LMH1 Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Trodde selv ftp:uninett.no var veldig kraftig, men viser seg ikke slik, vertfall når jeg testet. Uninett sin FTP har 2Gb - bruken kan du se her: http://ftp.uninett.no/if_bond1-day.png Makser du ikke linja derfra så bør du sjekke eget utstyr, eller kontakte levrandør. Har sjekket egent utstyr, og klarer å laste ned maks 36 MB\S fra steam. Men får ikke: ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/debian-iso/8.2.0/amd64/iso-dvd/ høyere en 21 MB\S herfra. Har aldri klart 62,5 MB\S som burde være maks på 500 mbit. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Trodde selv ftp:uninett.no var veldig kraftig, men viser seg ikke slik, vertfall når jeg testet.Uninett sin FTP har 2Gb - bruken kan du se her: http://ftp.uninett.no/if_bond1-day.pngMakser du ikke linja derfra så bør du sjekke eget utstyr, eller kontakte levrandør. Har sjekket egent utstyr, og klarer å laste ned maks 36 MB\S fra steam. Men får ikke: ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/debian-iso/8.2.0/amd64/iso-dvd/ høyere en 21 MB\S herfra. Har aldri klart 62,5 MB\S som burde være maks på 500 mbit. Du får skylde på leverandør og/eller utstyr. Jeg får 12 MB/s (96 Mbps) fra ftp.uninett på 100/5-linje samtidig som junior gamer og sitter på Skype. Endret 19. oktober 2015 av Mr D Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Bor nesten midt i Stavanger sentrum, uten noen mulighet til å ha høyere enn 8/0.6 fra Telenor.. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 (endret) Du får skylde på leverandør og/eller utstyr. Jeg får 12 MB/s (96 Mbps) fra ftp.uninett på 100/5-linje samtidig som junior gamer og sitter på Skype. Har opprettet en tråd på det, 100 mbit er ikke særlig å sammenligne mot. Det kan være problemet ligger i modem eller sentralene til canaldigital som stuper hastigheten. Noen andre som har 500 mbit eller 1 gigabit og kan si hva de får i firefox\opera? Klarer dere 62.5 MB\s eller 125 MB\S på fiber må det nok være docsis 3.0 og ikke i nettleser. Siden vet firefox og opera har problemet med 1 gigabit. Tror chrome er de få som klarer 1 gigabit hastigheter gjennon nettleseren. Endret 20. oktober 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Grunnen til at du tror det er fordi chrome bruker multicon mens firefox ikke gjør det. Lenke til kommentar
tven Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 har 2/2mbit og det funker som bare det! Får lastet ned til nesten 300kbs/s og en vanlig torrentfilm er ferdig på en time. Trenger virkelig ikke noe mer selv om jeg har tilbud om å få 500mbit også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå