Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nytt sikringsskap

Anbefalte innlegg

Hei- tenkte å kjøpe et nytt sikringsskap, og lurte på hvilket skap som er stort nok. Pr idag har jeg 11 kurser i drift pluss hovedsikringer, og må ha et par kurser til. Rundt 5 x 16 amp, 1x 25 amp og 6-7 10 amp. Jordfeil ligger vel i sikringa nå til dags- og evt overspenningsvern. Holder det med 2 rader?

Handler selv for å gjøre ting under et budskjett, elektriker er selvsagt nødvendighet for installering, men oftest tar de nok $ for sine egne skap og material.

Endret av Hårek
Flettet 2 innlegg. Bruk 'Rediger' istedet for å lage unødig innlegg.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er litt vanskelig og svare på om 2 rader holder da du ikke opplyser om bredde på skap "hull"

en sikring nå til dags er 2 moduler. så du trenger plass til ca 60 moduler. må har plass til og oppgradere

en ting å tenke på er at selv om du sparer 1000 kr på og kjøpe skap selv. er det mange bedrifter som tar betalt ekstra for arbeid når kunden gjør slik.

forstår ikke hvorfor folk slik som du forventer att elektriker skal være gratis.

en stor del av fortjenesten til bedrifter skjer gjennom salg av material.

Lenke til kommentar

Skapet i dag er på rundt 44 bredde og rundt 80 i høyde, men plass nok til å sette inn hva som trengs av skap. Hvis det er 2 moduler pr kurs, så trenger jeg da pr i dag ca 26 moduler og med mulighet for oppgradering, så vil jeg vel neppe få bruk for totalt 60? Hørtes mye ut. Hvor breie er disse modulene a?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...