Gå til innhold

Mistet lappen - Statensvegvesen.

Rinovag

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg mistet førerkortet i sommer pga fart og har nå vært uten i 4måneder (2 måneder igjen).

På Statensvegvesen sin nettside på "Min profil" står det enda at jeg har førerkort på person bil (B) og moped (AM), kan det ha seg at det har skjedd klyss i systemet og at jeg bare fikk bot, eller blir ikke SV informert om førerkort-tap?

Kan også nevne at politiet ringte meg 3-4 uker etter jeg ble stoppet for og få mer informasjon angående hendelsen da dem hadde tullet med rapporten.

Er det også sant at jeg kan ta teoriprøven igjen (prøvetiden) når som helst før tiden går ut?

Takker for saklige svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde det samme i sommer når tapsperioden nærmet seg slutt. Det står på minside at jeg hadde klasse B og Am, men når du ringer statensveivesen så kan de selv fortelle deg at de får fram at vandel ikke er ok.

Også må dei sende vandelførespørsel når du søker om tilbakelevering, der vil politiet gi et krav som hva som skal til få å få vandel ok. (Tapsperiode slutt og om du må ha full/delvis førerprøve).

Bare søk no du, ettersom politiet er treige med å behandle søknaden. Når den er ok, kan du eventuelt ta teori også bestille oppkjøring på dagen etter tapsperioden :) (etter teori bestått)

Har selv vært innom dette helvete tilbakelevering prossesen. Var heldig å mistet den etter prøveperioden. (9 måner) pga.fart. Måtte bare ta delvis ( kunn oppkjøring). Slipper teori helvete.

Lykke til med tilbakeleveringen :) Håper det går knirke fritt for deg :)

Lenke til kommentar

Opplevde det samme i sommer når tapsperioden nærmet seg slutt. Det står på minside at jeg hadde klasse B og Am, men når du ringer statensveivesen så kan de selv fortelle deg at de får fram at vandel ikke er ok.

Også må dei sende vandelførespørsel når du søker om tilbakelevering, der vil politiet gi et krav som hva som skal til få å få vandel ok. (Tapsperiode slutt og om du må ha full/delvis førerprøve).

Bare søk no du, ettersom politiet er treige med å behandle søknaden. Når den er ok, kan du eventuelt ta teori også bestille oppkjøring på dagen etter tapsperioden :) (etter teori bestått)

Har selv vært innom dette helvete tilbakelevering prossesen. Var heldig å mistet den etter prøveperioden. (9 måner) pga.fart. Måtte bare ta delvis ( kunn oppkjøring). Slipper teori helvete.

Lykke til med tilbakeleveringen :) Håper det går knirke fritt for deg :)

Takk for saklig svar og takk for kloke ord! :DD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...