Forankringen Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Hei Trenger hjelp! Jeg har ett GET modem med innebygd router fra Cisco. Dette har jeg satt i bridge mode. Bruker istedet en Asus rt-ac68u som router. Jeg får opp min IP utad om WAN IP i asus konfigurasjonen. Så tror ikke det er noe dobbel NAT her. Har satt opp selve port-forwardingen i routeren riktig. Men når jeg etterpå sjekker om port er åpen på canyouseeme.org f.eks - så er ikke porten åpen. Hva kan dette skyldes? Har også disablet firewall på pc og i router Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Porten er lukket så lenge det ikke går trafikk gjennom den. Derfor feiler canyouseeme.org f.eks så sier den at port 443 er stengt hos meg Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Som Chris93 sier så må det stå utstyr på innsiden av nettet ditt som svarer på denne porten. Lenke til kommentar
otl Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Har åpnet en viss port på ac68u (dedikert til en enkelt maskin). Når jeg er inne på canyouseeme.org viser den at porten er åpen (kjører det fra den ene maskinen som skal ha åpen port). Går jeg inn og kjører testen fra en annen maskin igjen så vil jo testen vise at porten er lukket. Noe som er helt greit Lenke til kommentar
Forankringen Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg har satt opp port forwardingen til IP'en på laptopen min for å teste: Når jeg da kjører en port test på canyouseeme fra denne laptopen, så er den stengt .... Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Har du tillatt denne porten i brannmur på laptopen din? Lenke til kommentar
Forankringen Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg disablet brannmuren i Norton. Men mulig Windows brannmuren sviver i tillegg.. Blokker Windows brannmur dette? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Ja, den kan gjøre det. Lenke til kommentar
Forankringen Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Windows firewall var avslått og norman firewall deaktivert. Kommer ikke gjennom :/ Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Og tjenesten som benytter den porten kjører? Du kan nå den internt? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Avhengig av hva du port forwarder så må du ha tjenesten / serveren som du vil koble deg til KJØRENDE på porten. Hvis ikke vil porten vises som stengt, da ingenting svarer på forespørselen fra canyouseeme.org Om du fortsatt er usikker så kan du kjøre verktøyet du kan laste ned fra portforward.com de inkluderer en server som kjører på porten og vil svare når du får koblet til. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Og hvilken port er det? Noen ISP'er blokkerer noen porter for å unngå at folk kjører servere på de aller vanligste portene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå