Gå til innhold

Twilight Princess HD til Wii U?

Donkey Kong

Anbefalte innlegg

Riktignok ikke bekreftet offisielt, men bevisene virker forholdsvis klare:

Det startet for et par dager siden da en hacker oppdaget et bilde av Twilight Princess på Nintendo eShop. I dag rapporteres det at Twilight Princess HD er funnet i Nintendo eShops server. Det virker altså som Nintendo gir ut en ny Zelda remake (og ikke bare en port).

Hva tenker dere om dette?

Jeg ville satt veldig pris på en HD-versjon. Jeg spilte aldri Twilight Princess da det kom ut, og grafikken er nå såpass utdatert at det ikke frister å prøve det nå. Jeg har også hørt fra mange at TP hadde noen svakheter med hensyn til gameplay. Nå får Nintendo anledning til å gi spillet ut i forbedret utgave.

Samtidig er denne nyheten (hvis den stemmer) dårlig nytt for dem som håpet at Zelda Wii U var rett rundt hjørnet. Det overrasker meg ikke om Nintendo gir ut denne HD-versjonen for å blidgjøre fansen fordi Zenda Wii U er langt fra ferdig.

Noen tanker?

Edit: Saken har også blitt dekket av IGN, ser jeg. 

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke gjort meg noe om det kom en HD av TP. Spiller gjerne gjennom TP igjen da jeg bare har rundet det en gang og det var når det kom ut. Det jeg er mest spent på da er om de legger til støtte for Wii U Gamepad. Vil helst slippe Wii Moten.

Forhåpentligvis blir Gamepaden utnyttet på samme måte som i WW. Man kan da bruke sensorene i Gamepaden til å sikte med (hvis man vil), men ellers styre Link på mer tradisjonelt vis. Den ekstra skjermen på Gamepaden var også veldig handy til kart, våpenoversikt og våpenbytte.  

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Blir vel det fjerde Zelda-spillet som blir pusset opp hvis det er noe i dette. Kan da lure på hvorfor Nintendo ikke gjør det samme med andre spill. Super Mario 64 og Super Mario Sunshine hadde vært noe.

Super Mario 64 har på sett og vis allerede fått en "oppgradering" (på DS). Det ser ellers ut som at Nintendo helst lager remakes av eldre spill (før Wii), noe jeg egentlig synes er fornuftig. Bedre å vente med Sunshine-remake til spranget mellom dagjeldende hardware og Wii er større. 

Ellers kan du lese en oppdatert liste over nye (ubekreftede) utgivelser her. 

Lenke til kommentar

Synes ikke gameplayet hadde så mange feil. Ja der var noen glitcher det sugde å gå i, men overall var det en drøm å spille. Jeg spilte dette på kassetv i 2006 da det kom ut, og der så grafikken mye bedre ut enn den gjør på dagens moderne flatskjermer(og forsåvidt min Samsung flatskjerm som jeg har idag). Har spilt halvveis gjennom spillet på min nåværende TV, og for meg er det såpass nostalgi at jeg ikke bryr meg om det ser litt værre ut. Dersom en remake er på vei, driter jeg i å fullføre påbegynt prosjekt, og venter på utgaven med bedre grafikk :D

En HD remake hadde vært awesome det. Kjør på Nintendo, jeg kjøper!

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tar gjerne en HD-versjon, men da helst av GameCube-varianten i widescreen. Frister ikke å veive med det halvbakte kontrollgrensesnittet.

Jeg ser ingen grunn til at disse løsningene behøver å ekskludere hverandre! Hadde nintendo vært lure så hadde de gjort som i smash, og gitt deg muligheten til å velge selv!

Når det er sagt så skulle jeg ønske at jeg kunne velge å spille metroid prime på wii u med pro-kontrolleren....

Lenke til kommentar

Da er det bekreftet.

Selv om jeg tror spillet skal vii bli knall, er jeg litt skuffet. Det ble ikke nevnt noen oppgraderinger med hensyn til grensesnitt og kontroll osv. Grafikken ser heller ikke ut til å ha fått den største overhalingen. Forhåpentligvis vil det bli presentert noen nyvinninger, samt bedre grafikk, i månedene som kommer :)

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...