Footy Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hei! Jeg har en case her hvor jeg bestilte en del trevirke fra Maxbo i Juli. jeg ble bedt om å komme ned å betale i butikkenden 16/7, noe jeg gjorde, og få dager etter ble alt levert på døra. Fint og flott... Den 9 oktober tar Maxbo kontakt med meg og forteller meg at det har skjedd en glipp, og at de ikke tok seg nok betalt da i Juli. De vil nå at jeg skal komme innom og betale resten. Alle kan gjøre feil, det er menneskelig...men.. Å få en ekstra regning på noen tusen blant alt annet jeg skal betale sånn plutselig var ikke helt planlagt for økonomien. Så da er spørsmålet. Har de noen rett til å spørre om mere penger så lenge etter? og hvilke rettigheter har jeg? takk for hjelp! hilsen meg... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er vel rimelig å be om en avbetalingsløsning siden det var dem som skapte problemet for deg. Synes du det er fair for dem at du ikke vil betale for de varene du har mottatt ? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Han har jo betalt for varene! De kan ikke endre prisen i etterkant av fullført salg! Et salg er en kontrakt som både er inngått og fullført. Endret 13. oktober 2015 av Shruggie Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Betalte du avtalt pris, eller ba de plutselig om mindre når du kom i butikken og skulle betale? I førstnevnte sak har de ingen rett til å kreve mer penger. Da har dere inngått en avtale om pris. Varene er levert og betalt. Men om de først sa en pris, og så ba om mindre når du betalte, så kan det være at de kan kreve mellomlegget ettersom du har fått varene, men betalt mindre enn avtalt pris. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Men om de først sa en pris, og så ba om mindre når du betalte, så kan det være at de kan kreve mellomlegget ettersom du har fått varene, men betalt mindre enn avtalt pris. For ordens skyld var det det jeg mente. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Men om de først sa en pris, og så ba om mindre når du betalte, så kan det være at de kan kreve mellomlegget ettersom du har fått varene, men betalt mindre enn avtalt pris. For ordens skyld var det det jeg mente. Det har da vel ingen betydning så lenge etter, eller i det hele tatt Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Dersom du ikke har betalt hele den avtalte summen , så må du hoste opp resten. De kan etterspørre penger du skylder i 3 år... Så dette er ikke "lenge etter", beklager. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Hvis du har kvittering der det står XX-trevirke Pris kr. YYY,- og du har betalt den summen, så kan ikke de kreve mer nå. Du ville ha noen varer, de sa hva det kostet, du betalte. Nekt å betal mer! Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Du må vell ha fått en kvittering da du betalte? Finn frem den! Står det oppgitt varer, pris, og at det er betalt, så kan de takke seg selv og glemme å få noe mer penger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå