Gå til innhold

Ting jeg har fått gjort med hobbien min så langt dette året.

Gunfreak

Anbefalte innlegg

I februar ble jeg ferdig med 12 men at arms for mitt middelalder prosjekt.

Poor%20men%20at%20arms3_zpsdycdufts.jpg

I Mars of februar malte jeg noen japanske enheter fra Sengoku perioden, 

Noen Ashigaru, standard fotsoldater under perioden, 

Yari%20asgiharu%20fin%203_zpsl43y3tiu.jp

Og litt kavaleri

Japanske kavaleriet var aldri som europeiske riddere, hestene var mindre og ting gikk treigere, noen som gjorde at hver samurai hadde en tjener løpende etter han til fots. Faktisk varte bare det japanske "sjokk" kavaleriet i ca. 40 år. Mens i Europa var kavaleriet enten en dominerende eller en stor del av slagmarken i tja? 3000 år? 4000? Men kavaleriet var jo brukt før Sengoku, men da red samuraiene på hesteryggen og fyrte av piler.

mounted%203_zps5ga3d2vq.jpg

De neste månedene ble brukt i Napoleons krigene.

Først, Første Øst Prøysiske infanteri regiment, Den er fremdeles ikke ferdig, trenger 5 folk til! Pluss to skirmishes.

1st%20east%20prussian_zpshrnptvtt.jpg

I Juni ble det Russiske Hussarer, Akhtyrka for å være nøyaktig Dette er 12 figurer som representerer 2 skvadroner, når den er ferdig skal den bestå av 6 skvadroner, så 24 til å male.  

Akhtyrka%20hussars_zpsnrl7d76t.jpg

Akhtyrka%20hussars%204_zpsijd8hxl6.jpg

I juli fikk jeg gjort ca. halvparten av 2. battaljon. 4 regiment Marine artilleri. 

Når Napoleon mista hæren sin i Russland, og skulle bygge en ny en i 1813 besto hæren hans av bare nye rekrutter, han hadde bare ca. 13 000 godt trente soldater, Og de fleste av de var Fra marine artilleri regimentene, de var egentlig ikke infanteri, men rett og slett de som bemannet kanoner ved kyst fortene. Men de var godt trent med mange år i militære og noe av de beste Napoleon hadde i 1813

marine%20artillery%20regiment3_zpsso5qud

I august gjorde jeg noe annet, jeg gikk fra 28mm som jeg pleier å holde på med, til 15mm, og korstogene.

Noen engelske spydmenn. 

eng%20sergants_zpsx1uhwrcb.jpg

I september ble det antikken sin tur. 

Jeg gjorde ferdig en enhet med Hastati. 

Hastati%202_zpsbbhnpxkh.jpg

Som jeg la til en jeg gjorde i fjord.

hastati%204_zpszq9kpvjk.jpg

Jeg var overraskende produktiv I september, med 2 enheter til, først 24 Kartagiske hopliter.

carthagenain%20hoplties%202_zpsu9vibv9c.

Så 20 kartagiske "veteraner" Dette er de samme soldatene som de over, men da etter en stund i Italia der de strippen døde romere for skjold og rustning. Så de så ganske romerske ut.

vetrans%203_zps8edvmtcv.jpg

I october har jeg ikke malt så mye, bare 4 Gendarmes og Marlborugh,

De 4 gendarmene ble lagt til 4 jeg malte i fjord. og nå er da enheten på 8 ferdig. Gendarmer var etterfølgere av middelalderens riddere. 

Gendarmes_zpsq6rwongf.jpg

Og da til slutt John Churchill, Duke of Marlburogh Prince of Mindleheim. 

Marlburough%201_zpseaiszdot.jpg

Marlborough ledet en koalisjons hær bestående av Englske/Skotske, Nederlandske, Danske, Østriske, og Div tyske soldater. Fra 1704-1709 Ledet han hæren til 4 seire over frankrike. Og sett på som sin generasjons beste "soldat" 

Marlburough%203_zpsljhbaz83.jpg

Det er det jeg har gjort så langt i år.

Endret av Gunfreak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...