Gå til innhold

Oppgradering av hjemmekino wifi

Anbefalte innlegg

Har vært og shoppet asus ac 68 og cisco sb sg 200 åtte porter.  Ligger og sliter med canal digitals Bredbånd 100 (100/20), det er alt vi kan få der jeg bor.

Jeg er dummere enn et havrebrød vedr oppsett av nett. Men jeg kan min film ;-)

Det jeg ønsker;

1.ste prioritet; Hardwire Oppo 103 bluray og strømming av Netflix (4k oppskalert)

2. priori: Hardwire Samsung 65 " Tv, strømming av Netflix ekte UHD/ 4k (jo, jeg får det!)

2a: Hardwire Sonos box, strømming av musikk (Pandora og Rhapsody)

3: priori: Ipad Air 2: strømming av musikk, og generell surfing

4: priori: Samsung s6 edge: Netflix, radio app, mail, generell s.

5: priori Hardwire Yamaha 2030 receiver med airplay

6; priori: Mac mini 2012 på wifi, ca 7 m unna ruter (ikke ac, kun n), strømming av radioapp, generell surf,

Viktig:

Når jeg ser på film, på Oppo, ønsker jeg alle resurser dit. Alt annet får vente. Men jeg bruker ipad mye under filmen for å sjekke imdb, wikipedia etc

Jeg har all hjemmekino greier styrt vha Roomie remote app på  Ipad, med to globaltech adaptre, et wifi og et serie (til oppo). På gamle ruteren har jeg allerede et  oppsett av individuelle ip adresseer for hver enhet

Men nå aner jeg ikke om oppsettet er optimalt, så nå med ny ac ruter og ny cisco switch må jeg prøve å få gjort dette så nær perfekt som mulig. Det koster jo litt dette med netfliix og filmleie på nett (vudu og amazon instant movies).

Endret av Dryasanne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...