gspr Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Kanskje er jeg bare litt treg, men for de av dere som ikke har oppdaget det - [url="http://dosbox.sf.net"]DOSbox[/url] 0.60 ble sluppet i midten av oktober, og støtter nå [i]PROTECTED MODE[/i]! ENDELIG! Er helt i hundre! [url="http://gspr.dyndns.org/~gspr/pics/screenshots/dosbox1.png"]SE HER DA![/url] WEEEEE! Endret 13. november 2003 av gspr Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har ikke prøvd dosbox før. Sinnsykt bra!!! :-D Lenke til kommentar
sim Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg fikk lyst å spille Civilization igjen ;D. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Nice! Da var det bare å dra fram de gamle spillene Transport Tycoon, here I come! Endret 13. november 2003 av Egil.B Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 (endret) Her finner dere en del go'biter: http://csr.oli.tudelft.nl/ondervereniging/xtc/ Utrolig artig!!! [sinnsykt krøll det ble med den linken da ] Endret 13. november 2003 av kattemat Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hm.. nå var det bare det å porte dette over til series60 / UIQ. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Transport Tycoon ville ikke fungere . Jaja, får finne et annet å pusle med i morgen. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Denne visste jeg ikke om, selv om jeg har soøkt en del etter dos/x86 emulatorer før. Har somoftest måtte ty til xdosemu eller bochs, ingen av dem er spesielt enkle å sette opp, lyd og mus må man som oftest gi opp. Prøves umiddelbart Abandonware i botter og spann: http://www.the-underdogs.org/ Endret 14. november 2003 av MailMan13 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hehe, kan ikke noen av dere lage en spill-distro med MASSE slikt abandonware. Du putter cden i, den booter opp i ekte Knoppix spirit, og der har du et heeeeeeeeelt rent bilde med 5-6 kategorier som du har spillikoner inni. Her bare trykker du på spillet så kan du spille det.. Dét prosjektet hadde blitt en hit eller hva!? Kanskje jeg skal prøve meg på det når jeg kommer hjem Fikk litt lyst nå... Lenke til kommentar
MainMan Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Transport Tycoon ville ikke fungere . Jaja, får finne et annet å pusle med i morgen. Skaff deg Windows versjonen av TTdeluxe og last ned XP patchen på nettet. Den inneholder en god del fixer også. Oops..gikk litt fort der, så ikke at det var en linux diskusjon Endret 14. november 2003 av MainMan Lenke til kommentar
gspr Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Hehe, kan ikke noen av dere lage en spill-distro med MASSE slikt abandonware. Du putter cden i, den booter opp i ekte Knoppix spirit, og der har du et heeeeeeeeelt rent bilde med 5-6 kategorier som du har spillikoner inni. Her bare trykker du på spillet så kan du spille det.. Dét prosjektet hadde blitt en hit eller hva!? Kanskje jeg skal prøve meg på det når jeg kommer hjem Fikk litt lyst nå... Det var en FABELAKTIG idé! Nå er imidlertid DOSBox kun i versjon 0.60, og som de sier på siden sin, kjører en P4 1.7 GHz omtrent som en 486. Det er ikke så enormt man kan spille, men jeg er sikker på at DOSBox-teamet vil utbedre dette i fremtiden. Bare det at Protected Mode endelig støttes er jo et enormt fremskritt. Et problem med en sånn distro du snakker om er dessverre at Abandonware er i grenselandet når det gjelder loven. Eller, dvs., ikke grenselandet - det er like ulovlig å redistribuere som alt annet copyrightet materiale, men de etiske sidene er nok noe mildere for de fleste. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hehe, kan ikke noen av dere lage en spill-distro med MASSE slikt abandonware. Du putter cden i, den booter opp i ekte Knoppix spirit, og der har du et heeeeeeeeelt rent bilde med 5-6 kategorier som du har spillikoner inni. Her bare trykker du på spillet så kan du spille det.. Dét prosjektet hadde blitt en hit eller hva!? Kanskje jeg skal prøve meg på det når jeg kommer hjem Fikk litt lyst nå... mekke en som booter oppmed the abandon archives (7-8 cd'er fulle med abandonware) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Ah, lenge siden jeg spilte The Incredible Machine 2 nå. Kjekt å kunne nyte slike gamle klassikere igjen. Får se om jeg husker hvordan civ fungerte . Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 wee, fantastisk tøft Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Pokker, nå finner jeg ikke Civ cd'en min.. :grine: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Du skal alltids finne det med Google. Civ ligger nok på de fleste abandonware-sidene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå