Capitalist/Minimalist Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 http://www.dagbladet.no/2015/10/13/nyheter/barn/barnehage/innenriks/kommune/41459581/ Dette er jo helt absurd.. Ja, foresten - 2000 asylsøkere i uka nå. Sverige kjører på med ca 10.000 (registrerte og antakelig like mange uregistrerte) i UKA. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg gulpetter Skrevet 13. oktober 2015 Populært innlegg Del Skrevet 13. oktober 2015 Artikkelforfattaren prøver so hardt ho kan å få det til å sjå ut som at det er foreldra som er problemet og ikkje det at dei plasserte eit asylmottak rett ved sida av ein barnehage. 10 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Artikkelforfattaren prøver so hardt ho kan å få det til å sjå ut som at det er foreldra som er problemet og ikkje det at dei plasserte eit asylmottak rett ved sida av ein barnehage. Ja..asylmottakledelsen synes heller ikke det er noen "hendelse" at asylsøkere utfører blodig slosskamp forran barna, eller at de forviller seg inn i barnehagen mens barna er der. Hvor syke har folk blitt i sjela? Men her ser vi jo..sånn, borte, der var barnehagen vekke, og disse menneskene føyer seg inn i andelen privatpersoner som begynner å føle dette på kroppen nå. Hva gjør man liksom når man tar ut barnet av barnehagen? Det krever ENDEL omorganiseringer og prioriteringer for foreldrenene. Det er et ganske drastisk tiltak å gjøre. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Folk er nokså lettskremte etter min mening, og denne tråden er å koke suppe på spiker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det å legge ned en barnehage er ganske drastisk, som det ble påpekt over her; så vil ikke akkurat kalle det for "å koke suppe på spiker". Just sayin'. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Barnehager legges ned "daglig", hvorfor så stor oppmerksomhet rundt denne? Ja det er dårlig gjort å plassere to slike institusjoner nær hverandre, men av og til har en ikke så mye valg. Heldigvis var det en liten barnehage som kommunen kan få fikset nye plasser til. Barnehagen har nok opplevd lignende hendelser tidligere uten konsekvenser, det er fremmedfrykt(skapt av tråder som denne) som er hovedproblemet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det å legge ned en barnehage er ganske drastisk, som det ble påpekt over her; så vil ikke akkurat kalle det for "å koke suppe på spiker". Just sayin'. Suppen består av at ts eller kokken her, har flere like tråder, og alle handler om egen frykt og aggresjon, men er rettet mot noen som ikke kan forsvare seg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Suppen består av at ts eller kokken her, har flere like tråder, og alle handler om egen frykt og aggresjon, men er rettet mot noen som ikke kan forsvare seg Det må nesten TS svare på, jeg påpekte kun at jeg synes det er ganske drastisk at en barnehage føler at de må legge ned pga nærliggende asylmottak. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Suppen består av at ts eller kokken her, har flere like tråder, og alle handler om egen frykt og aggresjon, men er rettet mot noen som ikke kan forsvare seg Det må nesten TS svare på, jeg påpekte kun at jeg synes det er ganske drastisk at en barnehage føler at de må legge ned pga nærliggende asylmottak. Den legges ned grunnet frykt og fantasier hos de som bruker barnehagen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det er jo fordi foreldrene er bekymret for situasjonen, og at kommunen tar hensyn til det. Som forelder kan jeg godt forstå denne bekymringen. De som søker asyl har ofte blitt utsatt for sterke emosjonelle og psykiske smerter. De er nok redde for å bli sendt tilbake og bosituasjonen på et asylmottak er ikke spesielt god. Stress, frykt og kanskje emosjonell og psykisk ubalanse hos enkelte. De er mennesker de også, så jeg skjønner det godt. Så jeg forstår godt foreldre som er bekymret for dette. Ingen som ønsker å ta en "sjans" med barna sine for å vise solidaritet med flyktningene. Dette betyr ikke at de er negative til å hjelpe dem. Det betyr bare at barna kommer først. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 En ting er stress som folk pådrar seg under de forholdene de rømmer fra, og noe helt annet er det stresset, frykten og usikkerheten de lever under når vi har ansvaret for omsorgen. Det nytter ikke å bli vettskremte og gjemme hodet i sanden! De er bare folk og slett ikke farlige Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 De er ikke mer farlig enn vi ville vært i en tilsvarende situasjon. Men det er klart forhold påvirker mennesker. Noen flyktninger kan være farlige, akkurat som at noen nordmenn kan være farlige. Det er ikke snakk om å være vettskremt, men å ta forholdsregler med barna sine. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 De er akkurat som vi andre som ikke får god nok hjelp her til lands. Har jobbet både i barnevern og innenfor den lukrative asylnæringen Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Det må da være mykje skumlare med alle dei (norske) psykisk sjuke som blir utplassert i kommunale boligar midt i vanlige boligområder enn eit asylmottak? Eit asylmottak er i det minste bemanna slik at det er nokon som held oppsyn med det som foregår der. Kva f.eks. den åleinebuande schizofrene og alkoholsierte 22 åringen som antagleigvis også er nabo til barnehagen kan finne på må vell være mykje meir skummelt? Det er vikti gat barn er trygge i barnehagen, men då bør ein fyrst kartlegge kvar dei eigentlege risikoane ligger hen. Uansett, ein barnehage med kun 13 barn ville vell hatt ei usikker framtid uavhengig av om det blei etablert asylmottak i nærheita eller ikkje. Sikkert mykje lettare for kommunen å legge ned barnehagen for spare pengar ved å henvise til asylsøkerane og få foreldra til å kreve nedleggelse av barnehagen enn det hadde vært å legge ned barnehagen av økonomiske hensyn og då fått foreldra mot seg. Ein slik barnehage med 13 barn har fort like mange ansatte som ein barnehage med 50 barnehageplassar. I tillegg er det kostnadar ved drift og vedlikehold av bygget og uteområdet. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Barnehagen skulle av økonomiske årsaker legges ned på nyåret. Fra artikkelen 5 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 En ting er stress som folk pådrar seg under de forholdene de rømmer fra, og noe helt annet er det stresset, frykten og usikkerheten de lever under når vi har ansvaret for omsorgen. Det nytter ikke å bli vettskremte og gjemme hodet i sanden! De er bare folk og slett ikke farlige Du synes barn skal føle utrygghet i det stedet som er nest viktigst i hele verden at de føler trygghet i - nemlig i barnehagen? Du tror ikke barn får skremt livsskitten ut av seg når det ramler inn to, for dem, rare mennesker inn i barnehagen? Dette må vi tåle mener du. Ja, det er slike holdninger vi kommer til å se mer av fremover. En voldtekt eller to? Pytt pytt. Dette må vi tåle Et barn blir knivstukket - jojo, men det har jo skjedd får - det må vi tåle Si meg, "loka", hvor mye skal vi tåle i multikulturens navn mener du? 3 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Folk er nokså lettskremte etter min mening, og denne tråden er å koke suppe på spiker. Synes du psykiateren som også var far til et barn i den barnehagen er for lettskremt? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Du tror ikke barn får skremt livsskitten ut av seg når det ramler inn to, for dem, rare mennesker inn i barnehagen? Hvorfor er dette, for dem, rare mennesker? Det er andre voksne som gjør disse til "rare mennesker" - ikke barna! Hverdagsrasismen står sterkt ser eg. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Folk er nokså lettskremte etter min mening, og denne tråden er å koke suppe på spiker. Synes du psykiateren som også var far til et barn i den barnehagen er for lettskremt? Nå kjenner jeg ikke den personen, så han skal jeg unnlate meg å bedømme. Men min erfaring (jobb) med den ekspertisen er sånn at de er ikke de første jeg ville hørt på som "sannhetsvitner". Om du er aldri så godt utdannet, kompenserer det ikke for personlig usikkerhet, som så slår ut i redsel når ting blir mer alvorlig Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 En ting er stress som folk pådrar seg under de forholdene de rømmer fra, og noe helt annet er det stresset, frykten og usikkerheten de lever under når vi har ansvaret for omsorgen. Det nytter ikke å bli vettskremte og gjemme hodet i sanden! De er bare folk og slett ikke farlige Du synes barn skal føle utrygghet i det stedet som er nest viktigst i hele verden at de føler trygghet i - nemlig i barnehagen? Du tror ikke barn får skremt livsskitten ut av seg når det ramler inn to, for dem, rare mennesker inn i barnehagen? Dette må vi tåle mener du. Ja, det er slike holdninger vi kommer til å se mer av fremover. Barn blir redde når de voksne ikke klarer håndtere seg selv i situasjonene- Du vet ikke hvordan barna opplevde disse du kaller "rare mennesker" .. Tror du bør passe din egen "rarhet", fremfor å peke på noen andre! Vi kommer ikke til å få bedre skikk på dette, når vi må drasse med oss sånne vettskremte og litt hatefulle typer som deg, stemmer nok bra det .. En voldtekt eller to? Pytt pytt. Dette må vi tåle Et barn blir knivstukket - jojo, men det har jo skjedd får - det må vi tåle Og dette kaller jeg "Skremsel suppe"! Si meg, "loka", hvor mye skal vi tåle i multikulturens navn mener du? Jeg bryr meg ikke om hvilke navn eller kallenavn vi gir situasjonene, og vi får tåler langt mer enn det du er redd for. Jeg kan jo spørre sånn: Hvor mye skal de tåle av vår interesseløshet for deres situasjon? Du ser jo hvordan det står til hos oss antar jeg, og ikke for å skryte av meg selv, men dette så jeg lenge før våre politikere nå har fått det litt travelt. Det er en skam hvor dårlig forberedte de er, men det passer godt med det "regimet" man opplevde som ansatt i barnevern, og innenfor asylpengegaloppen, hvor vi lar private aktører tappe oss for ressurser, samtidig som de spekulerer i å gi minst mulig til de som skal ha hjelpen vår Gid så fint det har blitt med all denne deilige liberalismen, hvor vi slipper løs ulvene våre midt i lammeflokken, og så belønner vi Storulv etterpå. Og når det så klart viser seg at litt for mange av asylsøkerne viser "dårlige tegn", hyler vi i kor at det er noe helt fundamentalt feil med den typen mennesker ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå