Habbis76 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Har følgende PROSESSOR Intel Core i7 860 @ 2.80GHz HOVEDKORT ASUSTeK Computer INC. P7P55D LE (LGA1156) SKJERMKORT AMD 7990HD 6GB RAM GSKILL 8GB 1333MHz OS Windows 8.1 pro DISK Samsung SSD 120GB Strømforsyning 750W Lurer på hva jeg bør oppgradere for å få en noenlunde ok boks for Battlefieldet 4 og Arma 3. Slik den er nå fungere jo på er vis men hovedkort og prosessor er 6 år gammelt. Lenke til kommentar
Crayonz Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Jeg er ingen ekspert, men jeg vet dette er en "budsjettpakke" som holder lenge: Gigabyte gaming 3 hovedkort i5 4690 (4690k om du ønsker å overklokke) Asus strix gtx 970 Hyperx fury 8gb ram + den du hadde fra før slik at du har 16. Dette vil glatt klare bf4 på ultra i 60fps om ikke mer! Når det kommer til arma (noe jeg har litt mindre erfaring med) så opplever jeg at det krever ganske mye for å kjøre det på Max og samtidig ha en brukbar fps. Men om du er villig til å skru ned noe få hakk på grafikken så går det bare bra! Jeg har selv 2 stk gtx 970 i SLI og jeg må også skru det ned en del for at det skal gå glatt. Endret 13. oktober 2015 av Mashux 1 Lenke til kommentar
Crayonz Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Du trenger forsåvidt ikke oppgradere skjermkortet. Jeg så ikke helt nøye etter og antok at det var nogenlunde like gammelt som resten. Tror nok det holder en stund til Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 7990 er vell 2x 380x med 3gb så holder vell en stund, anngående cpu ville jeg valgt 4690k/5820k en av de to. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Oppgradere til Win10? Det er vel en fornuftig vei å gå. Ellers skaffer du en skikkelig CPU-kjøler og overklokker. Kan ikke kjøre en i7 på standardfrekvenser... 1 Lenke til kommentar
Habbis76 Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Har en ok kjøler (Noctura NH-D14) og win10 blir installert. Overklokking er muligens litt utenfor min kunnskap... Noen som har sterke følelser for hvorfor jeg ikke bør gå for et socket AM3+ hovedkort og en amd prosessor ? (Jeg tenker pris her og hva som er nødvendig å ha ikke hva som er kjekt å ha... Intel Vs! Amd i kr Vs ytelse er vel i amd's favør? ?) Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Har en ok kjøler (Noctura NH-D14) og win10 blir installert. Overklokking er muligens litt utenfor min kunnskap... Noen som har sterke følelser for hvorfor jeg ikke bør gå for et socket AM3+ hovedkort og en amd prosessor ? (Jeg tenker pris her og hva som er nødvendig å ha ikke hva som er kjekt å ha... Intel Vs! Amd i kr Vs ytelse er vel i amd's favør? ?) IPC (Instructions Per Clock) så leder Intel ganske godt over AMD dessverre. Det viser seg i tester at en i3 (m/ Hyperthread) slår diverse FX cpu'e fra AMD som har 8 kjerner. Fortsatt ikke så mange spill som klarer å utnytte +4 kjerner så godt men det kan jo forandre seg med DX12, men som likevel er en god stund unna. Du har dog en rigg i dag som ikke ser så "alt" for dårlig. Det at du har et HD7990 (altså crossfire) kort kan føre til noen ulemper i enkelte spill. Av det systemet du har (hvis du ikke skal selge hele og kjøpe alt nytt) så ville jeg nok vurdert å oppgradere GPU'en først. Sjekk litt på bruktmarkedet evt. finn.no etter dealer. Det kommer jo litt an på hva slags skjerm (oppløsning og hz) du spiller på i forhold til hva du trenger. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Sist jeg sjekket var ikke Arma 3 spesielt godt optimalisert for flere kjerner, så det er sånn sett bedre med en prosessor med høyere ytelse per kjerne. Battlefield 4 derimot er vel ganske god på å utnytte flere kjerner? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hovedkort, prosessor og RAM er vel det eneste du trenger å oppgradere. Kanskje skjermkortet også - der er jeg ikke så oppdatert lenger men hvis du i det minste starter med de tre første er du veldig langt på vei. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hvorfor bruke tusenvis av kroner på å oppgradere et helt habilt og brukbart system? Eneste man trenger å gjøre er å lese en liten guide om overklokking.. Det er omtrent like vanskelig som å ta ketchup på en pølse,bare mindre grisete.. Lenke til kommentar
Habbis76 Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Hvorfor bruke tusenvis av kroner på å oppgradere et helt habilt og brukbart system? Eneste man trenger å gjøre er å lese en liten guide om overklokking.. Det er omtrent like vanskelig som å ta ketchup på en pølse,bare mindre grisete.. Lenke til kommentar
Habbis76 Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Hvorfor bruke tusenvis av kroner på å oppgradere et helt habilt og brukbart system? Eneste man trenger å gjøre er å lese en liten guide om overklokking.. Det er omtrent like vanskelig som å ta ketchup på en pølse,bare mindre grisete.. Kan min prosessor overklokkes da? Har du en link til en god video som viser hvordan ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Har en ok kjøler (Noctura NH-D14) og win10 blir installert. Overklokking er muligens litt utenfor min kunnskap... Noen som har sterke følelser for hvorfor jeg ikke bør gå for et socket AM3+ hovedkort og en amd prosessor ? (Jeg tenker pris her og hva som er nødvendig å ha ikke hva som er kjekt å ha... Intel Vs! Amd i kr Vs ytelse er vel i amd's favør? ?) IPC (Instructions Per Clock) så leder Intel ganske godt over AMD dessverre. Det viser seg i tester at en i3 (m/ Hyperthread) slår diverse FX cpu'e fra AMD som har 8 kjerner. Fortsatt ikke så mange spill som klarer å utnytte +4 kjerner så godt men det kan jo forandre seg med DX12, men som likevel er en god stund unna. Du har dog en rigg i dag som ikke ser så "alt" for dårlig. Det at du har et HD7990 (altså crossfire) kort kan føre til noen ulemper i enkelte spill. Av det systemet du har (hvis du ikke skal selge hele og kjøpe alt nytt) så ville jeg nok vurdert å oppgradere GPU'en først. Sjekk litt på bruktmarkedet evt. finn.no etter dealer. Det kommer jo litt an på hva slags skjerm (oppløsning og hz) du spiller på i forhold til hva du trenger. Ja stemmer, men hadde du merket forskjellen om jeg satte opp ett amd/intel system med 980Ti i praksis, jeg liker ikke at dere er så opptatt med de syntetiske testene. Minus for amd er bruker mye strøm. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 (endret) Hvorfor bruke tusenvis av kroner på å oppgradere et helt habilt og brukbart system? Eneste man trenger å gjøre er å lese en liten guide om overklokking.. Det er omtrent like vanskelig som å ta ketchup på en pølse,bare mindre grisete..Kan min prosessor overklokkes da?Har du en link til en god video som viser hvordan ? Man ser ikke på video for å lære seg å overklokke. Man leserhttp://www.overclock.net/t/743111/guide-to-overclocking-the-core-i7-860-to-4-0ghz-on-a-evga-p55-ftw-200 Endret 13. oktober 2015 av newman221 Lenke til kommentar
otl Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Hvorfor bruke tusenvis av kroner på å oppgradere et helt habilt og brukbart system? Eneste man trenger å gjøre er å lese en liten guide om overklokking.. Det er omtrent like vanskelig som å ta ketchup på en pølse,bare mindre grisete.. Kan min prosessor overklokkes da? Har du en link til en god video som viser hvordan ? Her har du noen greie linker: http://www.tomshardware.co.uk/forum/263043-29-1156-core-core-overclocking-guide http://forum.computerlounge.co.nz/yaf_postst1521_ASUS-P7P55D-Overclocking-Guide.aspx Lenke til kommentar
Habbis76 Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2015 Ok. Takk alle sammen. Mulig jeg prøver å oppgradere til Windows 10 og overklokke litt før jeg eventuelt ser på nye komponenter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå