Gå til innhold

Stille Harddisk til hygglig pris..?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NexteR har du noe personlig i mot IBM eller??? Jeg har hatt noen IBM disker i min tid, og jeg har faktisk en 120GB disk i maskinen min som er klanderfri.. Den står i en brakkett med 2 stk wd disker, og den bråker ikke mer enn WD diskene...

Programvare??? Har en IBM disk så lite programvare i forhold til de andre da??

tror du må prøve og lese litt mer før du skriker ut at IBM suger...

Lenke til kommentar

nei i fra tidligere erfaringer med IBM kan jeg skrike ut at de suger.....min IBM disk gjorde til at jeg måtte punge ut med 710kr i reparasjon fordi IBM disken gjorde til at pc'en klikka, så jeg måtte formatere uten å ha backup......de som fikset pc'en min sa også at IBM var patetisk.......så det så :grumpy:

Lenke til kommentar

Du har kansje fått med deg nå at det er ganske få i denne bransjen som ikke er "biased". GXP 120 og 180 er trolig noen av de beste allround diskene du får tak i.

For ikke så lenge siden var det noen (Lura?) som dro frem statestikk som sa at feilprosenten på disse var lavere enn noe WD har lagd. At lydnivået er lavere enn WD diskene er også ganke merkbart. IBM hadde store problemer med GXP75 og 60 serien, men det er flere år siden, og de nye diskene har ikke gjort annet enn å imponere meg.

At du drar deg opp på den saklige linjen å kaller alt IBM har rørt for "patetisk" gjør jo ikke akkurat at du tas så seriøs her heller.

Ha en god dag alle sammen, nå skal jeg se litt på tv mens jeg stapper trynet med chips til litt system f.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sover jeg eller? Hva står sb for?

On topic: fikk en Seagate 7200.7 160gig for under tusenlappen på MPX.no for en tid tilbake (men den var antakelig feilpriset). Den er iallefall høvelig stille.

Edit: nå sitter jeg her og rister oppgitt på hodet over meg selv og mine dumme spørsmål. SB står jo selvfølgelig for Seagate Barracuda! Og jeg som til og med har en av dem selv :lol:!

Endret av Jvla Halvsame
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha noe stille så er stort sett Seagate's Barracuda-disker det beste du kan kjøpe. Ytelsen er noe lavere enn på de andre diskene, men ikke så mye at det vil være plagsomt, og du vil få en SVÆRT så stille HD. De er også veldig driftssikre.

[kverulantmode]

Til dere som lager forkortelser her i tråden. SeaGate er produsenten, Barracuda er en modell de produserer. SG vil da være den beste forkortelsen.

[/kverulantmode]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...