Rigmor Ortiz Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Det virker nesten som om kvinner blir "feminister" fordi de vet at de ikke kan konkurrere om alfahannene. Det er anekdotisk, men det er i grunn den konklusjonen jeg har kommet til de siste åra også. I noen tilfeller har jeg opplevd kvinner som bærer det å være feminist en slags ære, for å imponere meg. Kjempeartig 3 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Det virker nesten som om kvinner blir "feminister" fordi de vet at de ikke kan konkurrere om alfahannene. Det er anekdotisk, men det er i grunn den konklusjonen jeg har kommet til de siste åra også. I noen tilfeller har jeg opplevd kvinner som bærer det å være feminist en slags ære, for å imponere meg. Kjempeartig Jupp. Jeg er pro-egalitarisme, men tredjebølgefeminister er mentalt skrudde i hodet. De er ikke ute etter samme rettigheter. De er ute etter å plage heterofile hvite menn. 4 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 Det er lenge siden feminisme i vesten handlet om likestilling for kvinner. Feminisme i dag er hvite, vestlige, bortskjemte hurper under 30 som aldri har møtt motstand i livet, langt mindre på grunn av kjønn, og som forsøker å overgå hverandre i å kue hvite hereofile menn. Vestlige feminister er som regel lesber, panseksuelle osv. med rare hårfarger, hipster-briller fordi de tror det får dem til å se mer intelligente ut, septum-piercinger og andre ansiktspiercinger. Ofte er de også mindre attraktive. Det virker nesten som om kvinner blir "feminister" fordi de vet at de ikke kan konkurrere om alfahannene. Det hele er ganske patetisk. Den som ikke tror meg eller tror jeg overdriver kan bare melde seg inn på en datingside eller lignende og se for seg selv. Særlig er dette sant for f.eks svenske damer. Der kryr det av slike. Jeg kjenner faktisk ikke en eneste person som er sånn som du beskriver, men - uten å ha gjort en grundig undersøkelse - så føler jeg meg trygg på at de fleste jeg kjenner kan betegnes som feminister. Men det kan være at siden min omgangskrets stort sett består av høyt utdannede folk så er det ikke representativt? Mine påstander i denne tråden: 1. Det finnes tilfeller av diskriminering mot kvinner, og kvinner diskrimineres mot mer enn menn. 2. Mindre enn 100 % av kjønnsforskjeller skyldes biologi. Jeg trodde dette var allment anerkjent som trivielt åpenbare fakta. Oh well, lærer så lenge man lever. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 27. juni 2016 Del Skrevet 27. juni 2016 (endret) Mine påstander i denne tråden: 1. Det finnes tilfeller av diskriminering mot kvinner, og kvinner diskrimineres mot mer enn menn. 2. Mindre enn 100 % av kjønnsforskjeller skyldes biologi. Jeg trodde dette var allment anerkjent som trivielt åpenbare fakta. Oh well, lærer så lenge man lever. I den virkelige verden, helt klart. På dette forumet gjør det meg til en ekstremist. Det morsomme er at denne "pro-egelitaristen" over mener at kvinnelig stemmerett vil føre til sivilisasjonens fall. Endret 27. juni 2016 av Sheasy 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 I den virkelige verden, helt klart. På dette forumet gjør det meg til en ekstremist. Det morsomme er at denne "pro-egelitaristen" over mener at kvinnelig stemmerett vil føre til sivilisasjonens fall. Lov å ha fler tanker i hodet samtidig, Sheasy. At jeg mener kvinners frigjøring er i ferd med å ødelegge det vestlige samfunnet betyr ikke at jeg ønsker dem tilbake på kjøkkenet eller å frata dem stemmeretten eller medbestemmelsesrett i samfunnet. Tvert imot. Vi må finne fikse måter å lage fler norske barn på, og ta inn færre innvandrere. Eventuelt kun ta imot kvinner. Å ta inn enslige menn kommer til å føre til katastrofe på katastrofe. Eventuelt må vi begynne å klone mennesker eller føde kunstig befruktede barn i kunstige livmor. Dette er objektive fakta. Jeg skulle ønske vi kunne tute og kjøre på som vi gjør i dag, men vi kan ikke det. Dagens politikk er suicidal. 2 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) I den virkelige verden, helt klart. På dette forumet gjør det meg til en ekstremist. Det morsomme er at denne "pro-egelitaristen" over mener at kvinnelig stemmerett vil føre til sivilisasjonens fall. Lov å ha fler tanker i hodet samtidig, Sheasy. At jeg mener kvinners frigjøring er i ferd med å ødelegge det vestlige samfunnet betyr ikke at jeg ønsker dem tilbake på kjøkkenet eller å frata dem stemmeretten eller medbestemmelsesrett i samfunnet. Tvert imot. Vi må finne fikse måter å lage fler norske barn på, og ta inn færre innvandrere. Eventuelt kun ta imot kvinner. Å ta inn enslige menn kommer til å føre til katastrofe på katastrofe. Eventuelt må vi begynne å klone mennesker eller føde kunstig befruktede barn i kunstige livmor. Dette er objektive fakta. Jeg skulle ønske vi kunne tute og kjøre på som vi gjør i dag, men vi kan ikke det. Dagens politikk er suicidal. Er fødselsratene her i Norge så dårlig da? Er jo heller ikke veldig merkelig at flere heller vil fokusere på jobb/fritid /utdannelse mens man er ung. Er ikke særlig økonomisk smart å få unge i 20 årene. Ei er unge noe som frister veldig mange å få vil jeg tro. Det met normale idag er vell å få barn sent i 30 årene/tidlig 40 årene. Endret 28. juni 2016 av Quakecry Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Fødselsraten i norge er høy sammenliknet med land det er naturlig å sammenlikne seg med. AtW Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Fødselsraten i norge er høy sammenliknet med land det er naturlig å sammenlikne seg med. AtW Ja, tenkte meg det. Så da er det jo egentlig ikke et problem her. Hørte dog det er et problem i Japan spesielt. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Norge har fertilitet på 1.86 Man trenger minimum 2.1 for å opprettholde en kultur. Inkludert i disse 1.86 kommer innvandrere.SSB rapporterer at for femten år siden hadde hvert tiende barn en mor som var innvandrer. I dag er tallet èn av fire. Og da er ikke fedre med norske mødre medregnet. Kvinner er spesielt "ulojale" mot sin egen inn-gruppe og har langt fler barn med innvandrere enn innvandrerkvinner har med norske menn. Hva det tallet er vil ikke SSB si. Men jeg tror vi kan regne med at rundt annenhver nyfødt i Norge i dag har èn eller to foreldre som er innvandrere. SSB mener disse er etnisk norske.I realiteten har Norges befolkning økt ifra 4 til 5,2 millioner siden 1980 men den etnisk norske befolkningen har krympet med over 200,000 og antall innvandrere er faktisk over 1,2 millioner. Selv spår SSB 1,4 millioner innvandere i 2045. Men vi er der allerede i realiteten om ~5 år.Nå øker også antallet voksne menn uten utdanning, arbeidserfaring, familie, tilknytning osv. spesielt fort, noe som er veldig farlig for ethvert samfunn.Dette gjør også at fler norske menn blir uten dame og enten må ty til import, eller frustrasjon. For første gang i historien har Norge nå en betydelig overvekt av menn. Dette vil skape økende konflikt og terror, både ifra islam og også etnisk norske som i minkende grad vil karakteriseres som radikale.Den eneste innvandringen som burde finne sted er henteekteskap for etniske nordmenn som er så uheldige å forelske seg i utlendinger. Så får det gi genene våre den genetiske driften vi trenger. 2 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Norge har fertilitet på 1.86 Man trenger minimum 2.1 for å opprettholde en kultur. Inkludert i disse 1.86 kommer innvandrere. SSB rapporterer at for femten år siden hadde hvert tiende barn en mor som var innvandrer. I dag er tallet èn av fire. Og da er ikke fedre med norske mødre medregnet. Kvinner er spesielt "ulojale" mot sin egen inn-gruppe og har langt fler barn med innvandrere enn innvandrerkvinner har med norske menn. Hva det tallet er vil ikke SSB si. Men jeg tror vi kan regne med at rundt annenhver nyfødt i Norge i dag har èn eller to foreldre som er innvandrere. SSB mener disse er etnisk norske. I realiteten har Norges befolkning økt ifra 4 til 5,2 millioner siden 1980 men den etnisk norske befolkningen har krympet med over 200,000 og antall innvandrere er faktisk over 1,2 millioner. Selv spår SSB 1,4 millioner innvandere i 2045. Men vi er der allerede i realiteten om ~5 år. Nå øker også antallet voksne menn uten utdanning, arbeidserfaring, familie, tilknytning osv. spesielt fort, noe som er veldig farlig for ethvert samfunn. Dette gjør også at fler norske menn blir uten dame og enten må ty til import, eller frustrasjon. For første gang i historien har Norge nå en betydelig overvekt av menn. Dette vil skape økende konflikt og terror, både ifra islam og også etnisk norske som i minkende grad vil karakteriseres som radikale. Den eneste innvandringen som burde finne sted er henteekteskap for etniske nordmenn som er så uheldige å forelske seg i utlendinger. Så får det gi genene våre den genetiske driften vi trenger. Nå kan vi ikke tvinge jenter til å like oss som er mindre heldig med utseendet heller. Det er jo heller ingen ukjent sak at kvinner går på de kjekkeste å vil gjerne ikke gi en "normal" en sjangse. Og slår seg til ro med en fyr først i 30 årene f.eks. Men ikke at det er så relevant her. Det at vi får og har et økt antall menn uten dame osv er jo ikke noe som man kan "fikse" uten å innføre tvangsekteskap. Om du ikke har noen andre tanker om hvordan problemet med økt antall enslige menn uten familie osv kan fikses. Endret 28. juni 2016 av Quakecry Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Hvor godt kjenner du til American Enterprise Institute? Endret 28. juni 2016 av Sheasy Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Norge har fertilitet på 1.86 Man trenger minimum 2.1 for å opprettholde en kultur. Inkludert i disse 1.86 kommer innvandrere. Spørsmålet er, om fødselstallene blant norske kvinner er under 1,8, hvordan skal du opprettholde den norske kultur uten innvandring? Et eller annet sted må vel disse "nordmennene" som skal opprettholde kulturen komme fra. Geir Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Norge har fertilitet på 1.86 Man trenger minimum 2.1 for å opprettholde en kultur. Inkludert i disse 1.86 kommer innvandrere. SSB rapporterer at for femten år siden hadde hvert tiende barn en mor som var innvandrer. I dag er tallet èn av fire. Og da er ikke fedre med norske mødre medregnet. Kvinner er spesielt "ulojale" mot sin egen inn-gruppe og har langt fler barn med innvandrere enn innvandrerkvinner har med norske menn. Hva det tallet er vil ikke SSB si. Men jeg tror vi kan regne med at rundt annenhver nyfødt i Norge i dag har èn eller to foreldre som er innvandrere. SSB mener disse er etnisk norske. La oss si det er riktig, noe det ikke er. Er de ikke "etnisk norske", men feks en forelder fra utlandet? Ikke en del av norsk kultur? AtW Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Hvor godt kjenner du til American Enterprise Institute?Hvor godt kjenner DU til American Enterprise Institute? 3 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Hvor godt kjenner DU til American Enterprise Institute? Veldig godt. De skuffer aldri, gitt at du er ute etter folk som benekter klimaendringer, eller lignende. Sist du var innom tråden ba du om dokumentasjon. Du fikk en 5-6 linker, men svarte ikke. Er du interessert i å diskutere temaet? Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Hvor godt kjenner DU til American Enterprise Institute? Veldig godt. De skuffer aldri, gitt at du er ute etter folk som benekter klimaendringer, eller lignende. Med andre ord; American Enterprise Institute har en "gal" mening i forhold til klimaendringer. Dermed bør vi avfeie denne videoen fra dem som handler om feminisme. Eller? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Sist du var innom tråden ba du om dokumentasjon. Du fikk en 5-6 linker, men svarte ikke. Er du interessert i å diskutere temaet?Det er tid det står på, det ble bortprioritert. Men dokumentasjonen din viser bare at menn og kvinner har ulike yrker. Ikke noe nytt. Samme lønn for samme arbeid, samme stilling. Med andre ord; American Enterprise Institute har en "gal" mening i forhold til klimaendringer. Dermed bør vi avfeie denne videoen fra dem som handler om feminisme. Eller? Mhm. Synes Christina Hoff Sommers er vettig. Hun driver ikke med klimarelaterte saker, så det er irrelevant. Hun har snakket om dette i andre sammenhenger også, deriblant debatter. Men denne videoen summerer det veldig godt. Endret 28. juni 2016 av AdNauseam 1 Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Sist du var innom tråden ba du om dokumentasjon. Du fikk en 5-6 linker, men svarte ikke. Er du interessert i å diskutere temaet?Det er tid det står på, det ble bortprioritert. Men dokumentasjonen din viser bare at menn og kvinner har ulike yrker. Ikke noe nytt. Samme lønn for samme arbeid, samme stilling. Med andre ord; American Enterprise Institute har en "gal" mening i forhold til klimaendringer. Dermed bør vi avfeie denne videoen fra dem som handler om feminisme. Eller? Mhm. Synes Christina Hoff Sommers er vettig. Hun driver ikke med klimarelaterte saker, så det er irrelevant. Hun har snakket om dette i andre sammenhenger også, deriblant debatter. Men denne videoen summerer det veldig godt. Nei det var poenget. Jepp, en av de få ordentlige feministene igjen. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 (endret) Jeg kjenner faktisk ikke en eneste person som er sånn som du beskriver, men - uten å ha gjort en grundig undersøkelse - så føler jeg meg trygg på at de fleste jeg kjenner kan betegnes som feminister. Men det kan være at siden min omgangskrets stort sett består av høyt utdannede folk så er det ikke representativt? Tja, jeg vet ikke om det er forklaringen. I 2014 målte man hvor stor andel av befolkningen som regnet seg som feminister. Det gjaldt 11 prosent av hele befolkningen, mens kun 10 prosent av de høyt utdannede (ekskl. humaniora, jus og økonomi) kalte seg det. Blant jurister og økonomer var andelen 9 prosent. Blant akademikerne innenfor samfunnsfag og humaniora, som vel er blant våre mest politisk venstrevridde grupper, var andelen riktignok så høy som 21 prosent. At de fleste i din omgangskrets kan betegnes som feminister høres uansett veldig høyt ut om man tar denne undersøkelsen i betraktning, men du har kanskje en veldig radikal vennegjeng? Det kommer selvsagt også an på hva man legger i ordet feminist. For noen virker det nærmest bare å bety at man mener kvinner og menn skal ha like rettigheter, og da skal det selvsagt ikke så mye til for å kalle seg det. De fleste legger nok en god del mer i begrepet, og ordbokdefinisjonen til Språkrådet og UIO sier at en feminist er en "person som arbeider for kvinners likestilling og frigjøring". Det er nok en ganske liten andel av befolkningen som passer inn i den beskrivelsen. Endret 29. juni 2016 av Husam 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå