Straydog Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hvilke epost-servere er kompatible (støtter pop3) med N6600? Jeg bruker ordinært en hotmail-adresse, men vet at denne ikke fungerer. Men vil telenor sin online-adrsse fungere? Hvordan kan jeg evt finne ut om mail-serveren har støtte for pop3? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hotmail har nok ikke pop støtte. Men online adressen din støtter nok pop. Adressene står som oftest på hjelpesidene til e-post leverandørene. Du kan registrere gratis e-post adresser som støtter pop på f.eks home..no og start.no Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Online konto skal funke det ja. Har brukt det på mobilen før. Har enda ikke satt det opp på N6600, men regner med at det funker. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har ikke satt opp min email på min telefon Men jeg hjalp en kompis i går med ny adsl linje og Outlook settes om mot en pop3 server Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Hotmail har nok ikke pop støtte. Men online adressen din støtter nok pop. Adressene står som oftest på hjelpesidene til e-post leverandørene. Du kan registrere gratis e-post adresser som støtter pop på f.eks home..no og start.no Internett/epost-innstillinger: SMTP-server (utgående mail): smtp.start.no POP-server (innkommende mail): pop.start.no FTP-server (oppdatering hjemmesider): ftp.start.no Startside: http://www.start.no Telefon ISDN: 21401100 Telefon modem: 21401101 Nyhetsserver: news.start.no og evt. DNS: 195.159.0.100 og 195.159.0.200 Dette er hva jeg får oppgitt av start.no, hvor jeg nettopp registrerte meg. I oppsettet av epost på tlf gjorde jeg følgende; Postkassenavn = Epost Tilgangspunkt i bruk = Internett Min epostadresse = *****@start.no Utgående epostserver = smtp.start.no Send melding = Straks Send kopi til deg selv = Nei Inluder signatur = Nei Brukernavn = ***** (er usikker om jeg skal velge kun brukernavn eller hele mailadressen) Passord = ******* Innkommende epostserver = pop.start.no Postkassetype = POP3 Sikkerhet = AV Sikker pålogging (APOP) = Av Hva har jeg gjort galt?? Det funket ikke nemlig....... Endret 13. november 2003 av Straydog Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Har prøvd litt fram og tilbake nå, og har funnet ut at jeg kan sende epost, men ikke motta.... Støtter ikke tlf smtp-funksjonen?? prøvde å sette utgående epostserver til pop.start.no, men det funket ikke..... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hmm.... Faktisk skulle det vært omvendt! (sende e-post skulle ikke gått...) Eller var det det du mente? I så fall, sett Utgående server til mail.online.no, så skal du se det funker! Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 (endret) HMPF, ******... skrev naturligvis feil.... Jeg får til å motta epost, men ikke sende! Endret til online.no og det virka! Thnx geezuzz ;) Endret 13. november 2003 av Straydog Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Måtte prøve min egen mobil, har faktisk samme prob. Kan sende mail men ikke motta. Bruker UPC, samme som online, støtter pop3 ,oppsettet er ok. Bruker samme tilgangspunkt som ved surfing. Har prøvd med mms og wap tilgangspunktene, funker ikke det heller. Det kommer opp en skjerm hvor jeg skal taste brukernavn og passord på nytt men er 110% på at begge deler er riktige. edit: Ok ikke samme prob da siden straydog skrev feil :-) men resten stemmer Endret 13. november 2003 av Tommy Angelo Lenke til kommentar
ponke Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) HMPF, ******... skrev naturligvis feil.... Jeg får til å motta epost, men ikke sende! Endret til online.no og det virka! Thnx geezuzz ;) Om du lurer på hvorfor det gikk med online.no og ikke med start.no sin, så er det slik at start.no antageligvis ikke tillater folk å sende e-post uten at de autentiserer seg eller allerede er autentisert på start.no's servere gjennom at de har logget inn der (ISDN-tilkobling/Analog-tilkobling med autentisering). Du er selvsagt "logget" inn hos Telenor/Online når du har deres dekning og derfor "må" man ha deres servere som utgående Endret 13. november 2003 av kjello2 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Reklamerer litt for den pop adressen jeg bruker igjen jeg. Den er helt gratis og fungerer bra, noe nedetid men ikke mye. www.myrealbox.com Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har du et abo som bruker Telenor nett så skal utgående mail server være: smtp.online.no (UANSETT hvor du har mailen din..så skal utgående mail server være dette...ellers får du ikke sendt). Har du abonent i netcom nett skal utgående mailserver være: smtp.netcom.no AKIRA Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Måtte prøve min egen mobil, har faktisk samme prob. Kan sende mail men ikke motta. Bruker UPC, samme som online, støtter pop3 ,oppsettet er ok. Bruker samme tilgangspunkt som ved surfing. Har prøvd med mms og wap tilgangspunktene, funker ikke det heller. Det kommer opp en skjerm hvor jeg skal taste brukernavn og passord på nytt men er 110% på at begge deler er riktige. edit: Ok ikke samme prob da siden straydog skrev feil :-) men resten stemmer Tror "internett" er det riktige tilgangspunktet. Noen brukernavn er selve mailadressen; dvs [email protected](x) Har du et abo som bruker Telenor nett så skal utgående mail server være: smtp.online.no (UANSETT hvor du har mailen din..så skal utgående mail server være dette...ellers får du ikke sendt). Har du abonent i netcom nett skal utgående mailserver være: smtp.netcom.no AKIRA Sikker på at du ikke mener mail.online.no som utgående for telenor-abb?? Det var dette som funket for meg.... har ikke prøvd ditt forslag, men jeg går for det som fungerer her og nå ihvertfall... Noe som Geezuzz også nevnte; (...)I så fall, sett Utgående server til mail.online.no, så skal du se det funker! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 på online.no stod det visst smtp.online.no, men jeg bruker mail.online.no på både PC og mobiltelefon og det har alltid funket fint. Er sikkert likegyldig hva du bruker. Lenke til kommentar
beh Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Ja, pop.online.no og smtp.online.no går begge til forskjellige porter hos mail.online.no Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg sitter her fortsatt den dag idag jeg og ikke FÅR SENDT EPOST, begynner å bli smått irriterendes, har prøvd mange forskjellige utgående servere, og bruker netcom som operatør og online som mail.. Hva skal den utgående serveren stå på? Hvorfor i h får jeg ikke sendt epost?!?! Mvh Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå