koroX Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Jeg har bare 6GB minne og tenkte jeg kunne opgradere til 16GB. Først tenkte jeg å kjøpe 4x4GB, men så fikk jeg ideen om å kjøpe 2x8GB å bruke to av de game 2GB brikkene i de to ledige DIMM slots'ene. Å få 20GB. Det jeg lurer på: Er det mulig? Må de nye brikkene være samme merke som de gamle? Har fargene på DIMM slots'ene noe å si? F.eks. 8GB brikkene i den ene fargen og 2GB brikkene i den andre fargen. Noen spesielle brikker du anbefaler? Takk! ## topic oppdatert av ilpostino ## Endret 15. oktober 2015 av ilpostino Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det kommer ann på hvilket HK du har, hvilke brikker du har og hvilke du skal ha, det må være kompatibelt, men mest sannsynlig går det fint, husk at det er viktig å vite hvilke slots du da setter brikker i. Lenke til kommentar
koroX Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Hovedkort: Maximus V Gene RAM: Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 Vet ikke hvilke brikke jeg skal kjøpe ennå. Endret 14. oktober 2015 av koroX Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Har fargene på DIMM slots'ene noe å si? Ja! Her må du sjekke dokumentasjonen til hovedkortet for å se hvilke kombinasjoner som er "lovlige". 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Vet ikke hva du bruker pc'en til, men jeg hadde nok bare kjøpt 2x8GB med kjapp ram, du ser hvor høyt ditt HK går her: https://www.asus.com/ROG-Republic-Of-Gamers/MAXIMUS_V_GENE/specifications/ Så bare velg etter lommeboken. 1 Lenke til kommentar
koroX Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Takk! Vil dette si at jeg ikke kan da DDR4? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 DDR4 kan du nok ikke ha nei. Da må du ha Skylake/Z170 eller Haswell-E/X99. 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) "DDR3 SDRAM is neither forward nor backward compatible with any earlier type of random-access memory (RAM) because of different signaling voltages, timings, and other factors." edit: Jeg burde vel kanskje heller ha sitert dette: DDR4: "It is not compatible with any earlier type of random access memory (RAM) due to different signaling voltages, physical interface and other factors." Endret 14. oktober 2015 av nebrewfoz 1 Lenke til kommentar
koroX Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Takk for alt hjelpen. Tror at jeg går for HyperX Fury. Jeg ser at det er flere forskjellige farger, men trodde bare det var kosmetisk siden det står: Med flere farger for å matche systemet HyperX FURY DDR3 leveres i flere farger slik at det garantert finnes et alternativ som passer til systemet ditt eller den spesialtilpassede kassen du har jobbet med. Men etter å ha sett litt mer nøyaktig på det, så har den blå mer MHz enn de andre, og den svarte er 46 kroner billigere enn de andre. Hvorfor er det sånt? Da burde jeg velge den blå, sant? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ja eller du kan bare sjekke hva de har https://www.komplett.no/product/812885/datautstyr/minnebrikker/hyperx-fury-ddr3-1866mhz-16gb-black 1 Lenke til kommentar
koroX Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Hvorfor koster den med med 1866MHz mindre enn den med 1600MHz? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Det er nok litt tilfeldig tipper jeg. Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Takk for alt hjelpen. Tror at jeg går for HyperX Fury. Jeg ser at det er flere forskjellige farger, men trodde bare det var kosmetisk siden det står: Med flere farger for å matche systemet HyperX FURY DDR3 leveres i flere farger slik at det garantert finnes et alternativ som passer til systemet ditt eller den spesialtilpassede kassen du har jobbet med. Men etter å ha sett litt mer nøyaktig på det, så har den blå mer MHz enn de andre, og den svarte er 46 kroner billigere enn de andre. Hvorfor er det sånt? Da burde jeg velge den blå, sant? HyperX-brikker er ikke spesiellt greie å ha med å gjøre hvis du ser for deg å overklokke minne..... Bare en tanke verd å ta med seg. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ikke vet jeg. Kampanje? Komplett som regulerer varelageret? Feilpriset? Samme det vel. Ta de brikkene med den mengden minne du trenger (tydeligvis 2x8) som har lavest mulig CAS latency og høyest mulig frekvens som du føler du har råd. 1866 CL10 er greit. Lenke til kommentar
koroX Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Takk for alt hjelpen. Tror at jeg går for HyperX Fury. Jeg ser at det er flere forskjellige farger, men trodde bare det var kosmetisk siden det står: Med flere farger for å matche systemet HyperX FURY DDR3 leveres i flere farger slik at det garantert finnes et alternativ som passer til systemet ditt eller den spesialtilpassede kassen du har jobbet med. Men etter å ha sett litt mer nøyaktig på det, så har den blå mer MHz enn de andre, og den svarte er 46 kroner billigere enn de andre. Hvorfor er det sånt? Da burde jeg velge den blå, sant? HyperX-brikker er ikke spesiellt greie å ha med å gjøre hvis du ser for deg å overklokke minne..... Bare en tanke verd å ta med seg. Hmm, har aldri overklokket før så tror ikke det er noe problem. Er det mye jobb? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå