Capitalist/Minimalist Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Altså så vil 16-17 år gamle skjeggebarn kunne komme i klasse med din 12 år gamle datter. Er det noen som er psykiater her som kan forklare hva det er som har skjedd med veldig mange skandinavere nå? Hva er det som ligger til grunn for at man ønsker selvutslettelse og så mye vondt mot seg selv og til og med sine egne barn? 7 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Kva er det som har skjedd med deg siden du er overbevist om at unge asylsøkere er det samme som sinnsyke IS-fanatikere? 3 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Kva er det som har skjedd med deg siden du er overbevist om at unge asylsøkere er det samme som sinnsyke IS-fanatikere? Så det var IS-fanatikere som sloss en blod slosskamp utenfor barnehagen/asylmottaket i Arendal i forigårs? Eller var det vanlige unge "barn" med skjegg som gjorde det? Endel (de som er relle asylsøkere) krigsskada, mange med psykisk sykdom, forferdelig kvinnesyn etc. 6 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Alternativet hadde vært at de mista flere års skolegang. Å starte utdanningen deres der den blei avslutta i stedet for basert på fødselsåret deres er det eneste gode alternativet. 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hvordan skal dette foregå i praksis? Regner med at de ikke sender tramuatiserte gutter uten språklige forutsetninger til å delta i undervisningen inn i svenske klasser. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Altså så vil 16-17 år gamle skjeggebarn kunne komme i klasse med din 12 år gamle datter. Er det noen som er psykiater her som kan forklare hva det er som har skjedd med veldig mange skandinavere nå? Hva er det som ligger til grunn for at man ønsker selvutslettelse og så mye vondt mot seg selv og til og med sine egne barn? Man trenger ikke være psykolog for å skjønne at economic interdependecy på global skala, og som vi har bygd opp vår formue på, også er utsatt for naturlige endringer, og det behøver man ikke få panikk for, bare jobbe videre. Det er nå voldsom til frykt du viser i alle disse "likedanne" trådene dine. Kanskje det beste for verden, deg inkludert, er at du får hjelp med å komme over den lidelsen .. Hvorfor kaller du de for "skjeggbarn"? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Alternativet hadde vært at de mista flere års skolegang. Å starte utdanningen deres der den blei avslutta i stedet for basert på fødselsåret deres er det eneste gode alternativet. Absolutt ikke, fordi deres utvikling er ikke på samme alder. 16 årige menn er kåte, sterke og ikke interessert i barneleker. Ergo, de hører ikke hjemme i en barneklasse. Og risikoen for vold og seksuelle overgrep bør ikke bli glemt. 16-åringer kan voldta og mange er eldre enn de hevder at de er. I Sverige så ender 2 prosent av rapporterte voldtekter i fengselstraff, så det er ikke mye de kan gjøre hvis asylsøkeren som kommer tror alle jenter uten slør ber om å bli voldtatt. Slike folk må plasseres i en spesialklasse . Når de har lært nok, så kan de starte voksenopplæring sammen med andre svensker. 6 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hvorfor kaller du de for "skjeggbarn"?Skjeggbarn er et svensk uttrykk som brukes mye på flashback. Det brukes for å gjøre narr av Sveriges mangel på alderstesting. Dermed så er det mange som hevder de er 17 år, når de i virkeligheten er over 25. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Alternativet hadde vært at de mista flere års skolegang. Å starte utdanningen deres der den blei avslutta i stedet for basert på fødselsåret deres er det eneste gode alternativet. Absolutt ikke, fordi deres utvikling er ikke på samme alder. 16 årige menn er kåte, sterke og ikke interessert i barneleker. Ergo, de hører ikke hjemme i en barneklasse. Og risikoen for vold og seksuelle overgrep bør ikke bli glemt. 16-åringer kan voldta og mange er eldre enn de hevder at de er. I Sverige så ender 2 prosent av rapporterte voldtekter i fengselstraff, så det er ikke mye de kan gjøre hvis asylsøkeren som kommer tror alle jenter uten slør ber om å bli voldtatt. Slike folk må plasseres i en spesialklasse . Når de har lært nok, så kan de starte voksenopplæring sammen med andre svensker. Du er virker ganske "hysterisk" i dine fantaseringer her. Vi hadde over 30 unge afghanere fordelt på diverse skoler og trinn her I området, og erfaringen var at de lagde mindre bråk enn vanlige norske elever og de jobbet mye hardere for å bli flinke nok. Bare tull å lage mer vanskeligheter enn man må, og da tenker jeg på ditt forslag om "spesialskole". Kjapp integrering, er å behandle alle som vanlige folk, gi dem de samme krav og muligheter og så sette inn nok personell på tett oppfølging. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hvorfor kaller du de for "skjeggbarn"?Skjeggbarn er et svensk uttrykk som brukes mye på flashback. Det brukes for å gjøre narr av Sveriges mangel på alderstesting. Dermed så er det mange som hevder de er 17 år, når de i virkeligheten er over 25. Ok, tak for oppklaringen! Minner litt om vårt "kjælenavn" på romfolkene når det ble litt flere av dem på våre gater, da dukket det sjarmerende navnet "brunsnegler" opp, og selv må jeg si jeg skammet meg litt over denne rasistiske "morsomheten" Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Reknar med at dette er ei kompromissløysning. Alternativet står jo mellom å ikkje gi asylsøkerane tilbud om grunnskule, med det resultat at dei einaste jobbane dei kan få seg er som NAVer eller yrkeskriminell. Det andre alternativet er å gi dei opplæring i eigne klasser, det er sjølvsagt det beste alternativet, men så var det dette med kven som skal betale rekninga for at ein må opprette nye klasser med berre nokre få elevar då. Det billegaste og enklaste er derfor å sette asylsøkerane inn i klasserom der undervisninga foregår på passande nivå. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Min erfaring er at hvis man gjør noe spesielt ut av det, altså går inn I saken med "ferdige diagnoser", så har det en tendens til at klient venner seg til "boksen" og blir helt avhengig av å bli styrt ovenfra Ikke bra for noen. Nei, behandle alle som folk, og gi nye landsmenn TETT OPPFØLGING DEN FØRSTE TIDEN, TIL DE ER PÅ SAMME NIVÅ SOM RESTEN, og så kan vi alle høste gode resultater. Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 En forferdelig idiotisk idé, men det er jo ikke akkurat overraskende. Det fins bare et eneste parti i Riksdagen som ikke vil fortsette med den ekstreme og ansvarsløse innvandring & integreringspolitikken som enda pågår i nabolandet vårt. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Du er virker ganske "hysterisk" i dine fantaseringer her. Vi hadde over 30 unge afghanere fordelt på diverse skoler og trinn her I området, og erfaringen var at de lagde mindre bråk enn vanlige norske elever og de jobbet mye hardere for å bli flinke nok. Bare tull å lage mer vanskeligheter enn man må, og da tenker jeg på ditt forslag om "spesialskole". Kjapp integrering, er å behandle alle som vanlige folk, gi dem de samme krav og muligheter og så sette inn nok personell på tett oppfølging. Det er du som virker hysterisk, når du tror at å sende ungdommer til barneklasser vil føre til god integrering. Som jeg sa, selv om de kunnskapsmessig er på barneskoletrinnet, så er de utviklingsmessig mye eldre. En 16-åring vil ha sex med jenter, han vil ikke leke gjemsel. Ergo, de passer ikke inn, og vil ikke klare å bli en del av klassen. Grunnen til at Sverige gjør dette, er ikke fordi de tror det vil føre til god integrering, men fordi spesielklasser har blitt for dyrt og de bryr seg ikke om dette vil føre til problemer for svensker. Og så var det eksemplet ditt. Hvis afghanerne er så flinke, hvorfor er resultatene deres så dårlige? Elever som kommer fra Asia, bruker ikke lang tid før de får langt bedre resultater enn nordmenn. Årsaken til at de virker bedre, er fordi dere har 1-2 elever i hver klasse, de forstår ikke systemet, de kjenner ingen og er trolig svake i norsk. Det gir lite mening å prate med seg selv, og dermed så kan de like så godt jobbe. Men erfaringmessig, når de blir flere og blir mer kjent med systemet, så er de ikke flinkere enn norske elever. Og det er du som ønsker at vi skal forskjellsbehandle dem, ikke jeg. Det er ikke mulig for en norsk 17-åring å gå tilbake til barneskolen, han må gå på en spesielskole som kan gjøre han klar for videregående. Selv blandt norske ungdommer, så vet vi at det vil passe dårlig å la dem gå på barneskolen. Blandt asylsøkere så er det enda verre, de har langt større kulturelle forskjeller, de lyver ofte om alderen sin, og de er spesielt overrepresentert i seksuell kriminalitet. At en elev er stille, betyr ikke at han ikke vil voldta en liten jente, som tok følge med han på vei hjem fra skolen. En slik sak vil trolig aldri bli oppklart, men ryktene vil gjøre de andre elevene ekstremt ukomfortable og det vil også føre til store problemer for eleven. Ergo, det er en svært dårlig ide, å la en 17 åring gå i en barneklasse. Endret 13. oktober 2015 av Camlon 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er pur galskap, uansett grunn, å sende tenåringer i klasser med småbarn. Det er ekstreme mentale og fysiske forskjeller fordelt på få år her. Den som har kommet på dette må være totalt blottet for evnen til å reflektere. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 La dem sykle tilbake dit de kommer ifra. Ekte syriske flyktninger fordømmer unge menn som lar dem i stikka og drar til Europa av økonomiske hensyn. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3263593/Syrian-wives-mothers-left-condemn-men-fled-country-ask-free-protect-wrong-leave-country.html Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Du er virker ganske "hysterisk" i dine fantaseringer her. Vi hadde over 30 unge afghanere fordelt på diverse skoler og trinn her I området, og erfaringen var at de lagde mindre bråk enn vanlige norske elever og de jobbet mye hardere for å bli flinke nok. Bare tull å lage mer vanskeligheter enn man må, og da tenker jeg på ditt forslag om "spesialskole". Kjapp integrering, er å behandle alle som vanlige folk, gi dem de samme krav og muligheter og så sette inn nok personell på tett oppfølging. Det er du som virker hysterisk, når du tror at å sende ungdommer til barneklasser vil føre til god integrering. Som jeg sa, selv om de kunnskapsmessig er på barneskoletrinnet, så er de utviklingsmessig mye eldre. En 16-åring vil ha sex med jenter, han vil ikke leke gjemsel. Ergo, de passer ikke inn, og vil ikke klare å bli en del av klassen. Grunnen til at Sverige gjør dette, er ikke fordi de tror det vil føre til god integrering, men fordi spesielklasser har blitt for dyrt og de bryr seg ikke om dette vil føre til problemer for svensker. Jeg tror ikke, jeg vet basert på direkte erfaring og tror ikke i det hele tatt på fantasiene til de som lager seg "sannheter" basert på ignoranse og fremmedfrykt. Resten er jo dine egne sexfantasier, og de er rett og slett litt latterlige å vise frem her .. Tror du ikke ungdommer og barn blir passet på, og hvis det skulle være sånn at det mangler personell for oppfølgingen, skal vi da kritisere den som vi vil integrere? Og ja, i min erfaring førte det til veldig integrering Og så var det eksemplet ditt. Hvis afghanerne er så flinke, hvorfor er resultatene deres så dårlige? Aner ikke hva du snakker om, jeg sier at i mine erfaringer, med flere titalls afghanske ungdommer, har jeg bare positive minner. De var langt flinkere enn de norske elevene de ble målt opp mot, så det manglet ikke på gode holdninger og innsatsviljen. Det som gjorde at vi fikk sånne resultater, var at vi VILLE hjelpe dem, og de fikk tett oppfølging hele tiden frem til de ble "selvgående". De andre spekulasjonene om hvorfor vi hadde gode resultater, er ikke riktige i det hele tatt ... intet mystisk mirakel, altså Det er ikke mulig for en norsk 17-åring å gå tilbake til barneskolen, han må gå på en spesielskole som kan gjøre han klar for videregående. Selv blandt norske ungdommer, så vet vi at det vil passe dårlig å la dem gå på barneskolen. Nå kommer noe kontroversielt: Norske ungdommer er bortskjemte, og de som skal gi disse tett nok oppfølging, gjør ikke det. De sitter i trygge jobber, og har så kalt akademisk avstand til oppgavene sine, og foreldrene er like forvirra, fordi de tror at hvis vi bare gir "snørrungen" enda mer av alt, og tar enda mer overtid for å dekke "sirkuset", må det gå bra til slutt ... Vi har ett litt for lettvint forhold til oss selv Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg tror ikke, jeg vet basert på direkte erfaring og tror ikke i det hele tatt på fantasiene til de som lager seg "sannheter" basert på ignoranse og fremmedfrykt. Resten er jo dine egne sexfantasier, og de er rett og slett litt latterlige å vise frem her .. Tror du ikke ungdommer og barn blir passet på, og hvis det skulle være sånn at det mangler personell for oppfølgingen, skal vi da kritisere den som vi vil integrere? Og ja, i min erfaring førte det til veldig integrering Personlig erfaring beviser ingenting, du kan lyve, du kan overdrive, de kan ha blitt håndplukket, og selv om det går bra der du er nå så betyr det ikke at det vil gå bra andre steder, eller at det vil gå bra når antallet øker. Og nei, dette er ingen fantasi. Dette er en virkelighet som flere tusen barn i Sverige opplever hvert år. (kilde) Ergo, ca et barn blir voldtatt på hver skole, hvert år. Mange av de voldtektene blir gjort av innvandre. Å sette en norsk 17-åring i en barneklasse kan også føre til problemer. Når jeg gikk på barneskolen, så satt vi ikke bare i klasserommet. Vi dro på leirskole, vi lekte i skogen, vi dro til hverandres hjem og vi lekte spill som sannhet eller nødt. Selv en norsk 17-åring kan ende opp med å gjøre noe galt, hvis de bare er sammen med barn. Som nevnt er innvandrerne kraftig overrepresentert i seksuell kriminalitet, ergo det du kaller fantasier, kommer til å bli en virkelighet flere steder om du plasserer innvandrerungdom i barneklasser. Og nei, de blir selvfølgelig ikke passet på. Tror du Sverige har ressurser til det, når de slipper inn 2000 per dag? Problemet er at et tilfelle kan ødelegge for alle de andre. Det vil gjøre de andre barna livredde, det vil føre til at foreldre ber barna om å holde seg unna innvandrerne, og noen vil ta barna ut av skolen. Dette vil føre til det stikk motsatte av integrering. Aner ikke hva du snakker om, jeg sier at i mine erfaringer, med flere titalls afghanske ungdommer, har jeg bare positive minner. De var langt flinkere enn de norske elevene de ble målt opp mot, så det manglet ikke på gode holdninger og innsatsviljen. Din erfaring er at de er gode studenter, men statistikken sier det motsatte, så dine erfaringer blir lite representativt. Kanskje var det bare elever som var svært flinke som fikk gå i klassen din, og resten ble sendt til spesialskoler, kanskje overdriver du, kanskje du lyver, eller kanskje skolen din er ekstremt flink og får et lite antall som de kan håndtere. Uansett, nasjonalt så får de langt dårligere resultater enn nordmenn. Hadde de vært like flinke som asiaterene som kommer til Norge, så hadde vi ikke hatt et integreringsproblem. Nå kommer noe kontroversielt: Norske ungdommer er bortskjemte, og de som skal gi disse tett nok oppfølging, gjør ikke det. De sitter i trygge jobber, og har så kalt akademisk avstand til oppgavene sine, og foreldrene er like forvirra, fordi de tror at hvis vi bare gir "snørrungen" enda mer av alt, og tar enda mer overtid for å dekke "sirkuset", må det gå bra til slutt ... Vi har ett litt for lettvint forhold til oss selv Så fordi norsk ungdom er bortskjemte, så skal innvandrerungdom få gå i barneklasser. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Før jeg svarer konkret på dine innsigelser, lurer jeg på om du leser det jeg skriver med veldig selektivt sinn, eller om det bare er vanlige forglemmelse? Så som siste setning, som er en overtydelig stråmann. Hva er meningen med sånt tøys, du har vel mer erfaring som debattant enn som så Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Før jeg svarer konkret på dine innsigelser, lurer jeg på om du leser det jeg skriver med veldig selektivt sinn, eller om det bare er vanlige forglemmelse? Jeg ser ikke noe poeng i å svare på tull, ergo jeg gidder ikke å svare på din teori at det vil gå bra om man vil hjelpe dem. Hadde det vært så lett, så hadde vi ikke hatt et integreringsproblem. Så som siste setning, som er en overtydelig stråmann. Hva er meningen med sånt tøys, du har vel mer erfaring som debattant enn som så Nei, jeg pekte ut at det du sa var ikke relevant i det hele tatt. Jeg skrev dette Det er ikke mulig for en norsk 17-åring å gå tilbake til barneskolen, han må gå på en spesielskole som kan gjøre han klar for videregående. Selv blandt norske ungdommer, så vet vi at det vil passe dårlig å la dem gå på barneskolen. Så begynte du å rable om hvor bortskjemte norsk ungdom er. Så da spør jeg deg, er det et argument for at 17-årige asylsøkere skal få gå i barneklasser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå