Gå til innhold

Hva bør jeg oppgradere? Gaming

Anbefalte innlegg

Har følgende

PROSESSOR

Intel Core i7 860 @ 2.80GHz

HOVEDKORT

ASUSTeK Computer INC. P7P55D LE (LGA1156)

SKJERMKORT

AMD 7990HD 6GB

RAM

GSKILL 8GB 1333MHz

OS

Windows 8.1 pro

DISK

Samsung SSD 120GB

Strømforsyning 750W

Lurer på hva jeg bør oppgradere for å få en noenlunde ok boks for Battlefieldet 4 og Arma 3.

Slik den er nå fungere jo på er vis men hovedkort og prosessor er 6 år gammelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen ekspert, men jeg vet dette er en "budsjettpakke" som holder lenge:

Gigabyte gaming 3 hovedkort

i5 4690 (4690k om du ønsker å overklokke)

Asus strix gtx 970

Hyperx fury 8gb ram + den du hadde fra før slik at du har 16.

Dette vil glatt klare bf4 på ultra i 60fps om ikke mer!

Når det kommer til arma (noe jeg har litt mindre erfaring med) så opplever jeg at det krever ganske mye for å kjøre det på Max og samtidig ha en brukbar fps. Men om du er villig til å skru ned noe få hakk på grafikken så går det bare bra!

Jeg har selv 2 stk gtx 970 i SLI og jeg må også skru det ned en del for at det skal gå glatt.

Endret av Mashux
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en ok kjøler (Noctura NH-D14) og win10 blir installert. Overklokking er muligens litt utenfor min kunnskap...

Noen som har sterke følelser for hvorfor jeg ikke bør gå for et socket AM3+ hovedkort og en amd prosessor ? (Jeg tenker pris her og hva som er nødvendig å ha ikke hva som er kjekt å ha... Intel Vs! Amd i kr Vs ytelse er vel i amd's favør? ?)

Lenke til kommentar

Har en ok kjøler (Noctura NH-D14) og win10 blir installert. Overklokking er muligens litt utenfor min kunnskap...

Noen som har sterke følelser for hvorfor jeg ikke bør gå for et socket AM3+ hovedkort og en amd prosessor ? (Jeg tenker pris her og hva som er nødvendig å ha ikke hva som er kjekt å ha... Intel Vs! Amd i kr Vs ytelse er vel i amd's favør? ?)

IPC (Instructions Per Clock) så leder Intel ganske godt over AMD dessverre. Det viser seg i tester at en i3 (m/ Hyperthread) slår diverse FX cpu'e fra AMD som har 8 kjerner. Fortsatt ikke så mange spill som klarer å utnytte +4 kjerner så godt men det kan jo forandre seg med DX12, men som likevel er en god stund unna.

Du har dog en rigg i dag som ikke ser så "alt" for dårlig. Det at du har et HD7990 (altså crossfire) kort kan føre til noen ulemper i enkelte spill. Av det systemet du har (hvis du ikke skal selge hele og kjøpe alt nytt) så ville jeg nok vurdert å oppgradere GPU'en først. Sjekk litt på bruktmarkedet evt. finn.no etter dealer.

Det kommer jo litt an på hva slags skjerm (oppløsning og hz) du spiller på i forhold til hva du trenger.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke tusenvis av kroner på å oppgradere et helt habilt og brukbart system? Eneste man trenger å gjøre er å lese en liten guide om overklokking.. Det er omtrent like vanskelig som å ta ketchup på en pølse,bare mindre grisete..

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke tusenvis av kroner på å oppgradere et helt habilt og brukbart system? Eneste man trenger å gjøre er å lese en liten guide om overklokking.. Det er omtrent like vanskelig som å ta ketchup på en pølse,bare mindre grisete..

Kan min prosessor overklokkes da?

Har du en link til en god video som viser hvordan ?

Lenke til kommentar

IPC (Instructions Per Clock) så leder Intel ganske godt over AMD dessverre. Det viser seg i tester at en i3 (m/ Hyperthread) slår diverse FX cpu'e fra AMD som har 8 kjerner. Fortsatt ikke så mange spill som klarer å utnytte +4 kjerner så godt men det kan jo forandre seg med DX12, men som likevel er en god stund unna.

Du har dog en rigg i dag som ikke ser så "alt" for dårlig. Det at du har et HD7990 (altså crossfire) kort kan føre til noen ulemper i enkelte spill. Av det systemet du har (hvis du ikke skal selge hele og kjøpe alt nytt) så ville jeg nok vurdert å oppgradere GPU'en først. Sjekk litt på bruktmarkedet evt. finn.no etter dealer.

Det kommer jo litt an på hva slags skjerm (oppløsning og hz) du spiller på i forhold til hva du trenger.

Ja stemmer, men hadde du merket forskjellen om jeg satte opp ett amd/intel system med 980Ti i praksis, jeg liker ikke at dere er så opptatt med de syntetiske testene. Minus for amd er bruker mye strøm. :)

Lenke til kommentar

Man ser ikke på video for å lære seg å overklokke. Man leser

http://www.overclock.net/t/743111/guide-to-overclocking-the-core-i7-860-to-4-0ghz-on-a-evga-p55-ftw-200

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Her har du noen greie linker:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/263043-29-1156-core-core-overclocking-guide

http://forum.computerlounge.co.nz/yaf_postst1521_ASUS-P7P55D-Overclocking-Guide.aspx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...