Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NÅ blir jeg irritert på Kvalito


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm..

 

 

Til alle Kvalito Kunder..

 

 

Hold dere oppdatert på driftsloggen vår. www.kvalito.no

 

Da finner dere fort ut hvorfor ting går litt treigt av og til!

Så du vil da forklare deres mildt sagt hårreisende problemer med at dette ikke er deres feil, og at det at NGT, Telenor og andre har systemer som virker bare er flaks?

 

Hvis du tror at jeg skal gå på den må du nok prøve bittelitt hardere. :mad:

 

Jeg har selv snakket med kundesupporten deres og fått "kjeft" for noe som var helt og holdent deres feil. Oppsøk noen som kan dette med å drive ISP, og be om å få et kurs. Jeg kommer aldri igjen til å gå med på at mine kunder kjøper produkter av dere, da kan de heller se seg om etter andre til å drifte systemene sine, for makan til problemer og ball har jeg ikke hatt tidligere.

 

-KJ

Stemmer. Jeg er også en tidligere kunde som fikk kjeft for å ha klaget på ustabil og treig linje - jeg forklarte at det høyeste jeg hadde oppnådd med 1 Mbit var 700Kbps på TPtest, og personen nærmest brølte i telefonen at "DU KAN JOKKE KLAGE PÅ 700 Kbps PÅ EN 1 MBIT LINJE!!!". Jeg satt med hjertebank et par minutter etterpå og bestilte deretter bredbånd i fra ny ISP. Og for ordens skyld: med ny leverandør og samme bestilte hastighet, er hastigheten nå upåklagelig og dønn stabil.

Lenke til kommentar

Da har jeg ganske så enkelt fått NOK!

 

Etter å ha opplevd enda en runde med Kvalito der det kun skyldes på underleverandører og leveringstider, så har jeg nå bestemt meg for å lage en liten folkebevegelse! Folkebevegelsen mot Kvalito.

 

Formålet med bevegelsen vil være å få dem til å ikke kunne ta betalt for tjenestene før de leverer i henhold til kontrakt. Alle dere privatpersoner der ute har veldig gode kort i denne saken. Vennligst les litt lenger bak i tråden, der finner dere en link til forbrukerrådet.

 

Måten dere går frem på er at dere måler linja to ganger per dag. Bruk gjerne ITavisens speedometer. Dette finner dere her:

 

http://www.itavisen.no/speedometeret.html

 

Ta så en screenshot av det resultatet dere får. Dette gjøres ved å trykke SHIFT+ALT+Printscreen. (Får man opp en melding som spør om man vil slå på høykontrast, så må dette slås av først. Trykk da på innstillinger i den dialogen som kommer opp, innstillinger på nytt og ta bort krysset på "bruk hurtigtaster".) Deretter åpner du paint (start - alle programmer - tilbehør), og velger lim inn. Lagre bildet, og bruk dato med klokkeslett som navn.

 

Når man så har samlet disse bevisene en stund, så er det bare å maile hele rukla til Kvalito med beskjed om at man ikke får det man skal ha, og ergo heller ikke vil betale for det. Hvis mange rotter seg sammen og gjør dette vil det forhåpentligvis tvinge Kvalito til å skjerpe seg. (Alternativt gå konk, noe som jeg faktisk unner dem :o)

 

(Howtoen er laget for WinXP...)

 

Hvis det er ønskelig, så skal jeg gjerne være med og fronte overfor Kvalito hvis man føler at man har liten kunnskap om rettigheter og lignende. Ta da gjerne kontakt på PM, så avtaler vi hvordan vi skal gjøre det.

 

-KJ :devil:

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Helt klart at de må skjerpe seg med å love for mye. Men de klarte det på 2 måneder fra jeg bestillte til linja fungerte. Mye bedre en NextGentel som lovte meg linje og etter 2 år kom og fjernet sentralen fra planen om utbygging. Skal si deg det var mange ganger at datoen gikk over og jeg ringte dem og spurte om de kunne komme snart. Jo da det skulle de. Nermer snart 3 år siden den første datoen var satt opp. Er glad jeg hadde bestillt fra Telenor før den tid. Fikk en ADSL linje fra dem som har fungert 100%. ca 3timer nede på 3 år. Skal ikke klage på det.

 

Jeg har tatt testen på Spedometeret på IT-avisen 2 ganger om dagen og har ikke kommet under 540kb på min 512kb SDSL linje. Så det er ikke alle som har problemer med dårlig nedlasting.

 

Når det gjelder faktura så har vi kommet til en reduksjon som jeg er fornøyd med. Så om noen måneder så er vel startproblemene glemt og de får en fornøyd kunde. Jeg håper i vert fall det. Så er det bare å håpe at stabiliteten er like god som hos Telenor. Regner vel ikke med helt samme standard, men ikke så langt i fra.

 

Men det er en del av dem som må skjerpe seg på support. Menjeg har funnet mine 2 som jeg er meget fornøyd med. Men håper jeg slipper noen flere telefoner til dem.

 

Ståle

Lenke til kommentar
Helt klart at de må skjerpe seg med å love for mye. Men de klarte det på 2 måneder fra jeg bestillte til linja fungerte. Mye bedre en NextGentel som lovte meg linje og etter 2 år kom og fjernet sentralen fra planen om utbygging.

Dette handler ikke om det, selv om det er en irritasjonsfaktor. Dette handler om at de fakturerer fullpris for en tjeneste som ikke fungerer i det heletatt. De har tilogmed fakturert for flere måneder på forhånd. Når kunden da påpeker at han ikke vil betale før ting er på plass blir han møtt med trussel om inkasso? Hva slags møkkapolicy er det? Det er direkte brudd på kjøpslov, og det skal Kvalito få merke så det svir hvis de ikke skjerper seg.

 

Jo flere av dem som har opplevd dette som rotter seg sammen, jo større sjanse er det for å få fikset dette.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Til dere med kvalito og oppring abbonemang;

 

pass på at dere for fakturert overforbruket deres ordentlig, jeg har allerede purra på dem engang for å få mitt overforbruk, men har fortsatt ikke hørt noe.

 

vil absolutt ikke ha en tiscali reprise og bli etterfakturert skyhøye summer.

 

da biter jeg heller i det sure eplet og velger telenor :no:

Lenke til kommentar
Hmm..

 

 

Til alle Kvalito Kunder..

 

 

Hold dere oppdatert på driftsloggen vår. www.kvalito.no

 

Da finner dere fort ut hvorfor ting går litt treigt av og til!

Haha Stakkars. Det eneste driftsloggen til Kvalito gjør er å skylde på andre.

Selve Kvalito har jo ikke problemet så da er det jo nett leverandør og sånnt som har feilen, hvorfor i heiteste skal Kvalito si de har masse feil da? De sier hvor feilen er og at det jobbes med saken, det er mere en mange andre ISP'er klarer.

 

Skal jeg komme til deg å ta en slurk av Colaen din å kjefte driten ut av deg fordi den er dau og lunken?

Lenke til kommentar
Skal jeg komme til deg å ta en slurk av Colaen din å kjefte driten ut av deg fordi den er dau og lunken?

Hvis vi har en kontrakt på at du skal få iskald og fresh cola hver gang du kommer til meg, OG betaler meg månedlig for dette, så ja. Da har du din fulle rett til å kjefte.

 

Skal man selge et produkt så må man sikre seg at man kan levere det man lover. Klarer man ikke det bør man være seriøse nok til å gå ut med informasjon til kundene sine om det, ikke bare peke på en driftslogg der det ALDRI er deres egen feil at noe går skeis. Et seriøst firma ville ha kjørt en testperiode, evt. tilbudt kompensasjon, mens Kvalito derimot turer frem, er spydige og frekke per tlf, og krever forhåndsbetaling for det man har bestilt selv om man ikke mottar noe som ligner en gang.

 

Greitt at du kanskje ikke har hatt problemer med dem, men da kan du godt holde deg ute fra denne tråden hvis du ikke klarer å forholde deg til realitetene og poste seriøse innlegg. :angry:

 

-KJ (Trenger kaffe...)

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er dette en "sleng dritt om kvalito" tråd? burde ikke vi heller komme med konstruktiv kritikk? i stedenfor å slenge kvalito ned i gjørma? Jeg mener at kvalito gjør en god jobb (for meg i allefall) og jeg er rå fornøyd med linja! Men det de kunne ha gjort noe med er faktura o.l masse rot der. Men ikke kom hit å si at Telenor har bedre service enn kvalito. Tror noen her er litt for kresne og forventer at aboslutt alt skal funke som det skal, har dere noengang tenkt på at det kan være andre faktorer? feks ditt eget nettverk? avstand mellom deg og sentralen? linja fra deg og til sentralen?

Som jeg forstår så sier alle at feilen ligger hos kvalito. Se etter om feilen ligger hos dere selv. Blir litt irritert..

kom men konstruktiv kritikk

Lenke til kommentar
Tror noen her er litt for kresne og forventer at aboslutt alt skal funke som det skal, har dere noengang tenkt på at det kan være andre faktorer? feks ditt eget nettverk? avstand mellom deg og sentralen? linja fra deg og til sentralen?

Som jeg forstår så sier alle at feilen ligger hos kvalito. Se etter om feilen ligger hos dere selv. Blir litt irritert..

kom men konstruktiv kritikk

Selvfølgelig bør alt funke som det skal. Greit nok hvis det er ditt eget nettverk som lager trøbbelet, men det er jo faktisk Kvalito som feiler her. Avstanden mellom deg og sentralen skal ikke ha noe å si i forhold til hva dem lover av hastighet. Det er leverandøren sin jobb å undersøke dette og opplyse om hvilken hastighet de kan tilby deg.

 

Jeg er i hvert fall for kresenhet. Man bør stå på sine krav, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Avstanden mellom deg og sentralen skal ikke ha noe å si i forhold til hva dem lover av hastighet. Det er leverandøren sin jobb å undersøke dette og opplyse om hvilken hastighet de kan tilby deg.

Kvalito har sikkert som alle andre xDSL-leverandører et forbehold om linjekvalitet, de forholder seg til kapaks og virkeligheten stemmer ikke alltid med denne databasen.

Lenke til kommentar
Helt klart at de må skjerpe seg med å love for mye. Men de klarte det på 2 måneder fra jeg bestillte til linja fungerte. Mye bedre en NextGentel som lovte meg linje og etter 2 år kom og fjernet sentralen fra planen om utbygging.

Dette handler ikke om det, selv om det er en irritasjonsfaktor. Dette handler om at de fakturerer fullpris for en tjeneste som ikke fungerer i det heletatt. De har tilogmed fakturert for flere måneder på forhånd. Når kunden da påpeker at han ikke vil betale før ting er på plass blir han møtt med trussel om inkasso? Hva slags møkkapolicy er det? Det er direkte brudd på kjøpslov, og det skal Kvalito få merke så det svir hvis de ikke skjerper seg.

 

Jo flere av dem som har opplevd dette som rotter seg sammen, jo større sjanse er det for å få fikset dette.

 

-KJ

Tror faktisk det går å snakke med dem om det. Jeg sendte en mail og fikk ordnet min faktura. De sendte ikke faktura før linja fungerte. Og den ble redusert slik at jeg ikke har betalt noe før den kom opp. Det var Telenor som feil. Når jeg fikke telefon fra han som skulle i sentralen og sjekke så tok det han ca 15 min å få linja opp. Så det er ikke bare enkelt å leie linje fra Telenor. Men jeg og mener at en del kunder har blitt behandlett alt for dårlig. Ingen tvil om det. For min del så laster jeg ned med mere en det jeg har og ping tiden virker og godt. Så jeg er veldig fornøyd. At de lover for mye og selger modem som de ikke har motatt fra leverandøren. Er en helt annen sak. Det synes jeg er tåpelig. Har modemet vert i hus til riktig tid, så hadde nok linje vert oppe tidliger også.

 

Men til dere som har probleme, stå på og forlang levering av det dere betaler for. Men prøv å holde det på et saklig nivå. Så kanskje det løser seg. Får dere kontakt med noen på support som dere mener ikke gjør jobben sin. Snakk med noen andre.

 

Ståle

Lenke til kommentar
Når vi begynner å få inkassovarsler etc på linje som aldri ble levert så begynner ting å bli drøye..

Helt klart at det er helt på trynet. Til meg sendte de ikke regningen før den var oppe. At de startet med å ta betalt fra den datoen den skulle vert oppe er en annen ting. Men det ordnet seg. Men helt enig skal ikke betale ei krone før det virker.

 

Ståle

Lenke til kommentar
Når vi begynner å få inkassovarsler etc på linje som aldri ble levert så begynner ting å bli drøye..

 

Akkurat det der har jeg opplevd med både NGT og WAN Norge, etter å ha forsøkt å bestille fra dem. NGT prøvde å levere til meg i hele sommer uten å lykkes ( Ble mange timer med venting på kundeservicen til NGT :thumbdown: ), derfor prøvde jeg kvalito istedet, og hadde linje to uker senere (det var i september).

I slutten av november så truet NGT med inkasso og å kutte forbindelsen min :thumbs:. Noe lignende opplevde jeg med WAN i 2002.

 

Når det gjelder leveringen fra kvalito:

 

Var litt mas i begynnelsen ettersom jeg ikke ble lagt inn i ruteren deres på installasjonsdatoen. Måtte ringe 4-5 ganger før en kundebehandler sa han skulle gjøre det mens jeg satt på tråden, dagen etter. Men i det minste så tok de telefonen med en gang.

 

Hastigheten er jeg ikke helt fornøyd med. Har 2048/256 linje, men får maks 1500-1600 kbps hos itavisen og fra ftp.uio.no. Men jeg har ikke klaget på dette foreløpig.

 

Ping i CS ligger på ca 15-25 ms på bl. a. Catch-gamer sine servere, som jeg er fornøyd med.

 

Er litt irritert over betalingsfristene på regningene deres, som i praksis ligger på under 10 dager fra man mottar dem.

 

Så konklusjonen er vel at jeg ikke akkurat er storfornøyd, men er heller ikke misfornøyd. Men ut i fra tidligere erfaringer (UPC, Tele2 og Tiscali - grøss og gru!), så er ingen leverandør perfekt.

Lenke til kommentar
Men i det minste så tok de telefonen med en gang.

Altså.. Hjelper lite at de tar telefonen med en gang når de bare skal være spydige og frekke mot meg og ikke kan gjøre noe for å få fortgang på ting(gjelder kanskje ikke alle, men det er ihvertfall det jeg har opplevd), og ja, jeg har holdt meg på et saklig og konstruktivt nivå.

Lenke til kommentar

har 2.3 Mbit sdsl fra kvalito. Det er den mest ræva linja jeg har hatt noen gang. Den er rett og slett ubrukelig. Detter ut av Ao med jevne intervaller og ping-tracer viser at noen har gjort en ubrukelig jobb på routing siden inne hos Kvalito.

 

Kim Og Kai, som er "sjefer" for Kvalito, er ubrukelige. Noe som gjenspeiles i stort sett hele bedriften. Supporten virker ikke og det er ingen som egentlig ikke har helt kontroll. kai og Kim, skyver manglende kompetanse og kontroll over på alle andre og skylder på dem som skulle finne på å ha noe med dem å gjøre.

Jeg bestilte linja mi 26 September. Fikk`n levert 2 desember. Jeg fikk`n levert etter å ha fått igang Telenor _selv_. Kvalito, klarte det ikke.

 

Ringte inn og ville ha leveringsbekreftelse. Fik Kai eller Kim på tråden. Husker ikke hvem av dem det var. Han lo av meg. Det var ikke mulig det. Det var med telenor vi hadde med å gjøre. Så en bekreftelse på iinstallasjonsdato kunne jeg bare glemme. Skjønner at Telenor har sitt å slit med, men om dette er det Kai, eller Kim mener er måten å takle kunder på, tviler jeg på at det er _disse_ menneskene som kommer til å trone på toppen. Ender vel heller i retten tenker jeg...

 

man får ikke svar på de mailer som sendes inn. Det er ingen oppfølgning av problemene dine. Det virker ikke som om det er noen som er i stand til å løse dem heller. Etter å ha snakket med Kai på telefonen sitter jeg igjen med et inntrykk av at mannen overhode ikke har forstand på hva det er hva holder på med. Dritt slenges om Telenor og Bravida og i hue og ræva. Det sitter løst. Men Kvalito er det ikke noe galt med. Det eneste jeg har hørt fra dem etter at linja har kommet opp med kun min hjelp. Er en faktura. Sendt på mail. som jeg aldri har bestilt.

 

 

Har fått høre at disse serverene som ble stjålet inne hos dem ble stjålet av en tidl. Ansatt. Fikk vite det av "supporten" på kvalito. Hva sier det om de som er ansatt der? Hvilke forhold er det inne på et av denne "Isp`s" større kontor?

En kompis av meg som sliter som et Ass med kvalito, var inne og henta nytt modem da den dritten han fikk ikke funka.. (de ville ha porto for det. Han _kjørte_ inn og henta det ) Etter det han kunne fortelle så det jævlig ut derinne.. Akkurat som har hadde trodd at det så ut inne på kontorene til en skikkelig kåbbåi-bedrift!

 

Kvalito er ikke ute etter å selge deg et godt produkt. De er ute etter å lure deg. Jeg angrer som en hund på at jeg klarte å rote meg borti Kai og Kim. Jeg angrer som en hund... Det værste jeg væit er å måtte ha med drittsekker å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...