Gå til innhold

500/50 Mbits - Canal Digital

Anbefalte innlegg

Trodde selv ftp:uninett.no var veldig kraftig, men viser seg ikke slik, vertfall når jeg testet.

Uninett sin FTP har 2Gb - bruken kan du se her: http://ftp.uninett.no/if_bond1-day.png

Makser du ikke linja derfra så bør du sjekke eget utstyr, eller kontakte levrandør.

Har sjekket egent utstyr, og klarer å laste ned maks 36 MB\S fra steam.

Men får ikke: ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/debian-iso/8.2.0/amd64/iso-dvd/

høyere en 21 MB\S herfra.

Har aldri klart 62,5 MB\S som burde være maks på 500 mbit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde selv ftp:uninett.no var veldig kraftig, men viser seg ikke slik, vertfall når jeg testet.

Uninett sin FTP har 2Gb - bruken kan du se her: http://ftp.uninett.no/if_bond1-day.png

Makser du ikke linja derfra så bør du sjekke eget utstyr, eller kontakte levrandør.

Har sjekket egent utstyr, og klarer å laste ned maks 36 MB\S fra steam.

Men får ikke: ftp://ftp.uninett.no/pub/linux/debian-iso/8.2.0/amd64/iso-dvd/

høyere en 21 MB\S herfra.

Har aldri klart 62,5 MB\S som burde være maks på 500 mbit.

Du får skylde på leverandør og/eller utstyr. Jeg får 12 MB/s (96 Mbps) fra ftp.uninett på 100/5-linje samtidig som junior gamer og sitter på Skype.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Du får skylde på leverandør og/eller utstyr. Jeg får 12 MB/s (96 Mbps) fra ftp.uninett på 100/5-linje samtidig som junior gamer og sitter på Skype.

Har opprettet en tråd på det, 100 mbit er ikke særlig å sammenligne mot.

Det kan være problemet ligger i modem eller sentralene til canaldigital som stuper hastigheten.

Noen andre som har 500 mbit eller 1 gigabit og kan si hva de får i firefox\opera? Klarer dere 62.5 MB\s eller 125 MB\S på fiber må det nok være docsis 3.0 og ikke i nettleser. Siden vet firefox og opera har problemet med 1 gigabit. Tror chrome er de få som klarer 1 gigabit hastigheter gjennon nettleseren.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...