AnonymDiskusjon Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 For 6 dager siden fikk jeg en drink som inneholdt Ecstasy, Amfetamin og LSD. Jeg sluttet å puste og var bevisstløs i 45 min. Heldigvis fikk jeg god hjelp på sykehuset og ble skrevet ut etter 15 timer. Ettervirkningene jeg har hatt er skjelving, svimmelhet og prikking i hele kroppen. Når går dette over? Finnes det noe som kan hjelpe mot dette slik at det går fortere over? Jeg drikker mye vann, men jeg føler ikke at jeg har blitt noe bedre. Gikk også en lang tur igår men da ble jeg så dårlig at jeg måtte ta taxi hjem igjen... Er det noen som har erfaring med dette? Jeg vil bare tilbake til den normale hverdagen. Mannen som dopet meg ned er anmeldt. Takker for svar. Anonymous poster hash: 9a7ca...082 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Er det mulig at du sliter med psykiske ettervirkninger i tillegg til eventuelle fysiske? Ta kontakt med fastlegen din, du. Det er slett ikke vanlig at et sykehusopphold er siste ord i slike saker, og reaksjoner kan komme ukesvis eller årevis etter hendelsen. Det du har vært gjennom er rett og slett skikkelig scary, og det er viktig at du bruker tid på å bearbeide det både psykisk og fysisk, hvis ikke kan det komme større problemer senere. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Takk for svar! Jeg tror ikke at det som har skjedd har gått helt opp for meg enda, så jeg føler ikke at det har med psyken å gjøre. Men jeg er forberedt på at det kan komme, så en psykologtime skal jeg ta meg tid til - om nødvendig. Det kan vel også være en kombinasjon av lite aktivitet, søvn og mat, for jeg har heller ikke vært på jobb de siste dagene. Er det ingen her som har peiling på dette? Hva med å drikke 20 liter juice? Trene? Finnes det ingenting som kan hjelpe mot denne prikkingen? Anonymous poster hash: 9a7ca...082 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Det er farlig for kroppen å drikke for mye vann. Så mye som 4-5liter på en dag kan føre til kraftige hodesmerter og bevisstløshet. Det fortstyrrer saltbalansen i kroppen og ting slutter å fungere. Så det bør du definitivt ikke gjøre. Dette kan godt være skyld i prikkingen du føler. Ei dame i USA døde etter å ha gjort en drikke-vann challenge på et radioprogram. Hun bælma 4 liter på noen minutter, fikk enorme hodesmerter og døde kort tid etter. Hjernen utvidet seg. Endret 14. oktober 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Du har vært utsattt for en skikkelig skremmende opplevelse. Det hadde vært rarere om du ikke ble psykisk påvirket av dette. Psykiske forhold kan gi utslag i kroppslige plager (psykosomatiske symptomer), og vil tro det er stor sjanse for at det er det du opplever, slik det er tidligere hevdet. Det som kan være tilfellet er at det du føler frykt og angst for at det skal skje igjen (kan være underbevisst), slik at hjernen din er mye mer var på situasjoner som likner den skremmende opplevelsen du hadde. Det kan være at den nå gir en fryktrespons bare du er i en situasjon hvor du ikke har helt kontroll på det som skjer (klassisk betinging). Heldigvis vil den kunne avlære dette om du går inn i slike situasjoner uten at det skjer noe negativt. Det verste du gjøre på lang sikt er å unngå dem, da blir frykten vanskeligere å avlære. Ikke at du trenger å gå inn i dem med én gang; du bør kunne bearbeide det som har skjedd først. Bare det at det får gått litt tid fra selve hendelsen bør hjelpe.Utover det å spise nok av sunn mat og drikke nok til urinen er lysegul-gjennomsiktig er det nok ikke mye du kan gjøre for å rense kroppen, om det i det hele tatt skulle være igjen rester av dopet du fikk i deg. Trening er sikkert bra, men det er nok helt greit å ta det med ro til du har fått bearbeidet det som har skjedd. Kan være greit å trene i kjente omgivelser og ikke alt for langt hjemmefra. Sosial støtte tror jeg du vil ha mer utbytte av. En psykolog kan også hjelpe deg med å finne ut hvordan du på best måte kan bearbeide både selve hendelsen og oppfølging på de symptomene du opplever, skulle de vedvare. Jeg ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
crii Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Her har en nok ett eksempel på ett dødsfall som følge av overflødig vann inntak https://en.wikipedia.org/wiki/Leah_Betts Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Du har vært utsattt for en skikkelig skremmende opplevelse. Det hadde vært rarere om du ikke ble psykisk påvirket av dette. Psykiske forhold kan gi utslag i kroppslige plager (psykosomatiske symptomer), og vil tro det er stor sjanse for at det er det du opplever, slik det er tidligere hevdet. Det som kan være tilfellet er at det du føler frykt og angst for at det skal skje igjen (kan være underbevisst), slik at hjernen din er mye mer var på situasjoner som likner den skremmende opplevelsen du hadde. Det kan være at den nå gir en fryktrespons bare du er i en situasjon hvor du ikke har helt kontroll på det som skjer (klassisk betinging). Heldigvis vil den kunne avlære dette om du går inn i slike situasjoner uten at det skjer noe negativt. Det verste du gjøre på lang sikt er å unngå dem, da blir frykten vanskeligere å avlære. Ikke at du trenger å gå inn i dem med én gang; du bør kunne bearbeide det som har skjedd først. Bare det at det får gått litt tid fra selve hendelsen bør hjelpe. Utover det å spise nok av sunn mat og drikke nok til urinen er lysegul-gjennomsiktig er det nok ikke mye du kan gjøre for å rense kroppen, om det i det hele tatt skulle være igjen rester av dopet du fikk i deg. Trening er sikkert bra, men det er nok helt greit å ta det med ro til du har fått bearbeidet det som har skjedd. Kan være greit å trene i kjente omgivelser og ikke alt for langt hjemmefra. Sosial støtte tror jeg du vil ha mer utbytte av. En psykolog kan også hjelpe deg med å finne ut hvordan du på best måte kan bearbeide både selve hendelsen og oppfølging på de symptomene du opplever, skulle de vedvare. Jeg ønsker deg lykke til! Takk for svar! Jeg tror jeg skal finne meg en psykolog så fort som mulig, slik at det blir enklere å komme seg igjennom dette. Jeg har tenkt mye på at det kunne gått mye verre enn det det gjorde, som at jeg kunne blitt voldtatt, så jeg føler meg mer lettet enn traumatisert. Det blir nok vanskelig å stole på folk igjen, men jeg skal ikke sperre meg inne i leiligheten av den grunn. Jeg har skjønt (etter å ha lest litt på freak.no) at det kan være blodsukkeret mitt som fortsatt er lavt. Saster på at dette går over av seg selv. Anonymous poster hash: 9a7ca...082 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) etter 6 dager skal alle fysiologiske virkninger være over, mulig du har fått en mer langtidsvarende psykisk lidelse evt permanent skade på nervesystemet eller lignende. Jeg ville snakket med legen din om dette. Høres ikke normalt ut. LSD, Amfetamin OG ex? høres brutalt ut. Blodsukkeret ditt har ingenting med saken å gjøre, hvis du har lavt blodsukker kan du bare drikke et glass sterk saft så skal prikkingen gå over.... Endret 15. oktober 2015 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå