Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NÅ blir jeg irritert på Kvalito


Anbefalte innlegg

Jeg hørte nettop fra en sikker kilde at noe av det som dreper kvalito er bruken av speedometer.

Da skal ihvertfall ikke jeg bruke det mer. Men, det er jo helt tåpelig at de ikke klarer å holde orden på dette, synes jeg.

Jeg blir litt sjokket når jeg leser dette ...

 

Useriøst er det første ordet som slår meg i pannen .

blir som og gi ut en liste med Kvalito godkjente websider man kan surfe på .

Linjen må da holde det den lover,

kan ikke være slik at man må passepå og ikke overbelaste "stakkars" Kvalito .

Har mistanke om at Kvalito ikke har den kompetansen som trengs av en seriøs ISP.

Kunne ikke vært mer enig med deg. Tror nok det blir ny ISP på meg snart. Samme problemene i dag, selv om de sa at de skulle utbedre problemet for to dager siden. Håpløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt kvalito siden Mars/April og de har hatt stein stabile linjer helt til for ca. 1 uke siden. Har pratet med dem og de sier de holder på å fikse så må vi vel tro på det. Sto vel i feil loggen dems at feilen var på Telenor sin side og Telenor skulle fikse dette med å bytte ut en router natt til mandag så vi får bare krysse fingrene og håpe det er det som er problemet da.

 

Emigrante

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Kvalito siden i begynnelsen av Juli, og har vært kjempeførnøyd inntil siste uke. Flere kvelder har det ikke vært mulig å logge seg på Internett.

 

Jeg har imidlertid hørt det samme, at de holder på å bytte ut noe utstyr. Ringte dem i dag igjen da jeg ikke kom ut på nettet, og vi ble enig om at jeg skulle teste routeren med dynamisk IP, og dermed virket alt som det skulle igjen. Selvsagt vil jeg ha igjen fast IP, men det viktigste akkurat nå var å få fikset noe på jobb-serveren...

 

Jeg venter litt å ser tingene an før jeg ev. bytter...

Lenke til kommentar

Fra driftsloggen:

 

14.11.2003-ADSL noden i Oslo

Vi har bestilt oppgradering i Oslo på vår ADSL Node. Vi venter på svar i fra Telenor om leveringsdato.

Kaj Størdal Toftner

14.11.2003 - 15:6

 

14.11.2003-ADSL noden i Trondheim!

Vi har hatt store problemer med ADSL-noden i Trondheim. Telenor tror det er noe som heter "Shaping" som er problemet. Vi har spurt dem om hjelp for å finne en løsning. Istedenfor har Telenor ønsket å vente og se om problemet blir løst ved å få på på plass en "shapingmodul" i sin ende. Denne bestilte vi mest for å være på den sikre siden. "Shaping" er en betegnelse for å styre hastigheten på datatrafikken. Om denne ikke settes riktig, vil vi sende med for stor hastighet inn til Telenor sitt utstyr, og det vil bli pakketap på ATM nivå, som vil oppleves som om linja er treg Denne "shapingmodulen" vil Telenor installere natt til mandag. Vi får håpe at Telenor har rett i at dette vil løse våre problemer, og at alle da vil oppleve god hastighet fra mandags morgen.

Kaj Størdal Toftner

14.11.2003 - 15:4

 

 

Synes det er litt snodig at de ikke vet sikkert hva det er, og attpåtill inrømmer det. Virker litt amatørmessig spør du meg.

 

Nei, er det ikke bra på mandag bytter jeg ISP.

Lenke til kommentar

Ja, det er det som irriterer meg mest av alt, at de plutselig sender meg faktura på 3 måneder forskudd. Forskuddsbetaler ikke for noe jeg ikke får. Gidder ikke å gi bort penger akkurat. Sendte en forespørsel om å få betale månedsvis da jeg fikk denne regningen. Har ikke fått noe svar enda. Det har gått noen dager for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Leit og si det, men "hva var det jeg sa?"

 

Jeg husker her i sommer ble kvalito tatt opp, og jeg sa min mening og hvordan jeg hadde oppfattet dem, Nei da var jeg forhånds dømmende og tok helt feil, kvalito er best fikk jeg høre. Står fortsatt for alt jeg sa da, for Jeg klarer ikke ta Kvalito noe seriøst. Fant ikke igjen posten men men...

Lenke til kommentar
Leit og si det, men "hva var det jeg sa?"

 

Jeg husker her i sommer ble kvalito tatt opp, og jeg sa min mening og hvordan jeg hadde oppfattet dem, Nei da var jeg forhånds dømmende og tok helt feil, kvalito er best fikk jeg høre. Står fortsatt for alt jeg sa da, for Jeg klarer ikke ta Kvalito noe seriøst. Fant ikke igjen posten men men...

Så ikke posten din, men intrykket jeg har fått her på forumet ditt er også av "Kvalito er best" kategorien. Med bla. det som grunnlag valgte jeg de. Kan ikke si det var så veldig smart.

Lenke til kommentar
Noen tilbyr fast IP mens hos noen må du betale ekstra for fast IP.  Er fast IP nødvendig eller?  Hva er fordelene med fast IP.

Veldig greit med fast IP når du skal f.eks ha enten hjemmesider som ligger på engen server, ftp server eller spillserver. Da vet alle hvilken IP du ligger på. Skal du bare surfe eller spilel så har du ikke behov for fast IP.

 

Men ser at jeg sier ikke opp min Telenor ADSL linje før jeg er sikker på at Kvalito klarer å få ut fingeren og sende meg mitt SDSL modem. Har ventet siden den 7.11 på modemet. :grumpy: Linjen skal være klar. De gidder ikke å legge ut beskjed på nettsiden deres om at Billion Bipac-840 modemet ikke er på lager. Er ikke mye vits i å reklamere for et modem de ikke har. fortsetter dette så må en vel snart flytte. :cool: Skulle gjerne hatt lyse sin 10 MB fiberkabel i hus. :woot:

 

Ståle

Lenke til kommentar

Sliter med Kvalito jeg også. Har skrevet en post om det tidligere, men kan gjerne sutre litt her også, da dette ikke er holdbart. Jeg er dritt lei nå. Linja skulle være oppe 8. okt., men ennå så er linja skikkelig dritt og ustabil. Har skrevet mail til dem om å få en eller annen form for kompensasjon, men det eneste jeg ble tilbudt var 150 kr. i avslag for tre måneder. Det må da fortsatt være mulig for meg kansellere?

 

Går tilbake til Telenor jeg. Fikk tilbud om 349 kr. i måneden (uten noen form for begrensning på linja) nå nettopp, men velger å vente litt og snakke litt med Kvalito først.

Lenke til kommentar
Sliter med Kvalito jeg også. Har skrevet en post om det tidligere, men kan gjerne sutre litt her også, da dette ikke er holdbart. Jeg er dritt lei nå. Linja skulle være oppe 8. okt., men ennå så er linja skikkelig dritt og ustabil. Har skrevet mail til dem om å få en eller annen form for kompensasjon, men det eneste jeg ble tilbudt var 150 kr. i avslag for tre måneder. Det må da fortsatt være mulig for meg kansellere?

 

Går tilbake til Telenor jeg. Fikk tilbud om 349 kr. i måneden (uten noen form for begrensning på linja) nå nettopp, men velger å vente litt og snakke litt med Kvalito først.

Hvis du har en dårlig linje er det som regel senderen/kortet som er

montert lokalt i ditt område.

Så hvis du ikke kobler deg til en annen sender gjør det ingen forskjell.

Det var lignende problem i mitt område de første mnd. før de byttet ut

et kort.

Har flere av naboene dine samme problem?

Lenke til kommentar
Hvis du har en dårlig linje er det som regel senderen/kortet som er

montert lokalt i ditt område.

Så hvis du ikke kobler deg til en annen sender gjør det ingen forskjell.

Det var lignende problem i mitt område de første mnd. før de byttet ut

et kort.

Har flere av naboene dine samme problem?

Hadde Telenor før jeg bestilte Kvalito (hadde Online ADSL), og der fungerte linja helt topp. Fikk bedre nedlastningshastighet enn det jeg skulle ha og greier. Helt frem til den dagen jeg fikk beskjed om at jeg skulle bli koblet om til Kvalito. Hele linja har vært dritt siden den dagen...

Lenke til kommentar
Sliter med Kvalito jeg også. Har skrevet en post om det tidligere, men kan gjerne sutre litt her også, da dette ikke er holdbart. Jeg er dritt lei nå. Linja skulle være oppe 8. okt., men ennå så er linja skikkelig dritt og ustabil. Har skrevet mail til dem om å få en eller annen form for kompensasjon, men det eneste jeg ble tilbudt var 150 kr. i avslag for tre måneder. Det må da fortsatt være mulig for meg kansellere?

 

Går tilbake til Telenor jeg. Fikk tilbud om 349 kr. i måneden (uten noen form for begrensning på linja) nå nettopp, men velger å vente litt og snakke litt med Kvalito først.

Hvis du har en dårlig linje er det som regel senderen/kortet som er

montert lokalt i ditt område.

Så hvis du ikke kobler deg til en annen sender gjør det ingen forskjell.

Det var lignende problem i mitt område de første mnd. før de byttet ut

et kort.

Har flere av naboene dine samme problem?

Det virker som de fleste problemene ligger hos kvalito selv

og ikke i sentraler eller utstyrsom de leier hos telenor .

Hvis du leser litt i loggene deres så ser du .

Lenke til kommentar

Liten oppdatering:

 

Har ikke hatt nett i hele dag. Ringte inn tidligere i dag for å spørre om hva som var galt, men det viste ikke hun jeg pratet med, så de skulle ringe meg opp. Fikk ikke noe tilbakeringing, så jeg ringte opp for 10 minutter siden.

 

Forklarte situasjonen, og at jeg har en jobb som jeg må få sendt avgårde (noe som kan bety en del for arbeidsplassen min), da fikk jeg som svar:

 

"Veldig rart at alle skal jobbe, bare vi har en liten stopp" (i en SVÆRT nedlatende tone)

 

Jeg måtte virkelig bite tennene sammen for å ikke krype igjennom telefonen til han idioten og kvele han. Makan til frekk holdning har jeg aldri vært med på.

Han gjorde ett eller annet for å få meg opp igjen, men skulle jo tro at dette skulle gå av seg selv.

 

Jeg jobber selv i support og ville aldri hatt en slik nedlatende tone overfor mine brukere. Da hadde jeg ikke hatt jobb i dag, for å si det sånn.

 

Kommer til å si opp i morgen, for dette gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

Vel - jeg fikk SHDSL fra Kvalito idag og som en rekke andre opplever jeg en helt annen hastighet enn hva jeg betaler for. Har snakket med supporten dems, de er forøvrig hyggelige de - og problemet er visstnok en router. Denne skal oppgraderes straks så da blir det nok bra. Gi dem litt tid folkens - det er et lite selskap vi snakker om... Tror dette blir bra jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...