Gå til innhold

Defekt strømtilførsel

gareriks

Anbefalte innlegg

Hei, for en tid tilbake falt vår bærbare pc i gulvet og det ble en kortsluttning på kretsen for oppladning av batteriet/ strømtilførsel fra nettet. PC'en virket da bare frem til batteriet var tomt.

Siden tilkobling for lading går via hovedkortet måtte hele hovedkortet byttes for å få ladingen/strlmtilførselen i orden igjen, dermed så var det billigere å anskaffe seg ny PC. (Fikk heldigvis ny PC igjen på forsikringen)

Er det noen som vet om alternative måter for å lade batteriet ?

Nå står vi med en maskin som "virker", men trenger å få ladet batteriet.

Modell : Dell Inspiron 4150

Regner med at det kan benyttes noe slikt som dette ? :

Les her ...>>

Endret av gareriks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den laderen var jo ganske dyr da, $199,- men det funker jo det.

Gjorde et søk på ebay.com, søkte på "Inspiron 4150 motherboard".

Søket kom opp med en selger (firma i England) som hadde 5 stk slike hovedkort (nye). Prisen er $326,- Ikke så veldig mye mer enn hva den laderen koster.

Ebay - 4150 motherboard

Dell sine bærbare er veldig lette å ta fra hverandre og sette sammen igjen, du finner også manualer på Dell sine sider for å gjøre dette. Hvis du har litt teknisk insikt, eller kjenner noen som har det, så anbefaler jeg at du bestiller ett nytt hovedkort og gjør jobben selv.

Lenke til kommentar
Gjorde et søk på ebay.com, søkte på "Inspiron 4150 motherboard".

Søket kom opp med en selger (firma i England) som hadde 5 stk slike hovedkort (nye). Prisen er $326,- Ikke så veldig mye mer enn hva den laderen koster.

Ebay - 4150 motherboard

Takk for opplysningen :D , men synes det er merkelig at Dell's "merke verksted" ikke klarte å finne noe nytt hovedkort på markedet.

Lenke til kommentar

De kjøper nok bare fra Dell selv, ikke fra andre firmaer. Det ville de jo tapt penger på. Og så skal de sikkert ha ganske mye i arbeidspenger for å gjøre jobben. Hadde det vært meg hadde jeg ikke vært i tvil.

Nå kan jeg ikke garantere for selgeren påEbay, men firmaet har mange salg på nakken og så ut til å være veldig seriøse, så tror ikke du løper en risiko der.

Det er jo kjekt å slippe å kjøpe en dyr lader og stoppe arbeidet hver gang batteriet er tomt for å lade det opp igjen. Ett laptop batteri varer bare ca 400 oppladnings sykluser, det tar nok ikke lang tid før du også må kjøpe ett nytt batteri for å kunne bruke maskinen i mer enn noen få minutter. Nytt hovedkort er tingen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...