Gå til innhold

LAN-mat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å, grandiosa er ut på LAN asså.

Vi i gjengen vår har omtrent slutta med Grandiosa og spiser bare Gilde-Pølser(populært kalt Pøsser) og nyyydelig koselige pøssebrød fra et bestemt bakeri jeg ikke husker navnet på, BakeHuset heter de.

Jeg anbefaler dere å prøve, men husk kjøp Gilde eller så er det ikke verdt pengene, og kjøper du indianer eller cowboy pøsse brød har du også gått på en smell ;);):D

Lenke til kommentar

Over et av de måndtlige helgalanene som jeg er med å arrangerer ser jeg godt hva de fleste spiser. Frossen pizza og brød er noe som går igjen og igjen og igjen.

 

Men de av oss som har drevet med dette lenge byner å bli litt mer kresen i matveien på LAN.

 

Ostepølser er utrolig godt å tar ikke nå lang tid å lage. Krever Stekepanne

 

Taco tar litt lenger tid å lage å litt mer søl rundt det men er utrolig godt. Krever også stekepanne.

 

Mexikansk gryte klokken 03.00 om natten er fin fint. Tar ikke så lang tid å lage å man trenger bare en kjele siden man kan steke kjøttdeigen i kjelen så bare helle i posen og vann. Koke opp og ferdig.

 

Kylling/kyllingvinger er veldig enkelt. Kast det på en stekeplate sammen med litt chips. Fort ferdig å veldig godt.

 

Pitabrød med kjøtt. Bruk det kjøttet du liker best. Om det er strimlet svinekjøtt, tacoløvbiff eller kjøttdeig spiller ingen rolle.

 

Og så må man ikke glemme brødskiva med no enkelt pålegg som ikke livner til om det ligger litt for lenge i varmen.

 

Dette er den vanligste maten for de som har gått lei av besk forssenpizza og frossenmat.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt så fin mat dere skulle ha på LAN da folkens. Vårruller, "pøsser" og fløtegratinerte greier? Makan!

 

Nei, vi i Fron-LAN eter kun grandis som vi steiker i ommen i bygdahuset med tilhørende brus som blir holdt god og kald i kjøleskapet...

 

Skal du lage fin mat, og ete den etterpå, vil jo dette ta vel en times tid. Gå glipp av en times spelling? Hva er det for slags holdning? Nei, sleng pizzan i ommen et kvarters tid, ta den ut, sleng den oppå skjermen, og et mens du speller. Sånn er ekte vikinger på LAN!

Endret av Skyttt
Lenke til kommentar

Under et LAN pleier jeg å spise/drikke:

 

- Lefser (vestlandslefse, mørlefse, e.l.)

- Iskrem (gjerne en 2-liter Henning-Olsen vanilje-is med karamellsaus om mulig)

- Jordbærmelk (Q-melk sin er sinnsykt god, så lenge kjøleskap er tilgjengelig)

- Brus (alt annet enn Cola, gjerne champagne eller Pepsi)

- Pizza (av og til kjøper jeg, men som oftest får jeg istedet smake av andre. Holder meg stort sett til lefser og is).

- Smågodt (det meste)

- Sjokolade (Snickers, Lion, Milky-Way, eller ordentlig konfekt eller kanskje rådyr hvit sjokolade fra Sveits)

- Brødskive med et eller annet rart pålegg.

Lenke til kommentar
Det var da voldsomt så fin mat dere skulle ha på LAN da folkens. Vårruller, "pøsser" og fløtegratinerte greier? Makan!

 

Nei, vi i Fron-LAN eter kun grandis som vi steiker i ommen i bygdahuset med tilhørende brus som blir holdt god og kald i kjøleskapet...

 

Skal du lage fin mat, og ete den etterpå, vil jo dette ta vel en times tid. Gå glipp av en times spelling? Hva er det for slags holdning? Nei, sleng pizzan i ommen et kvarters tid, ta den ut, sleng den oppå skjermen, og et mens du speller. Sånn er ekte vikinger på LAN!

 

 

WORD! :woot::woot:

Lenke til kommentar

LAN mat er jo veldig varierende etter hva slags LAN du er på, da....

 

Et halvstort-stort LAN (50 eller flere folk) krever mye ferdigmat/ mat som er rask å lage.

altså: Pizza / Nudler til middag, boller / kjeks ved PC resten av døgnet

drikke: *sett inn din favorittbrus her* på 1 1/2 liters flasker. (Pepsi 4-pack er fint til en helg) :)

 

Hjemme hos kompisen-LAN:

Her kan du tillate deg litt av hvert. Gjerne dra til kompisen som har den mamman som er flinkest til å lage mat (og mer enn gjerne lager til 10 gjester også) :D

Her er det jo også muligheter for å lage din egen mat, men ikke overdriv med det avanserte. Hvis dere er flere kan dere jo spleise, og samarbeide på å lage noe godt (taco?)

drikke: 1 1/2 liters flasker funker her og, men har du plass til glasscola i kjøleskapet er det vel ingen tvil ;)

 

NB: Dersom du lager pizza: ikke se på film / spill / gjør noe tidkrevende mens du venter på at den blir ferdig... den kan fort bli seende ut som en svart keramikkbolle :p: hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...