Ragnar115 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hei, Skal skaffe meg ein kabel mellom PC og ruter. Har fiber i hus så har litt hastighet på nettet. Bruker pcen mye til diverse.Er det CAT kabler eg skal bruke? Og om ja, er det CAT 7 som er mest hensiktsmessig å bruke? Snakk om stasjonær til ruter. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 CAT6 støtter vel 10GBps så det skal da holde. Cat7 er jeg ikke opplest på. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 CAT6 støtter vel 10GBps så det skal da holde. Cat7 er jeg ikke opplest på. Såg prisen var ganske grei på CAT 7. Vet du om det har noke for seg i forhold til ping og slikt og bruke "bedre" kabler? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 CAT5e eller høyere skal fungere 100%. Med mindre du skal strekke veldig langt (100 meter), utendørs eller sammen med høyspentkabler etc. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 CAT5e eller høyere skal fungere 100%. Med mindre du skal strekke veldig langt (100 meter), utendørs eller sammen med høyspentkabler etc. Med andre ord, CAT 6 er ikkje nødvendigvis bedre enn CAT 7 når det er snakk om "relativt" lave hastigheter, altså under "grensen" for kvar kabel. Eg trenger vel ikkje noken fancye fiber kabler eller noke fra ruter? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Du trenger ikke noe fancy kabel i det hele tatt. Det skader ikke med bedre kabel men det blir ikke noe bedre heller. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå