MBarne Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Noen som vet hvor jeg får kjøpt lim til å lime plastikken som skal være mellom dørpanelet og døren? Dette skal visst være en form for klissete lim som gjør at plastikken kan tas av og på uten at limen tørker. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Jeg brukte Plastic Padding 2-component lim fra Mekonomen. Jeg limte 13 plastbrikker på dørtrekket og siden har jeg tatt av trekket 2 ganger uten at de slapp. Jeg lot plastbrikkene tørke natta over. Endret 13. oktober 2015 av Indian Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Jeg brukte noe baderomssilikon fra Biltema. Den originale guffa har en tendens til å tørke ut etter noen år og forårsake lekasjer. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det trådstarter tenker på kalles for Butyl tape. Jeg kaller det for tyggis. 1 Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Det trådstarter tenker på kalles for Butyl tape. Jeg kaller det for tyggis.Jeg tenker ikke på Butyl tape. Jeg ser etter lim. Jeg tror kanskje dere misforstår hva jeg skal lime. På engelsk kan det kalles for plastic sheet. Men Butyl tape er et alternativ viss jeg ikke finner det jeg ser etter. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 (endret) Jeg brukte Plastic Padding 2-component lim fra Mekonomen. Jeg limte 13 plastbrikker på dørtrekket og siden har jeg tatt av trekket 2 ganger uten at de slapp. Jeg lot plastbrikkene tørke natta over. Jeg brukte tec7 til å lime de. Men det jeg skal lime nå er plastikk på dørene for å hindre fuktighet fra å trekke inn I dørpanelet, og deretter monterer dørpanelet. Ved jevne mellomrom kan det hende jeg ønsker å ta av dørpanelet og montere noe ut eller inn I dørene, derfor må det være en lim som gjør at jeg slipper å rive I stykker plastikken hver gang. Endret 14. oktober 2015 av MBarne Lenke til kommentar
joka Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 butyl finnes også på tube http://www.biltema.no/no/Bygg/Kjemikalier/Tetning/Butyltetning-2000017143/ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Noen bruker bilrutelim. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Jeg brukte Plastic Padding 2-component lim fra Mekonomen. Jeg limte 13 plastbrikker på dørtrekket og siden har jeg tatt av trekket 2 ganger uten at de slapp. Jeg lot plastbrikkene tørke natta over. Jeg brukte tec7 til å lime de. Men det jeg skal lime nå er plastikk på dørene for å hindre fuktighet fra å trekke inn I dørpanelet, og deretter monterer dørpanelet. Ved jevne mellomrom kan det hende jeg ønsker å ta av dørpanelet og montere noe ut eller inn I dørene, derfor må det være en lim som gjør at jeg slipper å rive I stykker plastikken hver gang. Jeg tror et lakkeringsverksted eller fargehandel rett sted å få teipen du mener. Det er en strimmel med et myk stoff som ikke herder for å holde platen på plass. Det er lenge siden jeg brukte den men jeg mener jeg hadde en rull fra Tesco. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg brukte Plastic Padding 2-component lim fra Mekonomen. Jeg limte 13 plastbrikker på dørtrekket og siden har jeg tatt av trekket 2 ganger uten at de slapp. Jeg lot plastbrikkene tørke natta over. Jeg brukte tec7 til å lime de. Men det jeg skal lime nå er plastikk på dørene for å hindre fuktighet fra å trekke inn I dørpanelet, og deretter monterer dørpanelet. Ved jevne mellomrom kan det hende jeg ønsker å ta av dørpanelet og montere noe ut eller inn I dørene, derfor må det være en lim som gjør at jeg slipper å rive I stykker plastikken hver gang. Jeg tror et lakkeringsverksted eller fargehandel rett sted å få teipen du mener. Det er en strimmel med et myk stoff som ikke herder for å holde platen på plass. Det er lenge siden jeg brukte den men jeg mener jeg hadde en rull fra Tesco. Nå var jeg sen ute med svar her ser jeg, men takk for alle forslag. Jeg endte opp med dobbelsidig teip siden det var det jeg hadde liggende, men skulle nok brukt butyl eller det du Indian foreslår her, men men, en lærer så lenge en lever Får bare ikke håpe de nylakkerte dørene begynner å ruste igjen i bånn! Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 12. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2015 Har bilder av det jeg gjorde som jeg gjerne skulle postet her, men jeg er tydeligvis for grønn til å få lastet dem opp her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå