Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lite minne når jeg bare bruker google og word. 16 gb RAM

Anbefalte innlegg

PCen min har begynt å tulle seg de siste dagene. Har hatt instalert windows 10 i 3/4 uker nå. Pcen ble før brukt til videoredigering, men nå til skolearbeid. Meldingen om lite minne kommer opp mange ganger i timen og noen ganger blir skjermen svart. Hva kan jeg gjøre? PCen bruker jo ikke 16 GB RAM på word og google. redd den skal slutte å virke midt i en skoleoppgave :O 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg nå opplevd selv på to maskiner. Begge disse kjører Win7 da, og jeg har ikke vært i nærheten av å maxe minnet.

Veldig usikker på hva det skyldes. Maskinene har fungert fint i lang tid (år) men "plutselig" skjer dette. Windows Update kanskje?  :hmm: Eller noe kødd med Chrome?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Kjørte windows minnediagnose i går. Den fant ingen feil, men i dag har jeg ikke opplevd feilmeldingene og at det blir svart skjerm. Har 33,7 GB ledig på SSD hardisken ( 1 hardisk) og 833 på HDD hardisken. Håper problemt er borte for alltid nå

Endret av Slatravi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruk task manager/oppgavebehandling for å finne ut av hva som bruker så mye minne.

this

Det står inne på oppgavebehandling det blir brukt 22 % minne og 14% av prosessoren. Program: AVG: 9,1 MB, Canon quick menu 22,1 mb, google chrome 76,2 MB, oppgavebehandling 13,1 MB og spotify 46,8 MB... Da er det jo en feil "feilmedning" ?? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...