Gå til innhold

Hjelp med MSI K8T Neo (Athlon 64)

Turgon

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte fo en uke tilbake en maskin i deler og nå skulle jeg sett dem sammen. Alt går knirfritt helt til jeg skulle fyre opp. Skjermen får ikke noe signal, og "D-braketten" viserat den passerer cpu testen, men den fryser når d braketen viser "early chipset initialization" har prøvd tusen ting, men ingen ting skjer.

Noen som har noen forslag?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som det er skjermkortet det er noe feil med.

Det trodde jeg i satrten også, men i følge dissa lysa (d-bracketen) skal ikke maskinen ha begynt å gjøre noe med grafikkkortet, har dessuten testa med det jeg har i den gamle maskinen, og det funket heller ikke (men det funker fett i gamle maskina).

Lenke til kommentar
Har selv hatt problemer med Neo-kortet, kan se ut til å ikke være helt som det skal...

Måtte du sende det inn igjen?

Kommer til å sende det inn i morgen.

Det dreier seg nok ikke om barnesykdommer. Det kan faktisk være at Psdata har sendt en alerede retunert vare: Greit, de hadde åpnet hovedkort esken for å legge inn DVD brennern for å spare en eske, men hvorfor de samtidig hadde åpnet boksen med cpuen (det var også tydelig rester av termisk tape på den) og at hovedkort posen var åpnet er meg helt uforstålig, tror ikke de tester tingene før de sender det (det hadde de heller nesten ikke hatt tid til, så fort de behandlet orderen).

Men har Psdata send feil eske, så er jeg sikker på at de retter det igjen:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ta saken opp med PSdata, i og med at de sender deg varer som er tydelig berørte. ingen seriøs nettbutikk skal åpne original emballasje for å legge inn noe annet for å spare plass. Og dersom du kjøpte CPU til fullpris og mottok en med kjølepastarester, SKAL du kunne få nye varer. Ellers er det rett til forbrukerrådet med saken, eller hvem som ordner opp i sånt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...