Gå til innhold

Feminisme?

Anbefalte innlegg

Denne undersøkelsen utforsket bare kvinnenes egen opplevelse av diskriminering. Dermed kan man stille spørsmål ved hvor godt disse oppfatningene stemmer overens med virkeligheten.

Kan det være at skandinaviske damer lett oppfatter mye som diskriminering? Det kan ikke denne studien svare på.

Jeg vil tro at hvis en er i kjønnsmessig undertall på en bedrift vil det ofte være små situasjoner en føler seg litt annerledes/malplassert i.

Og vi skal være veldig forsiktige med å konkludere noe mer fra disse rapportene untenom akkurat det de har funnet ut. Disse er på ingen måte noe bevis eller i det hele tatt noen god indikator for at vi trenger mer feminisme.

Nettopp. Det er til syvende og sist mistrivsel dette dreier seg om. Har vi kommet til det nivået der vi later som det ikke finnes et problem?

Vil også notere at jeg ikke på noen måter kommer med en konklusjon på hva vi skal gjøre. Så ingen sa at mer feminisme var løsningen.

"problemet" finnes i kvinners hoder. Hvorfor skal vi jatte med paranoide?

Det er litt som en undersøkelse for flere år siden blant kvinnelige jurister. De mente alle sammen at de tjente mye mindre enn sine mannlige kolleger i samme stillinger, mens når man faktisk sammenliknet lønningene så viste det seg at deres oppfatning var noe veldig annet enn realiteten.

Men det er klart, for feminister så teller jo subjektiv føling og synsing mye mer enn fakta...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3de bølge feminisme, også kalt campus feminisme med sitt mannehat er farlig. Merk dere hvem som faktisk er feminister idag. Jo det er som regel kvinner med en eller annen skavank. En skavank de ønsker å gi andre skylden for: menn.

Enten er de utseendemessig uattraktive, feite, dårlig "markedsverdi" for det motsatte kjønn, eller har en kilde som skaper et miserabelt liv (mental helse, relasjoner, annet) eller alle de nevnte kombinert.

De spyr ut kvasivitenskap og faktafeil. Alt for å underbygge deres egen overbevisning og personlige erfaring. De bruker skammeteknikk og hersketeknikk for å tie eventuelle motstandere. 

Husk: Det finnes kvinner der ute som har jobbet hardt for å komme der de er idag takket være dem SELV som individ. Ikke fordi de er en kvinne. De trenger ikke safespace og ørten kvinne"forkjemper"grupper. Disse kvinnene får respekt fordi de har gjort seg fortjent til det. De har kommet der de er fra samme startstrek som alle andre. De har fortjent det. Campus-feminister avkrediterer sine "medsøstre" med sin syting.

Folk begynner å få nok av feminisme-mafian. Er en grunn til at kommentarseksjonen til feminist-avisen Dagbladet ble deaktivert. Merk også på Aftenposten, hvor de velger med omhu hvilke artikler folk kan kommentere ( artikler av politisk agenda). Campus-feminisme vil bli sett på tilbake i historien som en regelrett flause og dårlig smak i munnen. En slags tragi-komedie. Og godt er det!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hva har du nyansert? Å påpeke at ikke alle menn har hatt stemmerett forandrer selvsagt ikke at ingen kvinner hadde det.

Også lyver du igjen ja.... Som vanlig.

Selv om Sheasy besitter meninger og standpunkt jeg er rivende uenig i, så synes jeg du, og andre, skal holde seg for gode til å fare å beskylde folk for løgn. Spesielt der det ikke finnes spor av løgn. Min mening om Sheasy sitt argument over her er at det er en utidig og bevisst snever vinkling, men det er ingenting der som er løgn.

Lenke til kommentar

Denne tråden er egentlig ganske urovekkende, jeg er ofte uenig med Sheasy, men å se han stå nesten alene med et ganske moderat syn, mot en haug med det man vanskelig kan kalle annet en ekstreme synspunkter er ganske underlig.

AtW

Hvordan er Sheasy sine konspirasjonsteorier og løgner moderate?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har du nyansert? Å påpeke at ikke alle menn har hatt stemmerett forandrer selvsagt ikke at ingen kvinner hadde det.

Selv om Sheasy besitter meninger og standpunkt jeg er rivende uenig i, så synes jeg du, og andre, skal holde seg for gode til å fare å beskylde folk for løgn. Spesielt der det ikke finnes spor av løgn. Min mening om Sheasy sitt argument over her er at det er en utidig og bevisst snever vinkling, men det er ingenting der som er løgn.

Ingen kvinner har kunnet stemme før for 100 år siden skriver han. Det er uomtvistelig en løgn. Det er ikke en beskyldning, det er en konstatering av fakta.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

3de bølge feminisme, også kalt campus feminisme med sitt mannehat er farlig. Merk dere hvem som faktisk er feminister idag. Jo det er som regel kvinner med en eller annen skavank. En skavank de ønsker å gi andre skylden for: menn.

Enten er de utseendemessig uattraktive, feite, dårlig "markedsverdi" for det motsatte kjønn, eller har en kilde som skaper et miserabelt liv (mental helse, relasjoner, annet) eller alle de nevnte kombinert.

De spyr ut kvasivitenskap og faktafeil. Alt for å underbygge deres egen overbevisning og personlige erfaring. De bruker skammeteknikk og hersketeknikk for å tie eventuelle motstandere. 

Husk: Det finnes kvinner der ute som har jobbet hardt for å komme der de er idag takket være dem SELV som individ. Ikke fordi de er en kvinne. De trenger ikke safespace og ørten kvinne"forkjemper"grupper. Disse kvinnene får respekt fordi de har gjort seg fortjent til det. De har kommet der de er fra samme startstrek som alle andre. De har fortjent det. Campus-feminister avkrediterer sine "medsøstre" med sin syting.

Folk begynner å få nok av feminisme-mafian. Er en grunn til at kommentarseksjonen til feminist-avisen Dagbladet ble deaktivert. Merk også på Aftenposten, hvor de velger med omhu hvilke artikler folk kan kommentere ( artikler av politisk agenda). Campus-feminisme vil bli sett på tilbake i historien som en regelrett flause og dårlig smak i munnen. En slags tragi-komedie. Og godt er det!

For moro skyld, ettersom denne tråden allerede er en clusterfuck av dimensjoner: Kan du beskrive hva du tror third way er for noe? Da mener jeg konkrete kjennetegn, og hva som skiller fra second wave. For å hjelpe deg på vei, first wave handlet om juridiske rettigheter (stemmerett, eiendomsrett etc.).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Ingen kvinner har kunnet stemme før for 100 år siden skriver han. Det er uomtvistelig en løgn. Det er ikke en beskyldning, det er en konstatering av fakta.

Da må du angripe DET utsagnet og ikke det utsagnet som du siterer.

Lenke til kommentar

For moro skyld, ettersom denne tråden allerede er en clusterfuck av dimensjoner: Kan du beskrive hva du tror third way er for noe? Da mener jeg konkrete kjennetegn, og hva som skiller fra second wave. For å hjelpe deg på vei, first wave handlet om juridiske rettigheter (stemmerett, eiendomsrett etc.).

Følte du deg truffet? Jeg er ikke din personlige google :)

Lenke til kommentar

Det er jo det jeg siterer... Har du vanskelig for å lese?

Lenke til kommentar

Nei, jeg er oppriktig interessert. For moro skyld. Du trenger ikke svare, så klart, det er et fritt land. Jeg spør fordi jeg tror du ikke har peiling overhodet, hvis du har lyst kan du vise at jeg tar feil.

Jeg spør ikke fordi jeg lurer på hva third wave er for noe, hvis du kan lese så forsto du det.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Nei, jeg er oppriktig interessert. For moro skyld. Du trenger ikke svare, så klart, det er et fritt land. Jeg spør fordi jeg tror du ikke har peiling overhodet, hvis du har lyst kan du vise at jeg tar feil.

3dje bølge feminisme er nok mange ting, men mye av det er desverre syting. Klart du kan oppsummere gode konstruktive ting de står for, men det er ikke til å skyve under en stol at feminisme i 2016 er stort sett rent bullshit. Ikke tar feminiser opp viktige saker heller, som f.eks Islam. Nei, feminister idag har mistet bein i nesa og klager over mannen som sitter med spredde bein på bussen på grunn av hans kjønnsorgan.

Lenke til kommentar

3dje bølge feminisme er nok mange ting, men mye av det er desverre syting. Klart du kan oppsummere gode konstruktive ting de står for, men det er ikke til å skyve under en stol at feminisme i 2016 er stort sett rent bullshit. Ikke tar feminiser opp viktige saker heller, som f.eks Islam. Nei, feminister idag har mistet bein i nesa og klager over mannen som sitter med spredde bein på bussen på grunn av hans kjønnsorgan.

Ok, så du vil/kan ikke svare. Kanskje dette er enklere: når startet third wave?

Lenke til kommentar

Tidlig 90-tall. Sukk..

Lenke til kommentar

Hvor er relevansen for denne semantikk debatten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er jo det jeg siterer... Har du vanskelig for å lese?

Hvor kommer de hundre årene fra? Du må kommentere ut fra hva som FAKTISK står i sitatet. Ikke hva du også ellers tenker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...