simenss Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hvis jeg har en tabell som heter "count". Hvordan får jeg til å hente ut den count'en som er høyest, nest høyest, tredje høyest, osv? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hvis jeg har en tabell som heter "count". Hvordan får jeg til å hente ut den count'en som er høyest, nest høyest, tredje høyest, osv? en mulighet CREATE TABLE count( countID INT AUTO_INCREMENT NOT NULL, andre rader ved behov); mysql_query($db_name,"SELECT * FROM count ORDER BY countID DESC LIMIT ,0 ,3"); skriver av hodet nå, men tror det blir sånn ca riktig... Lenke til kommentar
simenss Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 en mulighet CREATE TABLE count( countID INT AUTO_INCREMENT NOT NULL, andre rader ved behov); mysql_query($db_name,"SELECT * FROM count ORDER BY countID DESC LIMIT ,0 ,3"); skriver av hodet nå, men tror det blir sånn ca riktig... Er ikke 100% sikker på mySQL og PHP, så kan du si hva som skal være "spørringen" osv. Mulighet til å skrive hele nøyaktig PHP kode? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 en mulighet CREATE TABLE count( countID INT AUTO_INCREMENT NOT NULL, andre rader ved behov); mysql_query($db_name,"SELECT * FROM count ORDER BY countID DESC LIMIT ,0 ,3"); skriver av hodet nå, men tror det blir sånn ca riktig... Er ikke 100% sikker på mySQL og PHP, så kan du si hva som skal være "spørringen" osv. Mulighet til å skrive hele nøyaktig PHP kode? <?php /*create_db.php*/ require("db_conn.php"); $create = mysql_query($db_name,"CREATE TABLE count( countID INT AUTO_INCREMENT NOT NULL, andre rader ved behov); if(!$create){ DIE(mysql_error()); } ?> <?php /*count.php*/ require("db_conn.php"); $res = mysql_query($db_name,"SELECT * FROM count ORDER BY countID DESC LIMIT ,0 ,3"); if(!$res){ DIE(mysql_error()); } while(mysql_fetch_array($res)){ print $res['countID']; } ?> db_conn.php inneholder da en db tilkobling dette finner du oppskrift på millioner av steder på nettet... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 hva er det du skal telle, og hvordan registrerer du det? dette kan sikkert rasjonaliseres Lenke til kommentar
simenss Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 hva er det du skal telle, og hvordan registrerer du det? dette kan sikkert rasjonaliseres Jeg har en tabell som heter "FILER". Hver gang noen laster ned en fil fra websiden min, legges det til '1' i raden "count". Jeg vil ha en side der jeg rangerer filene etter popularitet Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 mysql har en funksjon som heter max() Hm... ser ut som om det kun gjelder for 3.22.5 og eldre. Nytt navn er visstnok hhv GREATEST() og LEAST(). http://www.mysql.com/doc/en/Mathematical_functions.html Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 hva er det du skal telle, og hvordan registrerer du det? dette kan sikkert rasjonaliseres Jeg har en tabell som heter "FILER". Hver gang noen laster ned en fil fra websiden min, legges det til '1' i raden "count". Jeg vil ha en side der jeg rangerer filene etter popularitet burde du ikke hatt en tabell med kolonnene "filnavn" og "antall_treff"? Lenke til kommentar
phanti Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 burde du ikke hatt en tabell med kolonnene "filnavn" og "antall_treff"? Tror nok det er mye lettere med tanke på å rangere filene etter populæritet. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 burde du ikke hatt en tabell med kolonnene "filnavn" og "antall_treff"? Tror nok det er mye lettere med tanke på å rangere filene etter populæritet. Men det er vel det samme hva radene heter? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 det er ikke radene som har navn, det er kolonnene Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 nå vil du få noe sånt som: filnavn antall treff ------------------------------ index.php 11 ommeg.php 6 byheter.php 5 ------------------------------ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå