Turgon Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg kjøpte fo en uke tilbake en maskin i deler og nå skulle jeg sett dem sammen. Alt går knirfritt helt til jeg skulle fyre opp. Skjermen får ikke noe signal, og "D-braketten" viserat den passerer cpu testen, men den fryser når d braketen viser "early chipset initialization" har prøvd tusen ting, men ingen ting skjer. Noen som har noen forslag? På forhånd takk! Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Høres ut som det er skjermkortet det er noe feil med. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Høres ut som det er skjermkortet det er noe feil med. Det trodde jeg i satrten også, men i følge dissa lysa (d-bracketen) skal ikke maskinen ha begynt å gjøre noe med grafikkkortet, har dessuten testa med det jeg har i den gamle maskinen, og det funket heller ikke (men det funker fett i gamle maskina). Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 kan det være minnet som ødelegger? forsøk med kun1 brikke osv. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 kan det være minnet som ødelegger?forsøk med kun1 brikke osv. Prøvde det nå, det fungerte ikke noe bedre. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Ingen flere som har noen ideer? Det er nok en stor mulighet for at hovedkortet er D.O.A., men jeg vil være helt sikker før jeg sender det tilbake til psdata. Lenke til kommentar
karalvs Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Har du kobla på den 4pins kontakten ved sia av cpu`n? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Jepp. Tror nok kortet er D.O.A. , virker som om chipsettet er defekt. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Tror du bare skal sende det inn Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Har selv hatt problemer med Neo-kortet, kan se ut til å ikke være helt som det skal... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Har selv hatt problemer med Neo-kortet, kan se ut til å ikke være helt som det skal... Kan være barnesykdommer... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Har selv hatt problemer med Neo-kortet, kan se ut til å ikke være helt som det skal... Måtte du sende det inn igjen? Kommer til å sende det inn i morgen. Det dreier seg nok ikke om barnesykdommer. Det kan faktisk være at Psdata har sendt en alerede retunert vare: Greit, de hadde åpnet hovedkort esken for å legge inn DVD brennern for å spare en eske, men hvorfor de samtidig hadde åpnet boksen med cpuen (det var også tydelig rester av termisk tape på den) og at hovedkort posen var åpnet er meg helt uforstålig, tror ikke de tester tingene før de sender det (det hadde de heller nesten ikke hatt tid til, så fort de behandlet orderen). Men har Psdata send feil eske, så er jeg sikker på at de retter det igjen:) Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Så PsData sender deg demovarer til full pris og sier ingen ting? Takk for opplysningen. En webshop mindre på lista for min del. -zg Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Fikk igjen kortet i dag (uten at psdata klarte å finne noe feil), men jeg får akkurat det samme problemet. Noen som har noen som helst peilig på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Ta saken opp med PSdata, i og med at de sender deg varer som er tydelig berørte. ingen seriøs nettbutikk skal åpne original emballasje for å legge inn noe annet for å spare plass. Og dersom du kjøpte CPU til fullpris og mottok en med kjølepastarester, SKAL du kunne få nye varer. Ellers er det rett til forbrukerrådet med saken, eller hvem som ordner opp i sånt.... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg har nå fått maskinen til å fungere etter å ha byttet minnet (twinmos twister). Har testet minnet som ikke funket på andre maskiner og det har fungert helt fint der. Det virker som om Athlon 64 ikke takler disse brikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå