vegham Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Har en bråkete WD 80GB og 8 cache. Finst det noe bedre til en hyggelig pris ? Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Ja. Å pakke harddisken din inn i SilentDrive fra QuietPC.com for et par hundrelapper. Jeg har en sånn i stua, og det er umulig å høre at den går, bortsett fra når den aksesserer på det aller verste. Og da hører jeg bare en veldig svak tikking. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 SB har stille disker. Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 jeg også har en WD men den bråker nesten ingenting ....se sigg Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hva med IBM/Hitachi GXP 180 ? www.storagereview.com finner du lydnivå på disker. (IDLE) Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 IKKE kjøp IBM hater ibm for deres patetiske software og hardware...... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 IKKE kjøp IBM hater ibm for deres patetiske software og hardware...... Tja.. mener at harddiskene deres har blitt bedre over tiden som er gått Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 nja......men IBM blir ALDRI som de andre harddisk merkene (wd,sb osv) Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 NexteR har du noe personlig i mot IBM eller??? Jeg har hatt noen IBM disker i min tid, og jeg har faktisk en 120GB disk i maskinen min som er klanderfri.. Den står i en brakkett med 2 stk wd disker, og den bråker ikke mer enn WD diskene... Programvare??? Har en IBM disk så lite programvare i forhold til de andre da?? tror du må prøve og lese litt mer før du skriker ut at IBM suger... Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 nei i fra tidligere erfaringer med IBM kan jeg skrike ut at de suger.....min IBM disk gjorde til at jeg måtte punge ut med 710kr i reparasjon fordi IBM disken gjorde til at pc'en klikka, så jeg måtte formatere uten å ha backup......de som fikset pc'en min sa også at IBM var patetisk.......så det så Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Du har kansje fått med deg nå at det er ganske få i denne bransjen som ikke er "biased". GXP 120 og 180 er trolig noen av de beste allround diskene du får tak i. For ikke så lenge siden var det noen (Lura?) som dro frem statestikk som sa at feilprosenten på disse var lavere enn noe WD har lagd. At lydnivået er lavere enn WD diskene er også ganke merkbart. IBM hadde store problemer med GXP75 og 60 serien, men det er flere år siden, og de nye diskene har ikke gjort annet enn å imponere meg. At du drar deg opp på den saklige linjen å kaller alt IBM har rørt for "patetisk" gjør jo ikke akkurat at du tas så seriøs her heller. Ha en god dag alle sammen, nå skal jeg se litt på tv mens jeg stapper trynet med chips til litt system f. Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Hadde en gang i tida en IBM 40GB, den var utrolig stabil, men bråkte verre enn en Chevrolet! Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Sover jeg eller? Hva står sb for? On topic: fikk en Seagate 7200.7 160gig for under tusenlappen på MPX.no for en tid tilbake (men den var antakelig feilpriset). Den er iallefall høvelig stille. Edit: nå sitter jeg her og rister oppgitt på hodet over meg selv og mine dumme spørsmål. SB står jo selvfølgelig for Seagate Barracuda! Og jeg som til og med har en av dem selv ! Endret 26. november 2003 av Jvla Halvsame Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 (endret) Forresten så er det vel ikke særlig sunt å putte >5400rpm disker i Silent Drive's? Blir ikke det temmelig varmt? Endret 26. november 2003 av Jvla Halvsame Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Seagate Barracuda er nok de mest stilllegående harddiskene på markedet! Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Seagate Barracuda er nok de mest stilllegående harddiskene på markedet! Kunne ikke sagt det bedre selv! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvis du skal ha noe stille så er stort sett Seagate's Barracuda-disker det beste du kan kjøpe. Ytelsen er noe lavere enn på de andre diskene, men ikke så mye at det vil være plagsomt, og du vil få en SVÆRT så stille HD. De er også veldig driftssikre. [kverulantmode] Til dere som lager forkortelser her i tråden. SeaGate er produsenten, Barracuda er en modell de produserer. SG vil da være den beste forkortelsen. [/kverulantmode] Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 ... og SB er et lydkort fra Creative. Hva har dette med harddisker å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå