Tjuls Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 jeg får denne feilmeldinga på torture test i prime95.. hva kommer dette av? Lenke til kommentar
candymann Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Overklokket for mye? Ikke stabil pc? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) jeg får denne feilmeldinga på torture test i prime95.. hva kommer dette av? Det betyr at PC'n din ikke er stabil. Har du overklokket PC'n din? Endret 13. november 2003 av Spaz Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Ganske sikkert pga for høy FSB. Prime "henger" hvis du har overklokket for mye på CPU. Det kan også være minnebrikkene, da kan du evt. prøve å øke spenningen til disse. Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 dette skjer når jeg har fsb på 174+.. normalt er det 166*11. har twinmos pc3200 ram.. skal tåle dette.. kan jeg øke vcore og vdimm for at jeg skal kunne klokke høyere? vil det da funke bedre? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Det står at du skal konsultere stress.txt. Kan hende det er noe nyttig informasjon der? Lenke til kommentar
Tjuls Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 yes.. der sto det det samme jeg har fått vite her. skal kanskje lese litt heretter sorry.. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 hva er Prime til ? jeg har forstått det sånn at det er sånn som du sjekker om PCen er stabil etter klokking! er dette sånn? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 hva er Prime til ? jeg har forstått det sånn at det er sånn som du sjekker om PCen er stabil etter klokking! er dette sånn? Jepp. Den gir CPU-en din 100% arbeidslast så lenge du vil. Hvis maskinen din klikker eller blir ustabil på andre måter, indikerer programmet det. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 indikerer ? stopper det? men vis det er sånn at den stopper.. skal man sette opp vcore litt da ? Lenke til kommentar
Npt Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Du kan jo prøve, er ikke sikkert det hjelper. Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 hva mener du med"Hvis maskinen din klikker eller blir ustabil på andre måter, indikerer programmet det." ? indikerer = stopper ? hvor mye stiger foresten CPU temp sånn ca når du klokker en 2500 til 3200 ? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 trym13: Altså, du får opp sånn error greie i prime95 som Tjuls får opp hvis den er ustabil, det er det han mener med at programet indikerer at maskinen er ustabil. Du sjønner, når du får en slik error, betyr det at CPU ikke klarer å kalkulere skikkelig. Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 jeg får denne feilmeldinga på torture test i prime95.. hva kommer dette av? Får den samme feilmeldingen, jeg vet det er pga minne og for høy oc så d er bare å klokke ned litt hvis du er ute etter en prime-stabil pc.. ergo Lenke til kommentar
trym13 Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 nice prog da... sjekker om CPUen er stabil og vis den ikke er det så stopper programmet (prime) bare ? smart Lenke til kommentar
Gef Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 nice prog da... sjekker om CPUen er stabil og vis den ikke er det så stopper programmet (prime) bare ? smart For det meste får du en slik error ja....men hvis du har klokket mye for mye! Ja da restarter maskinen Det er det prog man bruker til å sjekke at pc'en er stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå