar med svarene du har fått på eksamen. Blir vel de 15 første oppgavene som dreier seg om Caset vi har fått, også er de resterende 15 spørsmålene om alt annet i pensum. Det er 45 spørsmål på eksamen.. Tenker de første 17 har med caset å gjøre og resten er pensum Ettersom det er multiple choice, vet du hvordan det beregnes? Altså om det er -1 for feil svar og 3 for korrekt, tilsvarende som på Strategi eller noe liknende? Lenke til kommentar
Marie25 Skrevet 14. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2015 Er det noen her som har svar på akkurat hvordan denne eksamenen kommer til å foregå? Jeg vet det er multiple choice, men hva mer? Man skal vel ikke bruke stata? Du må jo bruke stata for å løse casen som er gitt. Oppgavene som kommer kan vi jo ikke vite hva er, men man kan kanskje tenke seg til noen oppgaver basert på tidligere eksamen. Du bruker med andre ord Stata før eksamen og tar med svarene du har fått på eksamen. Blir vel de 15 første oppgavene som dreier seg om Caset vi har fått, også er de resterende 15 spørsmålene om alt annet i pensum. Jeg vet vi bruker Stata til casen, men vi har vel ikke PC på eksamen, jeg bare lurer på om man "gjør" halve eksamen hjemme og tar med svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå