Sandiz Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Clanen min har cs server fra kvalito som vi betaler 200 kr i måneden for (var et tilbud) og den er rett og slett for dårlig.. Opplever ofte at serverne er opptatt (stod ikke noe om dette når vi bestilte 3 månders server til 600kr med 1 måneds oppsigelses tid) og dessuten er det alt for ustabilt til å spilles seriøst på (alle de gode spillerne lefter og klager over lagg) Vi ventet i 1 månedes tid før de fikk opp serverne etter at de ble stjålet og fikk 5 måneder i stedet for 3 men spørsmålet er som følger Hva skall man med en server som ikke egner seg til spilling? oppfatter kvalito som veldig useriøse i hvertfall Lenke til kommentar
jevel Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Mye rart kan sies om Kvalito IT, men at de har orden på det de holder på med, det er vel å ta i. For alle dere som får regninger der dere bes om å forhåndsbetale så anbefaler jeg på det sterkeste å la være. Jeg har tidligere vært samarbeidspartner med Kvalito på hardwaresiden, og kan med hånden på hjertet si at økonomistyringen i det firmaet er det værste jeg har vært borti. Når det gjelder hvilke rettigheter man har når ISP bryter kontrakten med å ha ustabile løsninger, så tror jeg nok at man har en ganske så god sak. Sjekk ut Forbrukerrådet (http://forbrukerportalen.no/Forbrukerportalen/Emner/bredband) og finn ut hva du har krav på! Jeg på min side har vært lykkelig NGT kunde nå i over ett år, og Telenor før det igjen. Stabile og raske linjer som holder det de lover. -KJ Endret 21. november 2003 av jevel Lenke til kommentar
Savage Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Kvalito er et seriøst selskap. Det eneste kvalito mangler er ansatte som blir der. Grunnen til noen rare svar er at de nye prøver så godt de kan, men vet ikke helt. Kvalito er bygget opp av folk som jobber dag og natt for å få ting til å gå rundt, og jammen har kvalito levt i 7 gode år, og vi forventer 7 bedre år. Ang vår oppgradering, så er denne på plass innen 2 uker med mindre ting blir føkka opp av en vis leverandør. Med Vennlig Hilsen Jonas Gustumhaugen Driftsteknikker Kvalito IT Oslo www.kvalito.no Syns det er litt merkelig at de ansatte forsvinner hele tia da? Syns det også er litt merkelig at de skylder på alle andre enn seg selv hele tiden... Og dere som får regninger på 3 mnd'er om gangen, sørg for at dere ikke får noe faktura-avgift på den regningen, det fikk nemlig jeg, og det skal vi IKKE ha i følge deres egne hjemmesider. Og svaret til Jonas der var vel heller litt spydig? Ingen ordentlig forklaring på hvorfor ting har vært så ELENDIG i det siste, ingen beklagelse eller noe. LITT ydmykhet må det vel gå an å forvente når de har sørget for at vi har vært uten nett i 2 måneder, noe som egentlig har ført til merutgifter på meg og min familie. Uansett, vi får vente og se.. Sagaen fortsetter... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 21. november 2003 Forfatter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Det er akkurat sånn de fleste Kvalito-folka er desverre. De forklarer ingenting og er spydige som f. Legger merke til at denne Jonas (som jeg mener å ha pratet med tidligere) bruker ord som "føkka" om Telenor (regner med at han sikter til dem), noe jeg oppfatter som totalt useriøst. Har også lagt merke til at når jeg har pratet med Kvalito support på telefonen, at de har en svært fientlig innstillig til Telenor. Greit nok det. Men det er svært lite profesjonellt å la kundene oppfatte det slik. Endret 21. november 2003 av Swag Lenke til kommentar
[bat] Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 offtopic, men må bare : Ikke rart de ansatte forsvinner hvis de får sparken pga for lite festing . Men på den andre siden så er det jo nok arbeidsledige å ta av, om øldrikking og shotting settes foran teknisk kompetanse i en ansettelsessituasjon Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) ,21/11/2003 : 14:38] offtopic, men må bare :Ikke rart de ansatte forsvinner hvis de får sparken pga for lite festing . Men på den andre siden så er det jo nok arbeidsledige å ta av, om øldrikking og shotting settes foran teknisk kompetanse i en ansettelsessituasjon Vel, dette har jo også litt med 'lag-bygging' å gjøre uansett hvor dumt det måtte høres ut... I et lite firma som det jeg jobber i, eller for Kvalito for den saks skyld, vil samfølelse sannsynligvis kunne bidra til noe positivt ved siden av bare det å drikke øl... Om det bare var for øldrikkingens egen skyld, vel da ville jeg naturligvis aldri ha vært enig... Vi har jo tross alt rettigheter her i landet, uansett interresser... Og det skal vi ikke glemme folkens, at uansett hva du gjør har du sannsynligvis mest igjen for ikke å gjøre noenting... Endret 21. november 2003 av trn100 Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Folk er for opphengt i pris - derfor får man svi. Det er dyrt å være fattig er det noe som heter. Men jeg kan ærlig talt ikke si jeg synes så veldig synd i ADSL kundene til kvalito. Hvor mye sparer dere egentlig på å bruke, unnskyld utrykket, et jalla-firma? 500,- i året ? Bah... Dere har trossalt mulighet og bruke noen andre. Da kan man heller synes synd på meg *grin* Med bare ISDN tilgjengelig hadde jeg potensiale til og spare 50.000,- i året! Da snakker vi om tilbud. Men alle vet jo hvordan den historien endte... Lenke til kommentar
Staal3 Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Folk er for opphengt i pris - derfor får man svi. Det er dyrt å være fattig er det noe som heter. Men jeg kan ærlig talt ikke si jeg synes så veldig synd i ADSL kundene til kvalito. Hvor mye sparer dere egentlig på å bruke, unnskyld utrykket, et jalla-firma? 500,- i året ? Bah... Dere har trossalt mulighet og bruke noen andre. Jeg bytter til Kvalito p.g.a 2 ting. SDSL og fast IP. Har bestillt linje hos de fleste ISP'er men ingen andre har kunne levert til meg. Har Telenor villet levere dette til meg uten at jeg måtte bestilt bedrifts pakke på SDSL til 3500,- i mnd for en 0,5 MB line. Jeg har desverre ikke råd til å betale så mye. Ståle Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Jeg er seriøst fornyd med kvalito! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 endelig en som er fornøyd, er det flere av dem ? Lenke til kommentar
paalernspaalern Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hei! Jeg vet hva du snakker om. Har hatt det samme problemet i snart en måned (1024/256 linje som måler mellom 100 - 600 i nedhastighet) - alle svar pr telefon eller mail, minner om "tåkeprat", og rundes alltid av med det samme spørsmålet i fra Kvalito sin side: "hva er feilen med linjen din?" (dette er selvsagt etter at jeg har avgitt full avhandlingom og om igjen om TPtest resultater, tracert og ping mot innland/utland....). JEG har i allfall lært en viktig lekse (som egentlig burde være opplagt): Billigere er ikke bedre! Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg vil absolutt anbefale Bluecom om du leter etter noe nytt. Billig og så å si dønn stabilt. Hender noen ganger at nettet er nede i noen minutter, men det er så sjelden at det er nesten ikke nevneverdig. En annen bonus med Bluecom for min del iaff. er at jeg har hatt samme IP derfra siden første gang jeg kobla meg på, uten å betale noe extra for det Go bluecom! Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Har fått alt på plass med Kvalito nå, de tar telefonen når man ringer og de fikser det man trenger ! Er godt fornøyd med Kvalito og deres engasjement...! Det er ikke mange plasser man kan ringe i to minutter og så få snakke med noen som kan det de prater om og skjønner hva som er problemet, men hos Kvalito så funker det sånn Lenke til kommentar
Chromium Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Nå har jeg hatt kvalito 2048/256 i 3 måneder.. og ALDRI har linja vært over 1750 på itavisen.. siste 2 månedene har jeg ligget på 300-800 .. sendte dem en mail i dag, hvor jeg skrev at jeg ville avbryte kontrakten. Da fikk jeg et svar: jeg beklager, vi kan ikke akseptere en oppsigelse på et slikt grunnlag. Hva F... feiler det de folka ? Har skrevet 10 mailer nå, og fortsatt har de F... ikke fått det inn at jeg vil avbryte kontrakten (kontrakt og kontrakt .. har ikke skrevet under noe) har snakka med forbrukerrådet, men de kan ikke hjelpe til (noe jeg også fikk vite fra kvalito over mail) Er kun forliksrådet evt en anmeldelse som kan gjøre noe med de.. ellers kan de herse så mye de vil med sine kunder.. HOLD DERE LANGT F... UNNA KVALITO !!! *skal kjempe videre til jeg sitter på 56k og er fornøyd med hastigheten i forhold til hva jeg betaler* NB: blir ny isp om noen måneder.. er møkklei data nuh... bare problemer Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Nå har jeg hatt kvalito 2048/256 i 3 måneder.. og ALDRI har linja vært over 1750 på itavisen.. siste 2 månedene har jeg ligget på 300-800 .. sendte dem en mail i dag, hvor jeg skrev at jeg ville avbryte kontrakten. Da fikk jeg et svar: jeg beklager, vi kan ikke akseptere en oppsigelse på et slikt grunnlag. Det har jeg vondt for og tro at de kan nekte når de leverer en så mangelfull tjeneste, du skulle ikke kjenne en advokat? Brev fra advokater kan ofte hjelpe voldsomt. Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 De kan ikke nekte deg å si opp, selv om de sikkert kommer til å kreve deg å betale 1300,- som de har som gebyr for å si opp før bindingstiden er utgått. Ikke betal! Hvorfor kan ikke forbrukerrådet hjelpe? Ikke gi deg! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg ser nå hva de fleste som klager skriver, og det er generelt at de sender 1X mailer til kvalito for å klage. Holder det ikke med en? og nr2 er det ikke bedre å leke dummere enn man er og ikke mase om tracert iptull og bla bla bla? hvis man sier at hastighetstesten på itavisen har ligget på 300kbit i to uker og så lurer på hva man kan gjøre for å løse problemet så blir de i andre enden litt mer hjelpsomme? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Jeg ser nå hva de fleste som klager skriver, og det er generelt at de sender 1X mailer til kvalito for å klage. Holder det ikke med en? og nr2 er det ikke bedre å leke dummere enn man er og ikke mase om tracert iptull og bla bla bla? hvis man sier at hastighetstesten på itavisen har ligget på 300kbit i to uker og så lurer på hva man kan gjøre for å løse problemet så blir de i andre enden litt mer hjelpsomme? Hvis du leser litt, så er det akkurat det som har blitt gjort (ihvertfall fra min side). Har vært hyggelig og henvist til deres egen hastighetstest, men blir kun møtt av sure mennesker (med unntak av en). Har noen forresten lagt merke til at supportnummeret deres nå er et mobilnummer, og at det står to forskjellige forklaringer på hvorfor hovednummeret er nede? Suspekt. Lurer på om de holder orden på regningene sine. Lenke til kommentar
Staal3 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg ser nå hva de fleste som klager skriver, og det er generelt at de sender 1X mailer til kvalito for å klage. Holder det ikke med en? og nr2 er det ikke bedre å leke dummere enn man er og ikke mase om tracert iptull og bla bla bla? hvis man sier at hastighetstesten på itavisen har ligget på 300kbit i to uker og så lurer på hva man kan gjøre for å løse problemet så blir de i andre enden litt mer hjelpsomme? Hva skal man gjøre da. jeg føler at jeg snakker fint med dem og har ikke sendt noen mailer med noe annet en spørsmål om når de skal få linja opp. De kom og installerte linja hjemme til meg den 7.11. Den 20.11 kom endelig modemet. Men har ennå ikke hatt 1 sek med internett forbindelse. Skulle gjerne hatt 300 i nedlasting. Har ikke fått noe ennå. Det eneste jeg har fått ut av det til nå er 150 Kr i mobiltelefon regning. Håper de kan komme med en kompensasjon om jeg noen gang kommer på nett med Kvalito. Men jeg kan jo begynne å spare til Bluecom. Bare ikke alt går i mobiltelefon regninger. Jeg begynner i vert fall å bli ganske lei. Ståle Lenke til kommentar
Chromium Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Vel .. fikk ny mail fra kvalito i morges.. der sto det følgende: ----- Din linje er levert. Om du betaler for etableringa og oppsigelsesgebyr på kr. 1295, så er det greit. Men, siden jeg forstår du ikke vil være kunde av oss. Om vi sier kr. 1600 totalt, så er det greit. (Da taper ikke vi noe penger på dette, bortsett fra jobben...) Med vennlig hilsen Kaj Størdal Toftner Kvalito IT ----- ----- Så der kommer det en pris som ikke er på prislista deres engang.. Etableringa ble betalt i august (noe de tydeligvis ikke har fått med seg) Så jeg skal vente til mandag.. så går jeg meg en tur til purken.. og hører litt hva de synes jeg skal gjøre ---- legger ved en annen mail jeg fikk fra de for et par dager siden.. ---- Jeg beklager at du oppfatter oss som useriøse. Vi gjør bare vårt beste og blir en skyteskive mellom Telenor og kundene. Dessverre er Telenor meget strenge med oss, så vi er nødt til å være strenge på å få dekket inn våre kostnader, da marginene er meget små. Om vi ikke hadde gjort dette, så hadde vi raskt gått konkurs. Jeg håper du forstår at det heller ikke er heldig. Med vennlig hilsen Kaj Størdal Toftner Kvalito IT Dvs at jeg skal betale for at de ikke skal tape penger på et så dårlig produkt som de har levert.. jeg sier bare en ting... blir ikke lei meg om de konker snart.. noe så useriøst skulle ikke ha vært lov.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå