Gå til innhold

500/50 Mbits - Canal Digital

Anbefalte innlegg

Flere her som mener 500 mbit pakken canaldigital kommer med er urimlig for coax kunder?

Dette fordi:

• Prisen er veldig stiv for bare opptil 50 mbit opplasting
  • Dårlig ping tider, mellom 1-20
  • Servere sliter ofte og gi over 200 mbit.

Dermed er 500 mbit bare for å få folk å ungå å bestille dette frem til docsis 3.1 kommer.

For fiberkunder kunne de tilbudt 1 gigabit i dag.

Når 700 mbit eller 1 gigabit kanskje kommer i 2016-2017 regner jeg med det koster 1200-1500 kr måneden.

Det er lite aktuelt for de fleste og kun få 150-200 mbit opplasting i bestefall.

Skulle gjerne likt å vite hva canaldigital tenker.

Haddde de:

• Lovet hvis man betaler for dette eller mere vil man få fiber
  • De vil sette opp cacheserver\mellomlagring for flere tjenester en nettflix f.eks Steam og uninett.

Så er dette mere å vurdre å betale for. Siden tviler på dette er fremtiden invistering på sikt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere her som mener 500 mbit pakken canaldigital kommer med er urimlig for coax kunder?

Dette fordi:

Dermed er 500 mbit bare for å få folk å ungå å bestille dette frem til docsis 3.1 kommer.

Når 700 mbit eller 1 gigabit kanskje kommer i 2016-2017 regner jeg med det koster 1200-1500 kr måneden.

Det er lite aktuelt for de fleste og kun få 150-200 mbit opplasting i bestefall.

Haddde de:

• De vil sette opp cacheserver\mellomlagring for flere tjenester en nettflix f.eks Steam og uninett.

Så er dette mere å vurdre å betale for. Siden tviler på dette er fremtiden invistering på sikt.

150-200mbit opplasting vil være PLENTY for de fleste i 2016-2017.

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Kan være johanf har vært offer for canaldigital salgstriks?

http://www.sb.no/nyheter/canal-digital-selger-pa-dora-til-andreas-du-ma-betale-100-kroner-mer/s/5-73-57028

http://www.budstikka.no/nyheter/nyheter/hevder-moren-86-ble-lurt-av-dorselger-fra-canal-digital/s/2-2.310-1.8537501

http://www.nettavisen.no/na24/--de-ly-moren-min-opp-i-trynet/3490948.html

http://www.nordlys.no/nyheter/canal-digitals-selger-utga-seg-for-a-vare-var-nabo/s/1-79-6639135

Det  er flere slike, så vær kritisk.

I følge min mening bør canaldigital heller fokusere på å få nettet cachet slik at selv 500 mbit ikke føles like tregt som 100 mbit i perioder. For det største problemet med slike hastigheter er serverene og ikke hastigheten og Pcen i seg selv.

Lenke til kommentar

Nah. Jeg hadde CD på telefon for de hadde trukket mindre enn vanlig fra kontoen min. Siden beløpet var mindre, trodde jeg det var et ekstratrekk, så jeg ringte for å høre. Prisen på mitt abb hadde gått ned, så det var grunnen.  Jeg betaler kun for internett, og har 100mbit opp og ned. 

Lenke til kommentar

Dette fordi:

:rofl: 

Haddde de:

:rofl:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er så utrolig morsomt med det?

Er jo gøy med noe raskere nett, men føler det slik, er man misfornøyd med 100 mbit, må man oppgradere til 500 mbit.

300 mbit er ikke valg, dermed er man misfornøyd at hastigheten er som en jojo omtrent, så må man enten betale 1000 kr måneden for hastigheter mellom 340-510 mbit eller gå for noe dårligere.

Hva vil man ha sportsbil til limousin pris eller skillpadde til hummerpris?

Lenke til kommentar

Ja men er kjeldent man får over 300-400 mbit over lengere perioder.

Så fordelen med 500 mbit er vel begrenset med mindre man laster ned mye, 300 mbit holder lenge.

Trodde selv ftp:uninett.no var veldig kraftig, men viser seg ikke slik, vertfall når jeg testet.

Lenke til kommentar

Flere i fam som ser på HD sendinger ++, så blir vel 100 litt lite?

De norske TV kanalene på kabelTV, Parabol eller IPTV som har HD sender på et sted mellom 8 og 14Mbit. Netflix sin SuperHD strøm ligger på 6.5Mbit.

Har man en veldig stor familie hvor alle skal se hvert sitt kan det fort bli brukt opp ja, men vi snakker 10 - 15 stykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...