Gå til innhold

Feminisme?


Anbefalte innlegg

 

 

Mange jobber for å få mest mulig rettferdighet og likestilling i arbeidsmarkedet 

 

 

Nei, disse vil ikke ha likestilling.

Jeg må spørre... Hvem er "disse"? Snakker du omden gjenomsnittlige politiker, samfunnskritiker, journlist etc. som er positive til tiltak for å øke likestilling eller om noen spesifike? 

 

 

Jeg snakker om de som prøver å oppnå arbitrær og ideologisk motivert utjevning. Disse er nok for eksempel overrepresentert i journalistyrket.

 

Edit: Og kvotering der den beste kandidaten blir valgt bort sier det seg selv hva man synes om...

 

 

Si at man har to grupper, gruppe XX på 10, gruppe XY på 100. Begge har lik spredning av dyktighet -- vi sier karakterer: 

 

10%A, 20%B, 30%C, 30%D, 10%E

 

Et selskap utlyser 10 stillinger. Man blir bedømt på karakter, men arbeidsgiver er lovpålagt et kjønnskvoteringsnivå på 30%. På grunn av den lovpålagte kjønnskvoteringen blir ansettelsene slik: |Gruppe, karakter|

 

|XXA| |XXB| |XXB| |XYA| |XYA| |XYA| |XYA| |XYA| |XYA| |XYA|

 

Du kan sikkert se hva som har skjedd. To individer fra gruppe XX fått seg jobb selv om det finnes tre individer fra XY som er dyktigere. Underlegne individer fra XX nyter dermed en urettmessig fordel over overlegne konkurrenter fra XY.

 

Dette fenomenet skjer ikke nødvendigvis hele tiden overalt, men det er uunngåelig at det skjer. Dette er ikke noe annet enn systematisk kjønnsdiskriminering.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet han fyren har tenkt å slå deg ned? Jo, men det har ikke skjedd enda, så den opplysningen er overflødig.

Tuller du nå? Jeg påpeker at mannlige søkere prioriteres innen helsefag av landets to største byer. Du er ikke fornøyd, fordi dette er "lavstatus". Men, dette er de eneste yrkene innen helsearbeid hvor menn faktisk er underrepresentert. Så, du vil at menn skal prioriteres over kvinner i f.eks. legestillinger, selv om det er mange flere mannlige leger enn kvinnelige, fordi det en eller annen gang i fremtiden vil være flere kvinner enn menn?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Du vet han fyren har tenkt å slå deg ned? Jo, men det har ikke skjedd enda, så den opplysningen er overflødig.

Tuller du nå? Jeg påpeker at mannlige søkere prioriteres innen helsefag av landets to største byer. Du er ikke fornøyd, fordi dette er "lavstatus". Men, dette er de eneste yrkene innen helsearbeid hvor menn faktisk er underrepresentert. Så, du vil at menn skal prioriteres over kvinner i f.eks. legestillinger, selv om det er mange flere mannlige leger enn kvinnelige, fordi det en eller annen gang i fremtiden vil være flere kvinner enn menn?

 

Nei. Les mitt opprinnelige svar til deg en gang til og svar på det. Kom igjen, gi meg svaret på hva vi skal gjøre med medisinstudiet når kvinnelige leger vil være overrepresentert om få år. Hvis du er virkelig opplagt kan du også filosofere over hva vi skal gjøre med en skole som gjør store grupper menn til skoletapere.

Lenke til kommentar

Nei. Les mitt opprinnelige svar til deg en gang til og svar på det. Kom igjen, gi meg svaret på hva vi skal gjøre med medisinstudiet når kvinnelige leger vil være overrepresentert om få år. Hvis du er virkelig opplagt kan du også filosofere over hva vi skal gjøre med en skole som gjør store grupper menn til skoletapere.

Det er fullstendig irrelevant ift. arbeidsgiverne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Forøvrig interessant at biologi plutselig ikke kan forklare alt likevel, nå blir gutter skoletapere pga. hvordan skolen fungerer. Skal man være konsekvent burde det bety at man lar guttene seile sin egen sjø.

Biologi forklarer jo det meste. Vi har en skole som er tilrettelagt stillesittende jenter, ikke fysisk aktive gutter. Og en er jo konsekvent og lar guttene seile sin egen sjø, mens en dulle og daller med jentene som er så søte atte. Og så kommer en til voksenlivet, og da skriker jentene opp fordi de få gutta som klarte seg jammen er smartere, mer motiverte og villigere til å ofre mer for de prestisjefylte jobbene. Så da krever jentene igjen å bli spesialbehandlet. Er det rart at kvoterte kvinner sees ned på av de som faktisk har gjort seg fortjent til jobben?

Lenke til kommentar

 

Forøvrig interessant at biologi plutselig ikke kan forklare alt likevel, nå blir gutter skoletapere pga. hvordan skolen fungerer. Skal man være konsekvent burde det bety at man lar guttene seile sin egen sjø.

Biologi forklarer jo det meste. Vi har en skole som er tilrettelagt stillesittende jenter, ikke fysisk aktive gutter. Og en er jo konsekvent og lar guttene seile sin egen sjø, mens en dulle og daller med jentene som er så søte atte. Og så kommer en til voksenlivet, og da skriker jentene opp fordi de få gutta som klarte seg jammen er smartere, mer motiverte og villigere til å ofre mer for de prestisjefylte jobbene. Så da krever jentene igjen å bli spesialbehandlet. Er det rart at kvoterte kvinner sees ned på av de som faktisk har gjort seg fortjent til jobben?

 

Pft.

 

Feminisme er akseptert av menn som er egoistiske, feminisme er definisjonen av gutteklubben grei. De mennene som er født med sølvskje i munnen og som har bra jobber og kone, de gir blanke faen i skoletapere og andre som kommer fra familier med store problemer.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår. Stort sett alle "antifeministene" her mener at kjønnsforskjeller stort sett skyldes biologi, og at biologiske forskjeller ikke skal eller bør påvirkes. Det følger derfra at de mener at eventuelle skoletapere bør forbli skoletapere, og at det er et resultat av deres individuelle valg.

 

Den eneste feministen som poster jevnlig i denne tråden er meg, og jeg mener ikke dette. Ærlig talt, det skal litt til å bomme mer enn du gjorde nå.

Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår. Stort sett alle "antifeministene" her mener at kjønnsforskjeller stort sett skyldes biologi, og at biologiske forskjeller ikke skal eller bør påvirkes. Det følger derfra at de mener at eventuelle skoletapere bør forbli skoletapere, og at det er et resultat av deres individuelle valg.Den eneste feministen som poster jevnlig i denne tråden er meg, og jeg mener ikke dette. Ærlig talt, det skal litt til å bomme mer enn du gjorde nå.

Ok.du mener det kanskje ikke, men det betyr ikke at du har moral nok til å stå for det du mener.

 

Ett barn velger ikke hvilken familie en får og det tror jeg de fleste skjønner, også anti feminister, men å være et voksent medlem av den menneskelige rase har sine forpliktelser, noe feminister til de grader ikke har, det eneste de tenker på er seg selv og de vet ikke en gang hva de vil ha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det jeg ikke har moral nok til å stå for? Hvilke forpliktelser er det jeg ikke har? Hvorfor tror du jeg bare tenker på meg selv, kan du sitere innlegg som tyder på dette?

 

Jeg forventer svar på dette, fordi det virker som du vet masse om meg. Kanskje jeg kan lære noe nytt.

Lenke til kommentar

Hva er det jeg ikke har moral nok til å stå for? Hvilke forpliktelser er det jeg ikke har? Hvorfor tror du jeg bare tenker på meg selv, kan du sitere innlegg som tyder på dette?Jeg forventer svar på dette, fordi det virker som du vet masse om meg. Kanskje jeg kan lære noe nytt.

Du har ikke moral nok til å gjøre det rette, det vil si du er en priviligert hvit fyr som mener muslimer behandler kvinner som dyr og du støtter bombingen i midtøsten fordi muslimer faktisk har rett når de mener at mannen er ett hakk bedre en kvinner. Nordmenn er en gjeng med feige dyr som bare tenker på at barna sine skal ha den nyeste iphonen og være så kul som mulig.

Lenke til kommentar

Du har ikke moral nok til å gjøre det rette, det vil si du er en priviligert hvit fyr som mener muslimer behandler kvinner som dyr og du støtter bombingen i midtøsten fordi muslimer faktisk har rett når de mener at mannen er ett hakk bedre en kvinner. Nordmenn er en gjeng med feige dyr som bare tenker på at barna sine skal ha den nyeste iphonen og være så kul som mulig.

Wow. Jeg kan sitere mange innlegg, skrevet nylig, som viser at jeg absolutt ikke støtter bombing av Midtøsten. Dette har du åpenbart dratt rett ut av ræven, og det er veldig skuffende. Her trodde jeg du skulle lære meg noe om meg selv, men den gang ei. Bruker du ikke engang fem minutter på disse spådommene dine? Det er neppe noe du bør satse på profesjonelt.

 

Jeg gjentar spørsmålene, ettersom du unngikk de:

 

Hva har jeg ikke moral nok til å stå for? (Du svarte ikke på hva jeg mener er det rette, som jeg velger å ikke stå for.)

 

Hvilke forpliktelser er det jeg ikke har?

 

Hvor viser jeg at jeg bare tenker på meg selv?

 

Legg litt innsats i det, det mølet der holder ikke.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Se der, tråden har virkelig savnet litt meme-spam. Det er bra du setter standarden for hvilken intellektuell kapasitet antifeministene besitter.

utifra innleggene dine så er det akkurat "thirdwave feminism" du speiler haha! typisk feminister, ingen kontakt med virkeligheten, lever i sin egen lille boble.

Lenke til kommentar

 

Du har ikke moral nok til å gjøre det rette, det vil si du er en priviligert hvit fyr som mener muslimer behandler kvinner som dyr og du støtter bombingen i midtøsten fordi muslimer faktisk har rett når de mener at mannen er ett hakk bedre en kvinner. Nordmenn er en gjeng med feige dyr som bare tenker på at barna sine skal ha den nyeste iphonen og være så kul som mulig.

Wow. Jeg kan sitere mange innlegg, skrevet nylig, som viser at jeg absolutt ikke støtter bombing av Midtøsten. Dette har du åpenbart dratt rett ut av ræven, og det er veldig skuffende. Her trodde jeg du skulle lære meg noe om meg selv, men den gang ei. Bruker du ikke engang fem minutter på disse spådommene dine? Det er neppe noe du bør satse på profesjonelt.Jeg gjentar spørsmålene, ettersom du unngikk de:Hva har jeg ikke moral nok til å stå for? (Du svarte ikke på hva jeg mener er det rette, som jeg velger å ikke stå for.)Hvilke forpliktelser er det jeg ikke har?Hvor viser jeg at jeg bare tenker på meg selv?Legg litt innsats i det, det mølet der holder ikke.

 

Du kan mene hva du vil, men det hjelper lite hvis du ikke har moral nok til å gjøre noe ut av meningene dine, men for all del, ting går jo så bra i Europa, daglig så er det terrorhandlinger mot dere og vet du hva? Det er prisen det koster å drepe barn...

Lenke til kommentar

Du kan mene hva du vil, men det hjelper lite hvis du ikke har moral nok til å gjøre noe ut av meningene dine, men for all del, ting går jo så bra i Europa, daglig så er det terrorhandlinger mot dere og vet du hva? Det er prisen det koster å drepe barn...

Er du allergisk mot å svare på spørsmål?

 

Hva er det jeg mener er rett, men som jeg ikke står for?

 

Hvilke forpliktelser er det jeg ikke har?

 

Hvor har jeg vist at jeg bare tenker på meg selv?

Lenke til kommentar

 

Du kan mene hva du vil, men det hjelper lite hvis du ikke har moral nok til å gjøre noe ut av meningene dine, men for all del, ting går jo så bra i Europa, daglig så er det terrorhandlinger mot dere og vet du hva? Det er prisen det koster å drepe barn...

Er du allergisk mot å svare på spørsmål?Hva er det jeg mener er rett, men som jeg ikke står for?Hvilke forpliktelser er det jeg ikke har?Hvor har jeg vist at jeg bare tenker på meg selv?

Hvis du ikke er en del av løsningen så er du en del av problemet. En del av løsningen er å innse at mannen skal være og er overhodet av familien og da mener jeg å kontinuerlig mene det og ikke bare når det passer seg best for seg og sine. Du er ikke annet enn en patetisk hykler som sier en ting og mener det motsatte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...